2020-02-14, 17:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns ingen obalans mellan dom, det som finns är två olika regelböcker, en för sig själva där alla sidor är blanka och en annan där man hittar på allt eftersom = fascism.

Ljug inte är ett gott råd, och det är straffet man vill ge som återspeglar nivån av lögnen och området.
Som du förstår finns det olika nivåer av mened, dock inte i fascismen där kan bara de politiska motståndare göra brott inte en själva.

Du gör allt till politik, då det gäller "dina egna", det är också ett klart tecken på fascism.
Men som du förstår ibland är det bara kriminella avskum.

Dock kvarstår faktumet om impeachment processen, de gjordes inte ens nära på rätt sätt.
Och FRAMERS specificerade situationen som ett brott och impeachment, och säga hörsägen vill man det skulle förbli genom vägra vittnen substantivera skeendet.
Men det blev alltså inget av med riksrätten, om jag är korrekt underrättad? Det är väl nedlagt, precis som Muller-utredningen om "ryssar".

Släpp nu detta grabben, det finns ett presidentval att engagera sig i istället. Det kommer att bli både intressant & festligt. Mycket kul att se fram emot, istället för att gräva ner sig i gamla besvikelser. Så ryck upp dig & tänk positivt.
Citera
2020-02-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Eftersom jag anser mig neutral i frågan, så kan jag säga att Trump-sympasitörerna är mer vidsynta än ni Trump-hatare.
Det handlar nog inte så mycket om att han är ofelbar, för det förstår nog alla att han inte är, men för er har han aldrig någonsin gjort något som inte varit käpprätt åt helvete fel.
Det är där det sjuka kommer in.
Det är t.o.m. så sjukt att ni trots att alla indicier om Bidens korruptionsbrott i Ukraina är så starka att de går att ta på dem, ändå förnekar att några oegentligheter kan ha ägt rum.
En sådan insikt skulle innebära att Trump som alltid har käpprätt åt helvete fel haft rätt, vilket stoppar er från att se det uppenbara.

Detta inte sagt för att förminska dig och dina olyckliga meningsfränder i den hjärntvättade sekten, utan för att hjälpa er att hitta tillbaka ut till verkligheten.

Att man som du Krauthammer tror på Fareed Zacharias feberdrömmar om att ”Trump tvingat Zelenski till att tillkännage en utredning under bästa sändningstid”, är så enfaldigt och långsökt att det faktiskt måste ligga någon form av psykologisk förklaring bakom.

LOL - neutral, verkligen?

Jag och de flesta som kritiserar Trump ser definitivt att det går bra för USA. Det kan mycket väl vara saker han gör bra, kanske finns nån "executive orders" som varit bra.

Men de som älskar Trump - ser du någonsin någon sådan säga eller hålla med om att det faktiskt var bra innan 2017 med? Eller att de håller med om att han sagt/gjort fel överhuvudtaget? Någonsin...?

Sen lyckas du få ihop det.."neutralt"..
"alla indicier om Bidens korruptionsbrott i Ukraina är så starka att de går att ta på dem, ändå förnekar att några oegentligheter kan ha ägt rum"

Jaså? Allt som talar MOT då? Åklagare som säger att det inte skett nåt olagligt i Ukraina? Att dokumentation visar att utredningen redan var vilande innan Joe Biden sa sitt fruktansvärda brott.
Det är saker som talat MOT korruption.

Sen, jag bryr mig inte ett dugg om Bidens. Lika lastgammal som Trump och att ta jobb i Ukraina är sällsynt korkat gjort av Hunter.

Sen är det ett antal indicier som pekar mot att Trump visst satt press på Zelensky. Vittnesmål som har uppgifter i andra hand om det.

Men du tar saker mot Trump som "feberdrömmar" och att det måste finnas en "psykologisk förklaring"...

Ok, så du sa att du var neutral? Hur tänkte du nu?
Citera
2020-02-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det finns ingen obalans mellan dom, det som finns är två olika regelböcker, en för sig själva där alla sidor är blanka och en annan där man hittar på allt eftersom = fascism.

Ljug inte är ett gott råd, och det är straffet man vill ge som återspeglar nivån av lögnen och området.
Som du förstår finns det olika nivåer av mened, dock inte i fascismen där kan bara de politiska motståndare göra brott inte en själva.

Du gör allt till politik, då det gäller "dina egna", det är också ett klart tecken på fascism.
Men som du förstår ibland är det bara kriminella avskum.

Dock kvarstår faktumet om impeachment processen, de gjordes inte ens nära på rätt sätt.
Och FRAMERS specificerade situationen som ett brott och impeachment, och säga hörsägen vill man det skulle förbli genom vägra vittnen substantivera skeendet.
Dina politiska motståndare har samma
argument som du.
Det finns två olika regelböcker, men skiljelinjen går vid vilka som gynnas och missgynnas.
Biden får härja som han vill, men Trump får inte ifrågasätta och reda ut sanningen som av allt att döma är att brott har begåtts.
Msm vägrar att gräva i allt som i slutänden kan gynna Trump.
Jag ser nog också en slagsida, men inte den du beskriver, och det betyder inte att jag är fascist, det är ett tillmäle som används när man inte kan argumentera trovärdigt för sin sak.

I Stone-fallet handlar det inte om huruvida han ska ha ett straff eller inte, utan om det rekommenderade straffet står i proportion till brottet.
Gubben är ju till åren kommen, och ska väl inte behöva sitta av sina sista år i fängelse för ett brott där det egentligen inte ens finns något brottsoffer?
Jag tror att den övervägande delen av väljarna också tycker så. Därmed är demokraterna på väg att skjuta sig i foten igen.
Citera
2020-02-14, 18:06
Medlem
Citat:
Det finns en obalans åt båda hållen, det har du rätt i, om jag förstår dig rätt.
På det sätt frågan i ursprungsinlägget formulerades uppmanade den ju knappast till att bygga broar mellan olika ståndpunkter.
Polariseringen är definitivt inte bra. Trump är klumpig och tillhör inte direkt de mest eftertänksamma, en jävla retsticka är han också.
Motståndarsidan går hela tiden i fällan, och agerar osnyggt.
I fallet Roger Stone blir de även där förlorare opinionsmässigt.
Alla förstår att rekommendationen 7-9 år är fullständigt absurd och ett utslag av partiskhet.
Men när det sunda förnuftet får stå tillbaka för den egna agendan är det direkt samhällsfarligt.
Rättsväsendet måste fungera utan inverkan av politiska ståndpunkter.
Är det dags att impeacha Barr nu?
När tar detta slut?

I relation till Trump - hur agerar demokraterna osnyggt???
Citera
2020-02-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
LOL - neutral, verkligen?

Jag och de flesta som kritiserar Trump ser definitivt att det går bra för USA. Det kan mycket väl vara saker han gör bra, kanske finns nån "executive orders" som varit bra.

Men de som älskar Trump - ser du någonsin någon sådan säga eller hålla med om att det faktiskt var bra innan 2017 med? Eller att de håller med om att han sagt/gjort fel överhuvudtaget? Någonsin...?

Sen lyckas du få ihop det.."neutralt"..
"alla indicier om Bidens korruptionsbrott i Ukraina är så starka att de går att ta på dem, ändå förnekar att några oegentligheter kan ha ägt rum"

Jaså? Allt som talar MOT då? Åklagare som säger att det inte skett nåt olagligt i Ukraina? Att dokumentation visar att utredningen redan var vilande innan Joe Biden sa sitt fruktansvärda brott.
Det är saker som talat MOT korruption.

Sen, jag bryr mig inte ett dugg om Bidens. Lika lastgammal som Trump och att ta jobb i Ukraina är sällsynt korkat gjort av Hunter.

Sen är det ett antal indicier som pekar mot att Trump visst satt press på Zelensky. Vittnesmål som har uppgifter i andra hand om det.

Men du tar saker mot Trump som "feberdrömmar" och att det måste finnas en "psykologisk förklaring"...

Ok, så du sa att du var neutral? Hur tänkte du nu?
Jo, det är mycket enkelt.
Biden hotade med utebliven betalning av en miljard dollar om inte åklagaren sparkades.
Inte ok.
Sonen tjänar en man som fått sin rikedom genom att plundra staten. Inte ok.
Sonen var under utredning för brott då åklagaren som granskade brottet sparkades på uppmaning av Biden.
Är dokumentet från den lettiska åklagarmyndigheten äkta är saken klar.
Vill någon veta?
Detta dokument är enl Giuliani ”the smoking gun”
Nej, och det är här de olika regelböckerna blir tydligt.
Hade dokumentet varit oäkta, då borde WP redan ha avslöjat det, men tystnaden från msm är talande.
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-14 kl. 18:39.
Citera
2020-02-14, 18:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men det blev alltså inget av med riksrätten, om jag är korrekt underrättad? Det är väl nedlagt, precis som Muller-utredningen om "ryssar".

Släpp nu detta grabben, det finns ett presidentval att engagera sig i istället. Det kommer att bli både intressant & festligt. Mycket kul att se fram emot, istället för att gräva ner sig i gamla besvikelser. Så ryck upp dig & tänk positivt.
Impeachment processen pratar vi om i tråden, och hur illa den är sköt och emot FRAMERS önskemål tex.
Trumpen impeachment försvinner inte för du hoppas detta, och hur den gick till kan bara summeras upp som fascism.'
Citat:
Dina politiska motståndare har samma
argument som du.

Det finns två olika regelböcker, men skiljelinjen går vid vilka som gynnas och missgynnas.
Biden får härja som han vill, men Trump får inte ifrågasätta och reda ut sanningen som av allt att döma är att brott har begåtts.
Msm vägrar att gräva i allt som i slutänden kan gynna Trump.
Jag ser nog också en slagsida, men inte den du beskriver, och det betyder inte att jag är fascist, det är ett tillmäle som används när man inte kan argumentera trovärdigt för sin sak.

I Stone-fallet handlar det inte om huruvida han ska ha ett straff eller inte, utan om det rekommenderade straffet står i proportion till brottet.
Gubben är ju till åren kommen, och ska väl inte behöva sitta av sina sista år i fängelse för ett brott där det egentligen inte ens finns något brottsoffer?
Jag tror att den övervägande delen av väljarna också tycker så. Därmed är demokraterna på väg att skjuta sig i foten igen.
Nope!

Vi vet om vad som sker, bara för du ignorerar betyder inte att de försvinner.
Citera
2020-02-14, 19:41
Medlem
Citat:
Jo, det är mycket enkelt.
Biden hotade med utebliven betalning av en miljard dollar om inte åklagaren sparkades.
Inte ok.
Sonen tjänar en man som fått sin rikedom genom att plundra staten. Inte ok.
Sonen var under utredning för brott då åklagaren som granskade brottet sparkades på uppmaning av Biden.
Är dokumentet från den lettiska åklagarmyndigheten äkta är saken klar.
Vill någon veta?
Nej, och det är här de olika regelböckerna blir tydligt.

ok tack för ditt svar.

Men du tar upp en del saker som inte ens brottsliga överhuvudtaget.
Saker som inte stämmer, eller med uppgifter som kommer från personer som kan ha bak-motiv till att publicera saker mot Bidens.

Vi vet dessa saker, men inser du att det också finns saker motsäger dessa uppgifter...?
Citera
2020-02-14, 19:56
Medlem
Citat:
ok tack för ditt svar.

Men du tar upp en del saker som inte ens brottsliga överhuvudtaget.
Saker som inte stämmer, eller med uppgifter som kommer från personer som kan ha bak-motiv till att publicera saker mot Bidens.

Vi vet dessa saker, men inser du att det också finns saker motsäger dessa uppgifter...?
Jag inser detta, och därför reserverar jag mig tills dess att dokumentets äkthet är utrett.
Det jag säger är endast att det finns mycket starka indicier för att brott begåtts.
Att Biden inte vill rentvå sitt namn genom att berätta sanningen, utan i stället duckar för frågorna och reagerar aggressivt är ett tecken på att det inte står rätt till.
Att detta trots msm:s tappra försök att sopa allt under mattan ändå fått spridning bland väljarna tror jag är förklaringen till att hans kampanj är på väg ner i toaletten.
Vill han vinna väljarsympatier borde han i stället lägga korten på bordet. Men har man något att dölja är det nog trots allt bäst att vara tyst.

https://m.youtube.com/watch?v=B02WOooeMpk&feature=youtu.be
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-14 kl. 20:42.
Citera
2020-02-14, 21:24
Medlem
Citat:
Jag inser detta, och därför reserverar jag mig tills dess att dokumentets äkthet är utrett.
Det jag säger är endast att det finns mycket starka indicier för att brott begåtts.
Att Biden inte vill rentvå sitt namn genom att berätta sanningen, utan i stället duckar för frågorna och reagerar aggressivt är ett tecken på att det inte står rätt till.
Att detta trots msm:s tappra försök att sopa allt under mattan ändå fått spridning bland väljarna tror jag är förklaringen till att hans kampanj är på väg ner i toaletten.
Vill han vinna väljarsympatier borde han i stället lägga korten på bordet. Men har man något att dölja är det nog trots allt bäst att vara tyst.

https://m.youtube.com/watch?v=B02WOooeMpk&feature=youtu.be

Hehe, javisst är det så - helt rätt och riktigt. Det finns nog en del skit, endera fult spel helt och hållet eller att Bidens tänjt på gränserna.

Men... liksom, du är neutral, säger vettiga saker. Men samma syn på Trump då?
"Att TRUMP inte vill rentvå sitt namn genom att berätta sanningen, utan i stället duckar för frågorna och reagerar aggressivt är ett tecken på att det inte står rätt till."
Citera
2020-02-14, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag utgår från Demokrater i USA och dem i allmänhet. Sorry!

Lägger till en sak:

När Guaidó bjuds in till SOTU (stående ovationer från Pelosi och andra Demokrater)

Vem är du mest arg på? President Trump som bjudit in honom eller demokraterna i opposition som applåderar Guaido under ett tal?
Citera
2020-02-14, 21:36
Medlem
Citat:
Hehe, javisst är det så - helt rätt och riktigt. Det finns nog en del skit, endera fult spel helt och hållet eller att Bidens tänjt på gränserna.

Men... liksom, du är neutral, säger vettiga saker. Men samma syn på Trump då?
"Att TRUMP inte vill rentvå sitt namn genom att berätta sanningen, utan i stället duckar för frågorna och reagerar aggressivt är ett tecken på att det inte står rätt till."
Jag är ingen fan av Trump, min input är endast att lika regler ska gälla oavsett vilken sida vi står på.
Trump har nog också en del lik i garderoben, men tre års Muellerutredning har inte påvisat något egentligt. Däremot har utredningen om utredningen påvisat 17 allvarliga fel, och Durhams rapport kommer att bli intressant.

Att Biden är och verkar förbli outredd, utan minsta ansats från media eller rättsväsendet höjer åtminstone mina ögonbryn.
Det signalerar dubbla måttstockar.
Citera
2020-02-14, 21:40
Bannlyst
Citat:
Eftersom jag anser mig neutral i frågan, så kan jag säga att Trump-sympasitörerna är mer vidsynta än ni Trump-hatare.
Att man som du Krauthammer tror på Fareed Zacharias feberdrömmar om att ”Trump tvingat Zelenski till att tillkännage en utredning under bästa sändningstid”, är så enfaldigt och långsökt att det faktiskt måste ligga någon form av psykologisk förklaring bakom.

Du verkar inte särskilt neutral och inte heller talesperson för cult45. Snarare någonting mittimellan och det som av GOP-strateger kallas för "owning the libs"-republikaner. Dvs lågt skolade vita män i åldrarna 20-65 som sällan följer nyheterna och som inte har en ideologisk inriktning. De tilltalas av Trump därför att han är en arg mobbare som ger dem kraften att slå tillbaka mot "feminister och kommunister" som styr hela världen ihop med george soros och ödlorna.

Hoppas någon annan kan ge ett uppriktigt svar över de fördelar och nackdelar med President Trump som de upplever. Gärna någon med ett iq över rumstemperatur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in