2020-02-15, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Förstår inte vad du pratar om. Jag känner ingen på vänsterflanken och jag umgås inte med gapande människor.

Islamister upprörs när någon smädar profeten, du blir upprörd när köttbullens svenskhet ifrågasätts. Ni har samma intellektuella utmaningar vill jag påstå.

Din lilla amöba det handlar inte om köttbullen utan om helheten, videon är redan sönderanalyserad så varför läser du inte det istället.
Citera
2020-02-15, 00:26
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Förstår inte vad du pratar om. Jag känner ingen på vänsterflanken och jag umgås inte med gapande människor.

Islamister upprörs när någon smädar profeten, du blir upprörd när köttbullens svenskhet ifrågasätts. Ni har samma intellektuella utmaningar vill jag påstå.

Haha, är det nu du ska övertyga oss om hur du röstar på Moderaterna? Inte nog med att ni förnekar svensk och skandinavisk kultur, ni förnekar även era egna personas. Är det för många för att hålla reda på?
Citera
2020-02-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Är 95% av svenskarna "främlingsfientliga populister" för att de inte gillar när man pissar på vår kultur? Ingen har något problem med att köttbullar kommer från någon annanstans, du har inte fattat mycket.

Kan inte ens föreställa mig hur jävla efterbliven man måste vara för att hitta på epiteter som "populister" om vanliga människor. Har visat reklamfilmen för flertalet vänner som inte bryr sig ett skit om politik och inte en enda har reagerat positivt utan bara skrattat åt hur korkad reklamfilmen är. Och därmed hur korkad du är.

Jag vill påstå att 95% av svenskarna har bättre för sig än att hetsa upp sig över en reklam.
Jag gissar på att dina sms-lån överskuggar studieskulderna.
Citera
2020-02-15, 00:27
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:

Nja en skillnad är att mussarna ofta vill döda den som smädar Allah och även gör det inte alltför sällan- det är väl nästan höjden av upprördhet och lättkränkthet?
Citera
2020-02-15, 00:27
Medlem
Citat:

Din lilla amöba det handlar inte om köttbullen utan om helheten, videon är redan sönderanalyserad så varför läser du inte det istället.
För övrigt så är snacket om att köttbullen kommer från Turkiet en lögn som avslöjades av experter för flera år sedan.
Myten spred sig när någon vänstermänniska spred det via Svenska Institutet, du har blivit lurad vilket inte är förvånande.
Citera
2020-02-15, 00:28
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Idag firar vi alla hjärtans dag, perfekt tillfälle att berätta varför få händelser ger oss större insikt om socialdemokratins kris än koppling mellan SAS-filmen och Olof Palme.

Filmen budskap är att Skandinavien bidragit med absolut ingenting, som leds i bevis med ett suggestivt montage av vad dumma skandinaver inbillar sig är deras bidrag men självbelåten förklaras är kopior från andra länder, som en pappaledig kille med med bäbys som viskar ”Thank you Switzerland”.

Landets största S-tidning Aftonbladet hyllar filmen som informativ, kulturchef Karin Petterson skriver: ”I den gulliga och ganska menlösa filmen framgår att många skandinaviska traditioner har sitt ursprung i andra länder. Köttbullar kanske kommer från Turkiet! Pappaledighet från Schweiz!”

Vi får veta att bara ”idioter” reagerar där svenskar läxas upp som oupplysta nationalister som inte vill tacka Schweiz för att de gav oss pappaledighet. Problemet är det inte var Schweiz som var först med pappaledighet utan Olof Palme, som 1972 tillsatte en utredning om att ändra Moderskapsförsäkring till att omfatta pappor. När Sverige två år senare inför detta var det som första land i världen.

Patriarkala Schweiz var visserligen tidig med mammaledighet, men införde pappaledighet sist i väst. Medan Sverige införde pappaledighet 46 år sen gjorde Schweiz det några månader sen, i slutet av 2019!

Internationellt är det känt att Sverige var först med papaledighet och inspirerade andra, till sist även Schweiz. Man pratar om Swedens “pioneering introduction of parental leave in 1974”, medan CNN skrev 2017: “Switzerland is the only country in Europe that does not have statutory paternity or parental leave”

Varför ska svenska pappor ska tacka Schweiz? Borde inte Schweizka pappor tacka Sverige?

Liksom skrönan om turkiska köttbullar ägnar sig Aftonbladet åt fejknews, vilket inte är upplyst utan enfaldigt. Politisk korrekta tillskriver Schweiz svenska innovationer men säger hånfullt att Skandinavien kommit med absolut inget.

Vi ser också hur politisk korrekthet eroderar arbetarrörelsen. Berättelsen om folkhemmet och hur S steg för steg införde progressiva reformer är partiets starkaste och kanske enda tillgång, den ankare och de djupa rötter som tills nyligen inspirerade nya sympatisörer generation efter generation, trots temporära motgångar.

Det var ingen som kunde frånta S arvet från Olof Palme, utom de själva. Karin Petterson och övriga nyvänsterns postmoderna historielöshet försöker dekonstruera Sverige, men detta fungerar lika effektiv inte på liberaler (som tror på empiri och logik) och konservativa eller nationalister (som värnar traditioner).

I stället har giftet lyckas erodera Socialdemokratin, så att deras största tidning ger bort Palmes bedrift som del av det kulturkrig de startade och nu förtär de själva.

Fin analys från Tino Sandanjani
Citera
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Danska regeringen godkände och var positiva till Barsebäcks placering eftersom det initialt var tänkt att dra fjärrvärme från verket till Köpenhamn.
Få se nu, Danska regeringen inte folket, det var starka protester mot detta.
Och jag har suttit på en och annan barrunda när garden åker ned och fått mig en del verbalt till livs över åren då promillen blivit lite högre, inget så infekterat som om just Barsebäck.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Då får vi hopps att reklambyrån kollat sina källor så det är utan tvivel att den första köttbullen i världshistorien rullades i Turkiet...

Glöm inte amerikanen som egentligen uppfann gemet. Han bara magiskt uppstod där i USA. Vad som gjorde honom till amerikan kan man ju kika lite på...
Citera
2020-02-15, 00:29
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Jag vill påstå att 95% av svenskarna har bättre för sig än att hetsa upp sig över en reklam.

De allra flesta har förmodligen inte sett den, men alla normalt begåvade reagerar med avsky. Du är inte en av dem och ingen sund individ.
Citera
2020-02-15, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De tänkte att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.

De får nu pressen världen över att skriva om SAS helt gratis.

Visst....problemet är bara att DET inte finns ett Skandinaviskt flygbolag. Och med denna tanken i bagaget så vill man inte ens tänka hur säkerhetstänket ser ut på just detta fiktiva bolag.

Vem styr rodret? en Svensk eller en ensamkommande Afghan? vem fan bryr sig.....nu flyger vi.

🤷‍♀️
Senast redigerad av SeferRaziel 2020-02-15 kl. 00:31.
Citera
2020-02-15, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeferRaziel
Visst....problemet är bara att DET inte finns ett Skandinaviskt flygbolag. Och med denna tanken i bagaget så vill man inte ens tänka hur säkerhetstänket ser ut på just detta fiktiva bolag.

Vem styr rodret? en Svensk eller en ensamkommande Afghan? vem fam bryr sig.....nu flyger vi.

🤷‍♀️
De flyger dit de tjänar mest pengar.
Citera
2020-02-15, 00:30
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Ja 95% upprörs inte av något ämne, oavsett vad det är. Vare sig klimatet eller högerpopulistiska krafter. Du får äntligen ett rätt i protokollet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in