Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Nej, det är sant. Även när det gäller en konspiration är det bitar som inte stämmer. För mig är mördarens väg till Dekorimahörnan en springande punkt där jag idag vet lika lite som för 30år sedan . Varenda uns av info om detta skulle vara värdefullt. Bara att jobba vidare.
Om det är en grupp, stör det mig jävligt mycket, att det inte är ett mord som följer Palmes rutinmässiga rörelsemönster. Ingen kan på något sätt komma på idén att Palme kommer vara där och då genom hans vanor. Ingen koppling till det alls.
Det betyder att man måste ha bevakning vid bostaden. Men, Palme kommer ensam hem efter 18, händer inget då. Han går hemifrån 20.30 inget händer då heller.
Det finns inget som på ett godtagbart sätt visar att LOP var avlyssnade, dvs att ingen kan veta förrän ca 20.30 att Palme kommer gå ut alls den kvällen.
Dvs att då måste någon bevaka bostaden, men, då inget har framkommit att någon ondsint grupp har koll ifrån någon intilliggande byggnad. Och det är kallt, vem vill stå ute och kolla OM Palme ens kommer komma ut, och trots att han gör det inte agera?
Det är ett störande moment.