Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
HD och JG har vittnat om detaljer som inte är fördelaktigt för SD om han skulle vara oskyldig till det hemska mordet. Deras vittnesmål innehåller sannolikt mer detaljer som inte rymdes i den sammanfattade stämningsansökan, så de förhör som känns mest intressanta att få läsa är de med SD, HD och JG.
Att LW mördades med ett tillhygge och fick 17 kraftiga slag mot huvudet vittnar om något personligt motiv och utfört av en ytterst farlig människa. Det går inte riktigt ihop med summeringarna av den lama beskrivningen av SD i personutredningen och §7:an där han framställs som normal. Han erkänner medgörligt att han haft en infekterad relation med den mördade för att han kände sig så pressad. Därför kom han att känna ilska som kunde bli till en stark sexuell attraktion. Ska det sistnämnda vara förklaringen till att han vid några tillfällen tagit i för hårt med LW?
Jag förstod att vi genom §7:an inte skulle få reda på varför SD haft en kärlek till att arrangera närbild på en mosad mus för visa upp på sitt GC-konto. Inte heller varför han hade behov av att beskriva hur en groda tog sitt dödshopp från hans hand efter en rolig "lek" eller hur han tänkte när han skrev den makabra loggtexten till bilden med djurkraniet som han visade upp 2 månader efter mordet på LW.
Varför han tog på sig ansvaret för att ordna med en ny burk till LW:s sons cache Solkrök*n på grabbens födelsedag och på 1-årsdagen efter att LW upptäcktes vara försvunnen.
§7:an förklarar inte heller varför SD har hotat HD med att ta hela familjen eller varför han pratat med JG om hans lust att döda en annan människa och hur man undkommer avlyssning. Det verkar nästan som att SD kan vara en lustmördare och detta tänker jag för att det fanns spår av han sperma på LW:s kjol. Jag misstänker att han inte haft sex med henne utan att han helt enkelt har fått en utlösning medan han utförde dådet.
-----------
Stämningsansökan för läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/dokument
Personutredning Aktbilaga 97
www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil97
§7 Aktbilaga 108
www.filedropper.com/rebrotrb2705-18aktbil108
En SAMMANFATTNING modell light 16 sidor
För läsning online - Välj full screen
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena
Åklagarmyndighetens pressmeddelande
http://www.aklagare.se/nyheter-press...newsId=3270291
Många tankar som snurrar i ens huvud just nu.
Jag ser ju att relationen mellan SD och LW varierat över tid.
Jag förstår inte riktigt vad det betyder:
Från det rättsmedicinska utlåtandet:
"
Psykiskt tillstånd vid gärningen och tiden därefter
Davidsson kände sig pressad av kvinnan som han hade ett kärleksförhållande med eftersom hon så gärna önskade att det skulle bli de två. Detta väckte starka känslomässiga yttringar gentemot henne i forma av ilska och hat samt stark sexuell attraktion.[...]"
Är det så att pga av att han kände sig pressad av henne så känner han sig sexuellt attraherad av henne, eller är det bara för att han har ett kärleksförhållande med henne?
Eller är det så som man tycker sig läsa; att det blev sexuellt upphetsande för honom att han blev arg och hatade henne?
Då blir det ju genast ganska obehagligt med sperman på kjolen. Ännu värre om det finns på brottsplatsen.
Men jag tänker att det faktiskt kan finnas en annan förklaring. Att hon bjöd hem honom på den där kladdkakan, och helt ovetande om vilka planer han hade så gick hon med på sex vid planket (vilket jag absolut inte trodde förut, men har ändrat mig tror jag). Då passade han på.
Vilket är nästan lika obehagligt som att det skulle gå för honom samtidigt som han dödar henne, eller att han får utlösning efter.
Mår illa på alternativen, vilket som.
P7:an ska väl i princip bara kolla upp om man kan finna något som tyder på att det finns tecken på att brottet begåtts under sådan psykisk sjukdom att man inte kan skilja på vad som är rätt eller fel (typ psykos och vanföreställningar) inför domen och om man är av behov av psykiatrisk vård nu.