2020-02-14, 12:59
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Verkligen, kanske bara testat med spirometer (eller vad det nu heter) och ställt diagnos typ kol?
Ja, vi lär väl aldrig få veta...eller hur sverige?

Det är ju patientsekretess.
Om det nu råkar komma ut vem det var, och den underliggande sjukdomen var syfilis, kanske inte hade varit så kul för patienten??
Citera
2020-02-14, 13:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vissa länder tar detta virus på allvar. Blev imponerad av Thailändarnas agerande vid ankomstterminalen där dom scannade alla passagerare med någon sorts stor kamera

En febertermometer.

Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Tror inte det ser ut så vid ankomsterminalerna i Sverige på flygplatserna.

Mestadels eftersom det är completely pointless.
Senast redigerad av Trolltestet 2020-02-14 kl. 13:08.
Citera
2020-02-14, 13:07
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Lol, håll käften. Är du inte vegan är det dessutom skämskudden. Håll käften med dina försök att försöka tysta yttrandefrihet.

Jaha vad har hänt idag då på den fullständigt ofarliga Coronavägen? När kommer Kina erkänna omfattningen tror ni?

Tysta yttrandefrihet eller om djurplågeri har med coronaviruset att göra egentligen?
Till en viss del har det ju det.
Sedan om man behöver utveckla det till vilka middagar man kan äta i Kina, och olika sätt att tortera djur på i just den här tråden känns ju högst osäkert. Kanske är lite Off Topic.
Citera
2020-02-14, 13:08
Medlem
jag tror inte det ens är värt att kontakta sjukvården ifall man skulle känna igen 3 av symptomen, inga tester kommer tas,..man får blåsa i en spirometer på sin höjd och få beskedet kol i sämsta/bästa fall.
Citera
2020-02-14, 13:13
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Menar du svalöv,..om så tror jag man behöver testa en andra gång, verkar inte alltid visa sig direkt...men vi får givetvis hoppas att han inte är smittad

Det är hög känslighet i PCRen så det är ingen större fara tror jag. Även om upprepade test alltid är det bästa när man ska utesluta saker och ting.
Citera
2020-02-14, 13:14
Medlem
Citat:
syltburkslocket är igen skruvat,..inget får komma utanför

Men det måste väl, liksom övriga länders statistik, skrivas in som avklarat om hon är frisk/död eller vad det nu blir för slutresultat av den jönköpiskavården.. 😶
Citera
2020-02-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
vem har sagt det ?

Vet inte säkert, det länkades en artikel med ett uttalande häromdagen
Jag tycker bara att det är konstigt att inte de har gått ut med info om hon mår jättebra, de brukar ju gärna vilja trycka upp sånt i våra ansikten
”Kolla hon mår skitbra - ingen fara”
Citera
2020-02-14, 13:17
Medlem
Citat:
jag tror inte det ens är värt att kontakta sjukvården ifall man skulle känna igen 3 av symptomen, inga tester kommer tas,..man får blåsa i en spirometer på sin höjd och få beskedet kol i sämsta/bästa fall.
(Bara följa ett diagram från ett papper, kostar inget extra)
Citera
2020-02-14, 13:18
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, de är mycket opålitliga. Det är väl kanske inget jätteproblem i Sverige, men det blir ju det i ett land med epidemisk spridning. Det är liksom inte bara att ta ett blodprov..
Lite om det här:
https://www.bbc.com/news/health-51491763

Ja, även om CT visar sjukdom så kan PCR testet visa frisk.

https://pubs.rsna.org/doi/10.1148/radiol.2020200343

167 patients were evaluated; of these 5 (3%) patients initially had negative RT-PCR but positive chest CT with pattern consistent with viral pneumonia
Citera
2020-02-14, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Det är hög känslighet i PCRen så det är ingen större fara tror jag. Även om upprepade test alltid är det bästa när man ska utesluta saker och ting.

Men det skulle fan aldrig Sverige göra. De vill sopa allt under mattan.
Kommer inte bli bra resultat om de fortsätter såhär.
Det kommer att inkomma en svårt sjuk patient så småningom och det kommer visa sig vara Corona. Kanske en patient som inte fått bli testad eller testat negativ
Tror jag
Citera
2020-02-14, 13:23
Medlem
severustheemperors avatar
Dödlighet 18%
Smittbarhet R0 4.7-6.6
Börja smitta, 3 dagar , smittar innan symtom uppträder
Tid till symtom, upp till 24 dagar
Tid till död, upp till 41 dagar efter symtom
Överlevnad virus utanför kropp vid +4 grader, 28 dagar, därav luftburet
Ingen immunitet utvecklas! vid andra nedsmittningen, högte dödlighet än vid första.

Missat något?
Citera
2020-02-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Men det skulle fan aldrig Sverige göra. De vill sopa allt under mattan.
Kommer inte bli bra resultat om de fortsätter såhär.
Det kommer att inkomma en svårt sjuk patient så småningom och det kommer visa sig vara Corona. Kanske en patient som inte fått bli testad eller testat negativ
Tror jag
För att åter få höra - vi beräknade fel,trodde allvaret inte var så stort..men nu ska vi ta tag i det här...ja tjena säger jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in