2020-02-15, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
Om du nu är så trogen resenär med SAS så antar jag att klippandet bara var en symbolisk handling - ELLER?

Jag har själv haft Guld i flera år och man går aldrig runt med kortet på sig, för du kommer igenom Fast Track (i Sverige och utomlands), in i lounger och först på planet utan att någonsin visa nåt annat än ditt boarding pass (digitalt eller fysiskt), då det tydligt står vilken access/grupp/level man har på biljetten.

I call bullshit!

Det finns inget Skandinaviskt så då kan det inte finnas ett Skandinaviskt flygbolag. Så att välja SAS är inte bara svårt eller dyrt nu är det även omöjligt.

Så hur tänke hens?

Att leta efter ett flygbolag som inte finns och ej har en bas att starta utifrån? Nja det finns enklare och billigare alternativ....

Om de nu hittar sina plan som det står SAS....på.

Ok?
Senast redigerad av SeferRaziel 2020-02-15 kl. 00:19.
Citera
2020-02-15, 00:17
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=cDGe0XPg4ds

Tim Pool och en kille pratar om denna reklam och om svensk kultur, väldigt intressant rekommenderas
Citera
2020-02-15, 00:17
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erty0192
Det var din partikollega som lyfte fram NY Times. Jag påtalade då att NY Times inte kritiserar reklamen utan uppmärksammar att främlingsfientliga populister blir upprörda. Jag ser tydliga likheter mellan islamister som rasar mot nidbilder av profeten och högerblivna muppar som du som blir tokiga när en reklamfilm säger att köttbullar kommer från Turkiet.

Du ser ingen likhet med dina gapande kompisar på vänsterflanken som skriker Orange Man Bad?

Jag ser den kopplingen till islamister ganska väl. Ni gillar alla att bränna bilar och kaosa runt.
Citera
2020-02-15, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Det säger mer om dig än om filmen, den är full av lögner vidrigt intro med frågan vad är skandinaviskt och med svar "absolutely nothing".
Avslutas med en svart kille som pratar om sina förfäder vikingarna, systrarna från de Shining dyker upp.

Man får ju noll intresse av att flyga med SAS och besöka Skandinavien, filmen är utmärkt om man vill sabba maximalt för SAS dock så har SAS betalat för att sänka sig själva, det är en av de sämsta reklamfilmerna någonsin.

Reklamfilmen och SAS hantering av kritiken har sågats av flera experter på media och PR och annat folk i branschen, piloterna hatar den och många av de övriga anställda, det säger väl allt.

Vad i reklamen är lögn menar du?
Citera
2020-02-15, 00:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
Om du nu är så trogen resenär med SAS så antar jag att klippandet bara var en symbolisk handling - ELLER?

Jag har själv haft Guld i flera år och man går aldrig runt med kortet på sig, för du kommer igenom Fast Track (i Sverige och utomlands), in i lounger och först på planet utan att någonsin visa nåt annat än ditt boarding pass (digitalt eller fysiskt), då det tydligt står vilken access/grupp/level man har på biljetten.

I call bullshit!

Han kan ju klippa sitt boardinpass också, eftersom man som guldresenär inte behöver det.
Citera
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Det var din partikollega som lyfte fram NY Times. Jag påtalade då att NY Times inte kritiserar reklamen utan uppmärksammar att främlingsfientliga populister blir upprörda. Jag ser tydliga likheter mellan islamister som rasar mot nidbilder av profeten och högerblivna muppar som du som blir tokiga när en reklamfilm säger att köttbullar kommer från Turkiet.

Är 95% av svenskarna "främlingsfientliga populister" för att de inte gillar när man pissar på vår kultur? Ingen har något problem med att köttbullar kommer från någon annanstans, du har inte fattat mycket.

Kan inte ens föreställa mig hur jävla efterbliven man måste vara för att hitta på epiteter som "populister" om vanliga människor. Har visat reklamfilmen för flertalet vänner som inte bryr sig ett skit om politik och inte en enda har reagerat positivt utan bara skrattat åt hur korkad reklamfilmen är. Och därmed hur korkad du är.
Senast redigerad av Gurglaren 2020-02-15 kl. 00:22.
Citera
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
Förövrigt med runt 15års arbetstid i Danmark så hävdar jag att det glada smilet oftast döljer en stark ovilja mot svenskar, så inte helt förvånande att kanonaden såg ut som den gjorde skapad av en dansk reklambyrå. Barsebäck i modern tid var "tillhygget" som verkligen förstörde relationerna med Danmark.

Danska regeringen godkände och var positiva till Barsebäcks placering eftersom det initialt var tänkt att dra fjärrvärme från verket till Köpenhamn.
Citera
2020-02-15, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeferRaziel
Det finns inget Skandinaviskt så då kan det inte finnas ett Skandinaviskt flygbolag. Så att välja SAS är inte bara svårt eller dyrt nu är det även omöjligt.

Så hur tänke hens?

Att leta efter ett flygbolag som inte finns och ej har en bas att starta utifrån? Nja det finns enklare och billigare alternativ....

Om de nu hittar sina plan som det står SAS....på.

Ok?
De tänkte att all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet.

De får nu pressen världen över att skriva om SAS helt gratis.
Citera
2020-02-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Du ser ingen likhet med dina gapande kompisar på vänsterflanken som skriker Orange Man Bad?

Jag ser den kopplingen till islamister ganska väl. Ni gillar alla att bränna bilar och kaosa runt.

Förstår inte vad du pratar om. Jag känner ingen på vänsterflanken och jag umgås inte med gapande människor.

Islamister upprörs när någon smädar profeten, du blir upprörd när köttbullens svenskhet ifrågasätts. Ni har samma intellektuella utmaningar vill jag påstå.
Citera
2020-02-15, 00:22
Medlem
Citat:

Hela filmen är kulturmarxism och självhat, skapad för att förnedra vår historia, kultur, traditioner och språk. Främlingsfientliga populister och högerblivna, ja du din lilla nolla reklamfilmen får ju kritik från alla håll och kanter men mediaexperter och PR-folk är väl högerextrema allihop, satan vad patetisk du är.
Alltid ute och cyklar i varje tråd, tragiskt att se.
Vi kritiserar SAS och reklamfirman eftersom det är ännu en antivit attack och det räcker nu.
Haha Skandinavien har bidragit med så mycket och du snackar om köttbullar som det är det som är det viktiga. Jag blir förbannad för det är propaganda från ett flygbolag och det är sjukt.
Citera
2020-02-15, 00:23
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Är 95% av svenskarna "främlingsfientliga populister" för att de inte gillar när man pissar på vår kultur? Ingen har något problem med att köttbullar kommer från någon annanstans, du har inte fattat ett piss.

Kan inte ens föreställa mig hur jävla efterbliven man måste vara för att hitta på epiteter som "populister" om vanliga människor. Har visat reklamfilmen för flertalet vänner som inte bryr sig ett skit om politik och inte en enda har reagerat positivt utan bara skrattat åt hur korkad reklamfilmen är. Är därmed hur korkad du är.

Det mest intressanta är väl hur man vet att de ryska botarna är populister? Kan de inte bara vara opportunister eller någon annan -ister?
Citera
2020-02-15, 00:24
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ja, alla svenskar som passerat årskurs 9 känner till att det är så. Inga konstigheter.

Då får vi hopps att reklambyrån kollat sina källor så det är utan tvivel att den första köttbullen i världshistorien rullades i Turkiet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in