2020-02-14, 06:08
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/februari/14/14-februari-0432-detonation-gavle/

Citat:
14 februari 04:32, Detonation, Gävle

Detonation utomhus i Sörby.

Polis och räddningstjänst larmades till Sörby eftersom ett flertal personer ringt in om en explosion i området.

När polisen kom till platsen hittades spår efter två explosioner i ett bostadsområde.

Inga personer eller saker skadade i samband med explosionerna.

Brottet rubriceras i nuläget som allmänfarlig ödelägelse.

Polisen har säkrat spår på plats. Ingen är i nuläget gripen för detta.

Vet någon mer om händelsen?
Senast redigerad av fredag2010 2020-02-14 kl. 06:28.
Citera
2020-02-14, 06:45
Medlem
Nånstans på Urbergsterrassen skedde det, antagligen ganska nära korsningen av tidigare nämnda gata och Granitvägen.
Vaknade av smällen. Det var inte bara två smällare modell större.
Hörde något material slå i marken, skulle kunna vara ett av cykelförråden.
Lät som ljudet av ett ståltak som slog i marken, förutom smällen alltså.
Citera
2020-02-14, 11:32
Avslutad
Snacka om att detta normaliserats när denna tråd bara har 15 läsare. Det här samhället är ju trasigt. Kaputt.
Citera
2020-02-14, 12:28
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorgoggle
Nånstans på Urbergsterrassen skedde det, antagligen ganska nära korsningen av tidigare nämnda gata och Granitvägen.
Vaknade av smällen. Det var inte bara två smällare modell större.
Hörde något material slå i marken, skulle kunna vara ett av cykelförråden.
Lät som ljudet av ett ståltak som slog i marken, förutom smällen alltså.

Nej, utanför Jägargatan 17. Se bild: https://imgur.com/a/8HxuWHR

Tror knappast det var nån "bomb", snarare nån skojare som byggt ett par egna smällare och tyckte det var smart att testsmälla i ett bostadsområde mitt i natten.
Citera
2020-02-14, 12:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Nej, utanför Jägargatan 17. Se bild: https://imgur.com/a/8HxuWHR

Tror knappast det var nån "bomb", snarare nån skojare som byggt ett par egna smällare och tyckte det var smart att testsmälla i ett bostadsområde mitt i natten.

Dessutom rör det sig ju också om ett vad jag vet annars rätt så lungt område.
Citera
2020-02-14, 12:56
Medlem
Nu har dom tröttnat på att elda så då är nästa steg att spränga!
Citera
2020-02-14, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Nu har dom tröttnat på att elda så då är nästa steg att spränga!

Vilka då? MC-gängen? För det är väl de som ligger bakom de flesta sprängnignarna om jag inte missminner mig?

Sen verkar ju detta inte ha varit någon herrejösses bomb heller. Och området detta skedde på är knappast en no go zone vad jag förstått.

Snorungar eller någon med allvarliga psykiska problem tippar jag på. Oavsett är det vidrigt att skrämma slag i folk på detta vis, trots att ingen eller inget tycks ha påverkats fysiskt av smällarna.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-02-14 kl. 13:19.
Citera
2020-02-14, 13:45
Medlem
Bor på gatan! Är ett enormt lugnt område, dock var det här som det skedde en skjutning också, men ingen som blev skjuten. Ligger ganska nära Andersberg vilket inte är det bästa området.
Citera
2020-02-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavleborg
Bor på gatan! Är ett enormt lugnt område, dock var det här som det skedde en skjutning också, men ingen som blev skjuten. Ligger ganska nära Andersberg vilket inte är det bästa området.

Risken är väll att dom vidgar sina jaktmarker nu när polisen skulle anstränga sig mer i Andersberg.
Citera
2020-02-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gavleborg

Det är ju inte direkt något fint område det där... Men lugnt jämfört med en massa andra ställen i Gävle, men då jämför man ju mot rena ghetton som Sätra, andersberg och nordost.

Läskig händelse iaf.
Citera
2020-02-14, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vilka då? MC-gängen? För det är väl de som ligger bakom de flesta sprängnignarna om jag inte missminner mig?

Sen verkar ju detta inte ha varit någon herrejösses bomb heller. Och området detta skedde på är knappast en no go zone vad jag förstått.

Snorungar eller någon med allvarliga psykiska problem tippar jag på. Oavsett är det vidrigt att skrämma slag i folk på detta vis, trots att ingen eller inget tycks ha påverkats fysiskt av smällarna.

Möjligt att mc gängen står för en del av dom större bomberna men det sprängs så mycket så har svårt att tro att dom står för majoriteten av alla sprängningarna.
Tror det är samma kids som bränner bilar som vill förstöra och få uppmärksamhet nu när dom spränger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in