Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Ligger lite allvar i mitt skojande.
Missförstå mig rätt, för jag anser att Stefan är den skyldiga såklart.
Vad jag menar är att vart och ett av dom sakerna som Hilding lägger fram i sin stämningsansökan betyder inte så mycket när det gäller mord. Förhoppningsvis får hon en fällande dom när man lägger ihop allt, uteslutit annan gm, och lyckats motbevisa Stefans förklaringar.
Visserligen så är FUP på 14.000 sidor men i stämningsansökan kan jag inte se en enda enskild "bevisning" som faktiskt säger att han har mördat Lena. Det mesta går att bortförklara faktiskt. Och det är väl just dom bortförklaringarna som Stefan jobbar intensivt med just nu. Efterkonstruktioner.
Att han är GM, det är jag säker på.
Men att kunna bevisa det "bortom rimligt tvivel" Det vet i fan om det blir så lätt.
Fast...så var det ju den här petitessern med DNA, blod och annan kroppsvätska ..
”Sakkunnigutlåtande, delredovisning 2:2018 (protokollbilaga NFC sid 11-27) och slutredovisning (protokollbilaga NFC sid 95-117) utvisande att anträffat
blod i Stefan Davidssons bostad kommer från Lena Wesström till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.
Protokoll över DNA-undersökningar (Stefan Davidssons blåa skor) (protokollbilaga Tekniska undersökningar, del 2, sid 328-329, sid 330-333 och sid 334-342) samt Sakkunnigutlåtande, delredovisning 3:2018 (protokollbilaga NFC sid 28-33) och slutredovisning (protokollbilaga NFC sid 95-117) till styrkande av att
DNA tillhörande Lena Wesström anträffats på Stefan Davidssons skor.
Fotografi från den 14 maj 2018 (protokollbilaga Tekniska undersökningar, del 2, sid 362) utvisande
de skor Stefan Davidsson bar två timmar före mordet och på vilka Lena Wesströms DNA har anträffats till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.
Protokoll över klädundersökning (Lena Wesströms kläder) (protokollbilaga Tekniska undersökningar, del 1, sid 14-19 och sid 7-13) och Sakkunnigutlåtande, delredovisning 3:2019 (protokollbilaga NFC sid 129- 140) utvisande undersökning av Lena Wesströms kläder och tillhörigheter samt att
sperma tillhörande Stefan Davidsson anträffats på den kjol som Lena Wesström bar vid mordet bl a till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.
Protokoll över fotoarbete (tilläggsprotokoll sid 2-10), Protokoll över undersökning av ring (protokollbilaga Tekniska undersökningar sid 211-213) samt Rapport från NFI i Holland med översättning (protokollbilaga NFC sid 147-159) utvisande att
DNA tillhörande Stefan Davidsson anträffats på en ring som Lena Wesström bar vid tiden för mordet till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.”