2020-02-11, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, det gjorde dom inte, vi förstår redan inget kommer ske heller.
Det är samma som friad med din retorik, så varför är det annorlunda denna gång?
Fascism och olika regelböcker igen, du verkligen inte förnekar din fascistiska sida.

Men vad har detta med att man vägrade vittnen i impeachment i senaten och göra???
För jag ställer mig den frågan varje gång du svarar irrelevans för impeachment processen, och vad det har med saken och göra.ö

Ljuger man under ed, så hamnar man i fängelse om man döms.
Vad är så konstigt med detta?
Och mycket enkelt undvika, ljug inte
Kanske det är därför du inbillar dig trumpen aldrig ljugit, då du vägrar inse det.

Former FBI deputy director Andrew McCabe apologized for lying to agents who spent weeks investigating the source of a leak to the Wall Street Journal that actually came from him, new documents reveal.

https://nypost.com/2020/01/02/andrew-mccabe-said-he-lied-to-fbi-about-wall-street-journal-leak/

Du är till och med dålig på att trolla
Citera
2020-02-12, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Jag har ju förklarat du begriper inte.

Du påstod ju att anonymitet skulle gjort röstandet annorlunda, har du redan glömt vad du skrev?

Och du gör dig ju dum om du tror att ingen skulle veta vem som röstat vad, du säger JU SJÄLV vilka som skulle rösta mot... jisses.

Jag tror inte jag förstod något av det du skrev.... du har rätt. jag är för dum för att förstå dina ord. kan du använda ett enklare språk eller inleda med " därför att"
innan ditt argument.

Förlåt min sarkasm men jag förstår verkligen inte vad du menar eller hur någon skulle kunna avslöja en röst om den läggs anonym. speciellt för en senator från en swing state.
Citera
2020-02-12, 06:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Former FBI deputy director Andrew McCabe apologized for lying to agents who spent weeks investigating the source of a leak to the Wall Street Journal that actually came from him, new documents reveal.

https://nypost.com/2020/01/02/andrew-mccabe-said-he-lied-to-fbi-about-wall-street-journal-leak/

Du är till och med dålig på att trolla
Igen vad har detta med impeachment och vägra vittnen och göra?
Och ljuga har ni själva berättat inte är en sak, så varför är det på en "politisk motståndare"?
För det är vad man gjort FBI till, för de försöker hålla lag och ordning.

Som du förstår frågan har inte ändrat sig sedan du.

Men du pratade om ljuga under ed, och du började prata om annat direkt.
Man kan undra varför, för det är kännbara straff på att ljuga under ed.
Men berätta gärna varför det ska vara okey.

Kanske man stoppade vittnen för man trodde att någon skulle ljuga under ed i Senaten och impeachment?
Men det skulle ju vara helt fantastiskt bra för trumpen och impeachment.

Nej, det är så talande att man inte tillät vittnen, man var för rädd helt enkelt det skulle bli allmänt känt vad man gjorde i Watergate 2.0 och Ukraina-skandalen.
Citera
2020-02-13, 23:21
Bannlyst
Kära trump-sympatisörer.

Finns det något President Trump har gjort som ni kan tänka er vara emot eller anser ni att han är ofelbar?

Frågan är genuin och inte menad att förminska er eller kalla er för flocken eller kultmedlemmar.
Citera
2020-02-14, 08:55
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Kära trump-sympatisörer.

Finns det något President Trump har gjort som ni kan tänka er vara emot eller anser ni att han är ofelbar?

Frågan är genuin och inte menad att förminska er eller kalla er för flocken eller kultmedlemmar.

Han är klumpig, oförskämd och slirar på sanningen väldigt ofta.

Han är ingen politiker, vilket jag tycker är bra. Han håller sina vallöften så den första meningen i mitt inlägg blir irrelevant. Alla politiker ljuger precis hela tiden, men vissa är väldigt slipade och precisa i sina lögner, Trump är precis tvärtom.
Citera
2020-02-14, 09:20
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Han är klumpig, oförskämd och slirar på sanningen väldigt ofta.

Han är ingen politiker, vilket jag tycker är bra. Han håller sina vallöften så den första meningen i mitt inlägg blir irrelevant. Alla politiker ljuger precis hela tiden, men vissa är väldigt slipade och precisa i sina lögner, Trump är precis tvärtom.
Att ha raderat statsskulden efter sin periods slut, nej, inte ens nära, troligtvis kommer det bli med 8år den största någonsin.
Och minimilönens ökning åts upp direkt, och sen när man vill höja mer, så gav man sina väljare kalla handen.

Och nej, finns ingen som ljuger som trumpen mer än fascister och diktatorer.

Dock så kan man ta sig en funderare vad detta har med impeachment processen och göra, och hur man gjorde precis allt för förstöra den, samtidigt som man sade det var ett perfekt agerande pga det perfekta samtalet.
Det är anmärkningsvärt att ropa hörsägen, och sen vägra vittnen, saknar all logik.
Citera
2020-02-14, 10:46
Medlem
Now it looks like the fore person in the jury, in the Roger Stone case, had significant bias. Add that to everything else, and this is not looking good for the “Justice” Department. edit: citat från trump tweet

"Attorney General William Barr is headed back to Congress."
Barr is set to testify before the House Judiciary Committee next month, the committee announced Wednesday. In a letter, Democratic members of the committee say they plan to discuss concerns about "the misuse of our criminal justice system for political purposes."

"This comes a day after all four prosecutors involved in the Roger Stone case quit when the Department of Justice backed off its sentencing recommendation of seven to nine years for the longtime Trump adviser. On Wednesday, Trump congratulated Barr on Twitter "for taking charge" of the case, which Trump wrote "was totally out of control and perhaps should not have even been brought.""

https://theweek.com/speedreads/895596/barr-sets-march-31-congressional-testimony-amid-roger-stone-controversy

Ribban har sänkts, inga problem för Trump att öppet kritisera rättsväsendet, påverka utgången i rättegång mot vän till honom... TOM få åklagare att sluta i protest i ett high-profile-case.

Timothy från Justice department som skrev under brevet till rättsväsendet mot Roger Stone, sattes i tjänst bara dagar innan han skrev under brevet.... Det fanns ingen ledhund som tog det ganska lusna uppdraget, så han fick ta in en ny.
https://www.justice.gov/opa/pr/attorney-general-william-p-barr-appoints-timothy-shea-interim-us-attorney-district-columbia
Senast redigerad av Garre74 2020-02-14 kl. 11:32.
Citera
2020-02-14, 12:15
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Kära trump-sympatisörer.

Skickat Tomahawk-missiler mot Syrien två gånger.

Problemet är att du antagligen applåderar det.
Citera
2020-02-14, 12:18
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Kära trump-sympatisörer.

Finns det något du anser att han gjort bra eller är du förblindad av ditt ideologiska hat?
Citera
2020-02-14, 12:21
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Now it looks like the fore person in the jury, in the Roger Stone case, had significant bias. Add that to everything else, and this is not looking good for the “Justice” Department. edit: citat från trump tweet

"Attorney General William Barr is headed back to Congress."
Barr is set to testify before the House Judiciary Committee next month, the committee announced Wednesday. In a letter, Democratic members of the committee say they plan to discuss concerns about "the misuse of our criminal justice system for political purposes."

"This comes a day after all four prosecutors involved in the Roger Stone case quit when the Department of Justice backed off its sentencing recommendation of seven to nine years for the longtime Trump adviser. On Wednesday, Trump congratulated Barr on Twitter "for taking charge" of the case, which Trump wrote "was totally out of control and perhaps should not have even been brought.""

https://theweek.com/speedreads/895596/barr-sets-march-31-congressional-testimony-amid-roger-stone-controversy

Ribban har sänkts, inga problem för Trump att öppet kritisera rättsväsendet, påverka utgången i rättegång mot vän till honom... TOM få åklagare att sluta i protest i ett high-profile-case.

Timothy från Justice department som skrev under brevet till rättsväsendet mot Roger Stone, sattes i tjänst bara dagar innan han skrev under brevet.... Det fanns ingen ledhund som tog det ganska lusna uppdraget, så han fick ta in en ny.
https://www.justice.gov/opa/pr/attorney-general-william-p-barr-appoints-timothy-shea-interim-us-attorney-district-columbia
Que? När ni Trump-haters börjar förstå att Trumpväljarna skiter i om han slirar på sanningen eller gör sådana här uttalanden så kanske ni också möjligtvis förstår varför han gör det. Den lilla Demokratifittan som var juryordförande avslöjade sig själv som en rabid Trumphater när hon försvarade jurun och domslutet. Rakt i fällan:

Roger Stone jury foreperson's anti-Trump social media posts surface after she defends DOJ prosecutors (video):

https://www.foxnews.com/politics/roger-stone-juror-justice-department-anti-trump-social-media

Och Barr's upprördhet är bara politisk teater. Smoke and mirrors!
Citera
2020-02-14, 12:22
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Att ha raderat statsskulden efter sin periods slut, nej, inte ens nära, troligtvis kommer det bli med 8år den största någonsin.
Och minimilönens ökning åts upp direkt, och sen när man vill höja mer, så gav man sina väljare kalla handen.

Och nej, finns ingen som ljuger som trumpen mer än fascister och diktatorer.

Dock så kan man ta sig en funderare vad detta har med impeachment processen och göra, och hur man gjorde precis allt för förstöra den, samtidigt som man sade det var ett perfekt agerande pga det perfekta samtalet.
Det är anmärkningsvärt att ropa hörsägen, och sen vägra vittnen, saknar all logik.

Trump har hållit fler löften än Stefan Löfven. Vad det har med impeachment att göra vet jag inte.
Citera
2020-02-14, 14:44
Medlem
Citat:
Kära trump-sympatisörer.

Eftersom jag anser mig neutral i frågan, så kan jag säga att Trump-sympasitörerna är mer vidsynta än ni Trump-hatare.
Det handlar nog inte så mycket om att han är ofelbar, för det förstår nog alla att han inte är, men för er har han aldrig någonsin gjort något som inte varit käpprätt åt helvete fel.
Det är där det sjuka kommer in.
Det är t.o.m. så sjukt att ni trots att alla indicier om Bidens korruptionsbrott i Ukraina är så starka att de går att ta på dem, ändå förnekar att några oegentligheter kan ha ägt rum.
En sådan insikt skulle innebära att Trump som alltid har käpprätt åt helvete fel haft rätt, vilket stoppar er från att se det uppenbara.

Detta inte sagt för att förminska dig och dina olyckliga meningsfränder i den hjärntvättade sekten, utan för att hjälpa er att hitta tillbaka ut till verkligheten.

Att man som du Krauthammer tror på Fareed Zacharias feberdrömmar om att ”Trump tvingat Zelenski till att tillkännage en utredning under bästa sändningstid”, är så enfaldigt och långsökt att det faktiskt måste ligga någon form av psykologisk förklaring bakom.
Senast redigerad av MacMackay 2020-02-14 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in