Citat:
Ursprungligen postat av
justformybaby
du är en idiot. strålningen går med lätthet igenom huden, och väggar etc. det är därför den används som den gör.
Om du inte lärt dig hur en mikrovågsugn fungerar så kan du lägga ner här och nu.
Men till alla andra kommer en lektion.
Mikrovågor (2,4 GHz) är den frekvens som vatten absorberar bäst. Den går igenom, med vissa svårigheter, torra material som gips och plast. Fuktiga material som trä, löv, kött och en vattenfylld kopp, inte så bra. Sist jag kollade var människan 60 % vatten. Huden är ganska torr de översta hundradelarna av en millimeter men sedan blir det blött. En mikrovågsugn har 750 W effekt, ett headset ungefär 20 mW. Lite skillnad.
Så nu utmanar jag dig, hitta bevis för att strålningen från ett headset kan påverka hjärnans celler efter att ha passerat örat, skallbenet och hjärnhinnan. Jag vill se dina bevis för att headsetet skapar strålning som kan påverka cellerna på ett annat sätt än uppvärmning dessutom. Alltså att det skulle avge joniserande strålning. För även om man är så korkad att man stoppar in en katt i mikron betyder det inte att den får cancer, den blir bara väldigt varm.