2020-02-14, 23:56
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
WHO-EXPERT: Utbrottet har bara börjat.

https://www.youtube.com/watch?v=DdPVJJbnL8E

...Utanför Kina.
Citera
2020-02-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thensome
Filosofie doktor är en examen, säger inget om antal högskolepoäng. Man räknar inte högskolepoäng under doktorerandet.

En sköterska som gjort sin avhandling inom virologi eller ex. epidemiologi kan detta bättre än gemene läkare. Var avhandlingen om ’ursprungsbefolkningars rökvanor’ kan den mindre om virus eller epidemier.
Doktorsexamen är ffa en forskarutbildning.

Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Frågan är snarare vilken kompetens de besitter. Samma kunskap kan vara värd 10ggr så många poäng på vissa universitetetutbildningar än vad de är på andra.

Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
För du vet inte vad det innebär uppenbart om du tror att en sjuksköterska som disputerat är att likställa med en läkare, snälla bara googla så slipper du sitta och famla i mörkret!

Nåväl, jag ska svara på frågorna åt er.

En läkarexamen är 5.5 år, 330 högskolepoäng där man lär sig utantill vad som står i böckerna.

För att bli antagen på en forskarutbildning krävs det 240 poäng av av utantillkunskaper från en bok.
Därefter är forskarutbildningen på ytterligare 240 poäng och om du lyckas ta din examen så har du därefter också lärt dig tänka fritt och rätt utanför vad som står i några böcker.

Räcker det som förklaring för att ni ska sluta förakta kunskaperna hos en disputerad doktor?
Senast redigerad av L.D. 2020-02-14 kl. 23:58.
Citera
2020-02-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Nu tänker du fel igen !
I USA tänker de tvärtemot https://www.scmp.com/news/world/united-states-canada/article/3050759/coronavirus-us-will-test-people-flu-symptoms

In a telephone briefing with reporters, Nancy Messonnier of the Centres for Diseases Control and Prevention (CDC) said that the US would begin to test individuals for the coronavirus if they have been identified by local health authorities as having flu-like symptoms.

Coronavirus: US will test people with flu symptoms, in expansion of government response

De är ett något större land än Sverige och har högre risk för importfall som kan sprida sig. Huruvida de kommer vara effektivt för att stoppa smittspridning vet de inte förrän efteråt.
Citera
2020-02-15, 00:03
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Märkligt att inte Kina stramar åt ex.vis flygtrafiken till och från landet..
Air China, China eastern air, Tianjin Air m.fl. fyger som vanligt över världen..
Just Tianjin air flyger mellan London och Wuham ..
Osäkerheten om hur länge viruset kan smitta i flygplan borde ju få de styrande att agera..

Mer än märkligt... rent ut sagt TOTALT SINNESSJUKT! Smittar väldigt bra och en pandemi är ofrånkomlig...

https://svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/who-underskattar-corona-virusets-spridning
Citera
2020-02-15, 00:06
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Vi kan inte skicka post till eller få post från Kina för det beror på vadå?
Samtidigt tar vi emot plan efter plan med flyende kineser utan att testa dem?

Är jag en foliehatt som tycker att vi borde ge dem en karantän på 21 dagar och under tiden testa alla?

Foliehattarna är våra beslutsfattare som sedan kommer att säga: -Vi har varit naiva, vi såg det inte komma...
Citera
2020-02-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Nåväl, jag ska svara på frågorna åt er.

En läkarexamen är 5.5 år, 330 högskolepoäng där man lär sig utantill vad som står i böckerna.

För att bli antagen på en forskarutbildning krävs det 240 poäng av av utantillkunskaper från en bok.
Därefter är forskarutbildningen på ytterligare 240 poäng och om du lyckas ta din examen så har du därefter också lärt dig tänka fritt och rätt utanför vad som står i några böcker.

Räcker det som förklaring för att ni ska sluta förakta kunskaperna hos en disputerad doktor?
Jag föraktar inte en disputerad doktor, tvärtom jag tycker att John Campbell verkar mycket kompetent på ett sätt som många läkare jag haft inte är.

Jag ville bara tydliggöra att olika kunskaper är olika mycket värda utifrån vilken utbildning det handlar om.
Citera
2020-02-15, 00:09
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
WHO-EXPERT: Utbrottet har bara börjat.

https://www.youtube.com/watch?v=DdPVJJbnL8E

Humor på hög nivå, men tyvärr sant WHO har tappat sitt förtroende och de ska vara de som sammanställer informationen angående hur man ska handla och det är, fortsätt åka runt och låt inte detta påverka affärer med Kina.

Jag vet att chairman of WHO Dr.Tedros Adhanom Ghebreyesus är en före detta politiker från Etiopien och är ingen doktor utan senast var en hälsominister i en skum regim.
Han fick sina röster som gav han styret av WHO av olika länder, och han är styrda av dessa länder samtidigt fick hans hemland stora bidrag från Kina.
Bara så ni vet.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
De är ett något större land än Sverige och har högre risk för importfall som kan sprida sig. Huruvida de kommer vara effektivt för att stoppa smittspridning vet de inte förrän efteråt.

Att det skulle påverka smittspridning nåt nämnvärt är nog lite optimistiskt att tro. Däremot är det bra att ha koll på när smittspridningen tar fart för att vidta åtgärder och förbereda myndigheter och sjukvård. Alla länder gör klokt i att följa utvecklingen i Wuhan eftersom situationen där med lite otur kan bli verklighet i andra storstäder runt om i världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Mer än märkligt... rent ut sagt TOTALT SINNESSJUKT! Smittar väldigt bra och en pandemi är ofrånkomlig...

https://svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/who-underskattar-corona-virusets-spridning

Kanske de styrande redan insett att det är för sent att göra någonting åt saken så nu handlar det redan om damage control. Minimera förlusterna genom att se till att folk känner sig trygga och jobbar på som vanligt så länge som möjligt.
Citera
2020-02-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Jag föraktar inte en disputerad doktor, tvärtom jag tycker att John Campbell verkar mycket kompetent på ett sätt som många läkare jag haft inte är.

Jag ville bara tydliggöra att olika kunskaper är olika mycket värda utifrån vilken utbildning det handlar om.

Ja, det är ju just det! Disputerade människor brukar ha en förmåga att tänka själva i motsats till de som bara lärt sig följa en bok.
Citera
2020-02-15, 00:13
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Märkligt att inte Kina stramar åt ex.vis flygtrafiken till och från landet..
Air China, China eastern air, Tianjin Air m.fl. fyger som vanligt över världen..
Just Tianjin air flyger mellan London och Wuham ..
Osäkerheten om hur länge viruset kan smitta i flygplan borde ju få de styrande att agera..

Det är väl inte så märkligt. Kineser är knappast rädda för att få IN smitta i landet. Uppenbarligen finns det fortfarande en efterfrågan, hur stor vet jag inte, men jag åkte själv med Air China från Kina för en tid sedan och det måste ha varit 95% beläggning på den flighten. Det kanske säger något. Dessutom skulle det vara en monumental prestigeförlust och en otänkbar kapitulation för ett kinesiskt statlig bolag att sluta flyga av egen vilja (så att säga).
Citera
2020-02-15, 00:15
Medlem
fernebos avatar
Uppdatering:

Citat:
23:10: 2,420 new cases and 139 new deaths in Hubei province, China

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto