2020-02-15, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Det er jo synd hvis noen blir provosert over sunn fornuft.

Kan hende det, men det er ikke et ukjent fenomen at noen som blir omtalt på FB kommer inn og troller tråden.
Senast redigerad av Gassa 2020-02-15 kl. 00:35.
Citera
2020-02-15, 00:33
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ser ikke helt grunnlaget for å lansere x antall idiotiske motiver, vi sitter ikke på nok informasjon, politiet har fortsatt ikke gått offentlig ut med sannheten om 09:14 samtalen, men i all den tid politiet har benyttet seg av lydekspert mens de har kjørt en bil inn og ut av oppkjørselen så burde vel de fleste klare å legge to og to sammen om hva samtalen er. Smått komisk hvordan folk har et såpass stort behov for å tro at man har spoofet telefonens posisjon og/eller programmert inn en oppringning til et gitt tidspunkt.

Personlig så er jeg ærlig talt mest fascinert over fjottene som virkelig ser for seg at en siktelse bare er noen uker unna, og som lanserer alt mellom himmel og jord som potensielle gjerningspersoner. Hver minste lille detalj blir blåst fullstendig ut av proporsjoner av disse fettnissene, minner meg litt om banden i Kongo som hevdet at Moland og French var en del av Kongens hemmelige superhær fordi de hadde vært i garden.

Det vi vet, er at politiet etter over halvannet år med grundig etterforskning, hvor man har endevendt hele livet til TH og nærmeste omgangskrets, gått gjennom forretningsforbindelser etc etc, fortsatt ikke har funnet nok indisier engang til å kunne ta ut en siktelse. Mtp de sporene som vi legger igjen, så
har altså gjerningspersonen(e) enten hatt sinnsvak flaks med alt de har foretatt seg, eller så er det latterlig godt planlagt.

Jeg er fascinert av denne historien, og ser på det som en intellektuell øvelse, en adpsredning, å tenke seg frem til hva som kan ha skjedd.
Vi har alle forskjellige erfaringer fra livet med tanke på hvordan vi automatisk faller inn i tankemønstre, hva vi er blinde for, hvordan vi hopper til konklusjoner etc. Og videre får man etterhvert en viss forståelse for hva folk gjør og hva de ikke gjør.
I utgangspunktet virker hele denne historien for fantastisk til å ha funnet sted her hos oss. Men noe har skjedd, og som jeg skrev tidligere..... Fritzl-saken, da den ble avdekket, var av en karakter som var langt utenfor hva en krim-forfatter ville funnet på.
"enten hatt sinnsvak flaks med alt de har foretatt seg, eller så er det latterlig godt planlagt"
Enig.... og den type flaks som som kreves her, den er svært sjelden vare.
Citera
2020-02-15, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Jeg er fascinert av denne historien, og ser på det som en intellektuell øvelse, en adpsredning, å tenke seg frem til hva som kan ha skjedd.
Vi har alle forskjellige erfaringer fra livet med tanke på hvordan vi automatisk faller inn i tankemønstre, hva vi er blinde for, hvordan vi hopper til konklusjoner etc. Og videre får man etterhvert en viss forståelse for hva folk gjør og hva de ikke gjør.
I utgangspunktet virker hele denne historien for fantastisk til å ha funnet sted her hos oss. Men noe har skjedd, og som jeg skrev tidligere..... Fritzl-saken, da den ble avdekket, var av en karakter som var langt utenfor hva en krim-forfatter ville funnet på.
"enten hatt sinnsvak flaks med alt de har foretatt seg, eller så er det latterlig godt planlagt"

Det er for min del snodig at noen ser på det som en intellektuell øvelse når man ikke sitter på vesentlig informasjon. Spekulasjoner i x antall teorier er ikke i seg selv intellektuelt.
Citera
2020-02-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kan hende det, men det er ikke et ukjent fenomen at noen som blir omtalt på FB kommer inn og troller tråden.

Meget mulig.

jeg liker spekulasjonene dine, de bekrefter teoriene mine.
Citera
2020-02-15, 00:40
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Fordi de ikke ønsker det ? Holden sier det samme som han har sagt hele tiden, de samme sitatene finner man jo fra sommeren 2019.

Jeg vet at han har sagt det samme før. Det er ikke det jeg spør om. Jeg lurer på hva han har å tape på å være åpen om betalingen. De fleste ville forstå en familiefar som har betalt i desperasjon.
Citera
2020-02-15, 00:42
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Det er for min del snodig at noen ser på det som en intellektuell øvelse når man ikke sitter på vesentlig informasjon. Spekulasjoner i x antall teorier er ikke i seg selv intellektuelt.

Hvordan vet du at folk her inne ikke har informasjon som kan anses som vesentlig? Altså relevant?
Citera
2020-02-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvordan vet du at folk her inne ikke har informasjon som kan anses som vesentlig? Altså relevant?

Hvis de har det så har de definitivt ikke skrevet noe som tilsier det.
Citera
2020-02-15, 00:50
Medlem
Citat:
Hvis de har det så har de definitivt ikke skrevet noe som tilsier det.

Nå er det ikke du som bedømmer hva andre mener er relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg vet at han har sagt det samme før. Det er ikke det jeg spør om. Jeg lurer på hva han har å tape på å være åpen om betalingen. De fleste ville forstå en familiefar som har betalt i desperasjon.

Hvorfor må forklaringen nødvendigvis være at man har noe å tape på det ?
Citera
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu

Jo, angående flaks og planlegging, de fleste her i tråden går ut ifra at politiet står rådløse, eller ikke klarer å løse saken. De finner ingen spor, ikke noe motiv etc.

Men hva vet vi om det?? De vet sikkert en hel del, men det finnes ikke noe lik...
Det er et problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nå er det ikke du som bedømmer hva andre mener er relevant.

Snodig formulering, prøv igjen.
Citera
2020-02-15, 00:53
Medlem
Citat:
Snodig formulering, prøv igjen.

Er du omtalt i tråden og sur og bitter for det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in