2020-02-14, 18:23
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anniesbrev
Förhandlingarna hålls i Norrköpings tingsrätt i dag kl 10.30 och 15.15.
https://via.tt.se/pressmeddelande/forlangd-atalstid-begard-for-vallande-till-annans-dod-i-norrkoping?publisherId=3235540&releaseId=3270297

Åklagaren fikk bara till 28.feb inte til 13.mars som hon hadde begärt.

Sitat:

"Uppdatering kl. 16.10
Norrköpings tingsrätt har beslutat att omhäkta de två personer som är misstänkta för vållande till annans död, grovt brott.

Åtal ska vara väckt den 28 februari 2020. Åklagaren bedömer att förundersökningen inte kommer att vara slutförd vid åtalstidens utgång.

Tingsrätten har beslutat om att yppandeförbudet kvarstår.

Åklagare Anna Lander svarar inte på ytterligare frågor."
Citera
2020-02-14, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IcDeadPeople
Jag har läst FUPen för mamman som ströp sin 4 åriga son i halmstad. (Rättegång pågår just nu) fruktansvärt vidrig å svårläst med tårar i ögonen förövrigt... Där verkar det som att mamman får hjälp med avgiftningen plus en helvetes massa andra mediciner. Ångestdämpande å vad de finns mer. Verkar oxå som att mamman får skjuss av personalen för att få medicinen. Alltså att läkaren inte kommer till häktet. Jag kan ha missuppfattat de hela men de tror jag inte.

Va?? Varifrån har du fått det???
Citera
2020-02-14, 23:10
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Jag har läst FUPen för mamman som ströp sin 4 åriga son i halmstad. (Rättegång pågår just nu) fruktansvärt vidrig å svårläst med tårar i ögonen förövrigt... Där verkar det som att mamman får hjälp med avgiftningen plus en helvetes massa andra mediciner. Ångestdämpande å vad de finns mer. Verkar oxå som att mamman får skjuss av personalen för att få medicinen. Alltså att läkaren inte kommer till häktet. Jag kan ha missuppfattat de hela men de tror jag inte.
Har du verkligen läst den FUP:en? Det framgår rätt tydligt att mamman körs till sjukhuset för att hon inte bedöms vara lämplig för att sitta på häktet, och alltså ska vara i slutenvården istället.
Citera
2020-02-15, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Har du verkligen läst den FUP:en? Det framgår rätt tydligt att mamman körs till sjukhuset för att hon inte bedöms vara lämplig för att sitta på häktet, och alltså ska vara i slutenvården istället.
Och vad skrev jag som du hängde upp dig på? Jag skrev att hon verkar få skjuss till medicinen??? De va inte meningen att skriva nånting fel som du skulle hänga upp dig på. Så ursäkta att jag svarade så gott jag kunde.
Citera
2020-02-15, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deadlift81
Va?? Varifrån har du fått det???
Ifrån fupen? Eller va?
Citera
2020-02-15, 03:11
Medlem
Citat:

Kanska uppenbart om man läser den att hon överhuvudtaget inte borde haft vårdnaden om barnet m dom problemen
Citera
2020-02-15, 19:03
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Och vad skrev jag som du hängde upp dig på? Jag skrev att hon verkar få skjuss till medicinen??? De va inte meningen att skriva nånting fel som du skulle hänga upp dig på. Så ursäkta att jag svarade så gott jag kunde.
Hon blev körd till psykiatrin ("medicinen" wtf?) för att hon bedömdes olämplig för häktet. Vanligtvis, när häktade personer behöver läkemedel, sköts detta utan att någon intagen förflyttas till annat ställe. Läkare finns tillgängliga på häktet och man flyttar bara personer om de behöver ligga inne på slutenvården (somatiska eller psykiatriska).
Citera
2020-02-15, 23:48
Medlem
Citat:
Hon blev körd till psykiatrin ("medicinen" wtf?) för att hon bedömdes olämplig för häktet. Vanligtvis, när häktade personer behöver läkemedel, sköts detta utan att någon intagen förflyttas till annat ställe. Läkare finns tillgängliga på häktet och man flyttar bara personer om de behöver ligga inne på slutenvården (somatiska eller psykiatriska).
Och var i helvete får man medicinen då din dumma jävla idiot... Är du bara ute efter att märka ord och dumförklara folk eller va fan är det med dig??
Citera
2020-02-16, 02:57
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Och var i helvete får man medicinen då din dumma jävla idiot... Är du bara ute efter att märka ord och dumförklara folk eller va fan är det med dig??
Herregud, du verkar behöva någon form av medicin du med. Du gav ut felaktig information, jag rättade dig. Inte mer med det. Man använder inte begreppet "medicinen" i svenska. Om du inte vill bli korrigerad så får du minsann formulera dig förståeligt.
Citera
2020-02-16, 14:42
Medlem
Kan ni bägge hålla klaff och dm:a ert groll sinsemellan?!

Och vad hände med den långa posten med en massa fakta och insyn om P’s liv, hans bror J samt P’s tidigare sambo RS?! Den låg uppe i några timmar nu precis, varför är den borttagen?
Citera
2020-02-16, 14:48
Medlem
Enligt en bekant som ska ha pratat med den obducent som obducerat flickan så stämmer inte ryktet om att hon skulle varit i två delar. Det som först ansågs vara "brott mot griftefriden" var att hon ska ha legat i en vecka eller mer i en plastpåse.

Sjukt...
Citera
2020-02-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kelim
Kan ni bägge hålla klaff och dm:a ert groll sinsemellan?!

Och vad hände med den långa posten med en massa fakta och insyn om P’s liv, hans bror J samt P’s tidigare sambo RS?! Den låg uppe i några timmar nu precis, varför är den borttagen?

Kan den som skrev inlägget posta igen men utan detaljerna om brodern och exet? Enbart det som rör PL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in