2020-02-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Utlockad av SD för en födelsedagspresent?: "H*l*na Åstr*m ska också höras angående sin kännedom om Lena Wesströms publicerade och opublicerade geocacher till styrkande av att Lena Wesström tidigare haft en cache på brottsplatsen samt att hon hade för avsikt att lägga ut en ny cache där."

Jag har hela tiden hävdat att han har fått ut henne ,genom att locka henne att sätta upp en cache till yngsta sonen.

Fy fan att han har planerat detta mord, har inga ord.

Ja det är ofattbart hur vissa fungerar.
Det goda med den onda planeringen är att mycket kan bevisas.
Senast redigerad av viperstyle 2020-02-14 kl. 13:50.
Citera
2020-02-14, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Fysiskt eller på distans" menas med att det antingen varit på hennes dator eller nån annans dator., dvs att SD kan ha suttit hemma och gått in på hennes mail, vilket är troligast. Att man kan ha en annans lösenord är inte så märkligt. Men folk går normalt ändå inte in på andras mail. Så det är helt klart komprometterande.

Absolut.
Men vem i hela friden har anledning att gå i hennes mail kl 05.23 på morgonen.
Hos Lena, eller från nån annan plats........spelar ingen roll.
Tjejen har precis dött och nån går in i hennes mail.
Som sagt, besvärande.
Citera
2020-02-14, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har mycket långt tillbaka inom tråden berättat att Gärningspersonen brukade sig av ett tillhygge vid det då aktuella mord-tillfället då vederbörande med berått uppsåt dödsmisshandlade sitt offer L*na Wesstr*m, [hon] vilken i sin tur senare avled på grund av de mycket svåra huvudskador hon tillfogades av Gärningspersonen.

Enligt ovan skrivet har bland annat medlemmen @Snor-Johan påpekat en svår mytomani ifrån min sida beträffande detta gällande både tillhygget och de grova slagen mot offret:s sårbara kroppsytor och huvudet.

Jag har även bland annat deklarerat inom tråden att ett basebolls-trä försvunnit från L*na Wesstr*m:s [tidigare] bostadsrätt och att Familjen Wesstr*m fortfarande saknar detta.

Det är högst troligast att det faktiskt var just detta baseboll-träet som brukades av Gärningspersonen som tillhygge vid det då aktuella mord-tillfället.

Mvh/ @JokerMannen

Helt rätt.
Du var tidig med den uppgiften.

Sa du inte också att Hanna var med på brottsplatsen ? Eller minns jag fel ?
Citera
2020-02-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Utlockad av SD för en födelsedagspresent?: "H*l*na Åstr*m ska också höras angående sin kännedom om Lena Wesströms publicerade och opublicerade geocacher till styrkande av att Lena Wesström tidigare haft en cache på brottsplatsen samt att hon hade för avsikt att lägga ut en ny cache där."

Jag har hela tiden hävdat att han har fått ut henne ,genom att locka henne att sätta upp en cache till yngsta sonen.

Fy fan att han har planerat detta mord, har inga ord.

Undrar om det inte rentav är SD själv som förstört den gamla cachen på platsen den 5 mars 2018?
https://coord.info/GLV63H9E
Citera
2020-02-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Undrar om det inte rentav är SD själv som förstört den gamla cachen på platsen den 5 mars 2018?
https://coord.info/GLV63H9E

Ja, för att kunna " hjälpa till " med att sätta upp en ny?
Citera
2020-02-14, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag har mycket långt tillbaka inom tråden berättat att Gärningspersonen brukade sig av ett tillhygge vid det då aktuella mord-tillfället då vederbörande med berått uppsåt dödsmisshandlade sitt offer L*na Wesstr*m, [hon] vilken i sin tur senare avled på grund av de mycket svåra huvudskador hon tillfogades av Gärningspersonen.

Enligt ovan skrivet har bland annat medlemmen @Snor-Johan påpekat en svår mytomani ifrån min sida beträffande detta gällande både tillhygget och de grova slagen mot offret:s sårbara kroppsytor och huvudet.

Jag har även bland annat deklarerat inom tråden att ett basebolls-trä försvunnit från L*na Wesstr*m:s [tidigare] bostadsrätt och att Familjen Wesstr*m fortfarande saknar detta.

Det är högst troligast att det faktiskt var just detta baseboll-träet som brukades av Gärningspersonen som tillhygge vid det då aktuella mord-tillfället.

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
DET är väl en av anledningarna att att vissa (typ EGT och brännbollsträt) som skrev här försvann som en löning för ett tag sen... De är nog ganska många här som har varit SD´s "redskap" i tråden i olika former och skepnader. In i skamvrån med er, tack!

Ja, jag har också skrivit om baseballträet som var försvunnet från
Lenas hall, vid flera tillfällen.

Jag har trott att det ev kan ha en betydelse i mordet, speciellt
efter de starka reaktioner som blev i tråden sensommaren -18 av
personer som står SD nära, samt även direkta hot, på grund av
de skriverierna.
Citera
2020-02-14, 13:59
Medlem
Kan man verkligen utesluta att någon mer kommer bli häktad under rättegången?

Ste*fan David*sson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan
person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Len*a Wess*tröm
livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet.
Citera
2020-02-14, 14:02
Medlem
Netherworlds avatar
En sammanfattning av de mest graverande indicierna:

Planering:

1. SD mixtrar med sin fasadbelysning

2. SD påstår att det rört sig hotfulla män i området

3. Hotat att döda LW

4. Uppgett att han velat döda

5. Diskuterat hur man kan dölja bevisning efter ett mord

Bortförklaringar:

1. SD försöker ge en förklaring hur LW:s blod hamnat i hans hem och på hans skor, genom att påstå att det är från en picknickfilt

SD:s beteende vid och efter mordet:

1. LW bjuder in SD på mordkvällen, går ut för att möta honom, (men han är ej synlig först?) ((är det då han planterar tillhygget vid planket?)) LW går tillbaks mot ytterdörren, men då uppenbarar sig SD (därav dörr på glänt?)

2. Tar med sig LW:s mobil efter mordet

3. Loggar in på LW:s mail senare på natten efter mordet

4. Är passiv dagarna efter när det gäller att finna LW
Citera
2020-02-14, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Och SD ska alltså ha ringt till polisen och larmat om hotfulla personer i området? Det var nog hans huvudsakliga trumfkort till att förklara vad som kan ha hänt och den storyn han förmodligen gett till sina närstående?

Läste precis om det, på sid 10.

SD hade tydligen, natten 11-12/5, fått till ett möte med två poliser och anmält detta om ”hotfulla män” i området.
Citera
2020-02-14, 14:05
Medlem
Ihjälslagen med 17 slag!! Det är rent hat. Väldigt personligt och aggressivt!

Så starka bevis mot honom! Fantastiskt.

Inte följt tråden senaste tiden men läste stämningsansökan nyss.
Han är körd.

Vem mer vill gå på rättegången?
Citera
2020-02-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Avståndet (dock inte med geocachemått räknat) mellan LWs lägenhet och brottsplatsen har av en tidning uppgetts vara 160 m, dvs minsta möjliga avstånd mellan två cacher.

Planerat 11-12 maj, även om tankarna och hoten har funnits där en längre tid. En tidigare skribent i tråden uppgav att LW och SD kanske hade träffats under helgen.

Jag har långt tillbaka i tråden itererat med jämna mellanrum, att när man stiger ut på den anbringade sten-platts-beläggningen strax utanför L*na Wesstr*m:s ytterdörr till hennes tidigare bostadsrätt och sedan där ifrån går ut på vägen som löper förbi soprummet sett på vänster sida och vidare fram till Byalagsgatan och fortsätter sedan fram till Byalagsgatan 2 A och dem bostadsrätterna och sedan vidare fram till infarten till Rättarevägen 1 till och med nummer 9 ... när man sedan är stående på Rättarevägen nummer 9 och går upp för den lätt diagonalt lutande vegetationen [gräset] till vänster sett då man står på Rättarevägen nummer 9 och slutligen fram till mordplatsen bakom bullerplanket, så är det 160 meter, jag fick det till 161 meter då jag och min kollega mätte upp sträckan.

Detta gällande att avståndet mellan L*na Wesströ*m:s bostadsrätt och fram till brottsplatsen är minst 160 meter är fullständigt korrekt, vilket jag i min tur fått påpekat många gånger som en ren lögn.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-02-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
En sammanfattning av de mest graverande indicierna:

Planering:

1. SD mixtrar med sin fasadbelysning

2. SD påstår att det rört sig hotfulla män i området

3. Hotat att döda LW

4. Uppgett att han velat döda

5. Diskuterat hur man kan dölja bevisning efter ett mord

Bortförklaringar:

1. SD försöker ge en förklaring hur LW:s blod hamnat i hans hem och på hans skor, genom att påstå att det är från en picknickfilt

SD:s beteende vid och efter mordet:

1. LW bjuder in SD på mordkvällen, går ut för att möta honom, (men han är ej synlig först?) ((är det då han planterar tillhygget vid planket?)) LW går tillbaks mot ytterdörren, men då uppenbarar sig SD (därav dörr på glänt?)

2. Tar med sig LW:s mobil efter mordet

3. Loggar in på LW:s mail senare på natten efter mordet

4. Är passiv dagarna efter när det gäller att finna LW

Plus att han säger att Lena har hittats när det inte varit bekräftat eller offentligt.

Och att han ringt polisen om hotfulla män i området (som inte finns )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in