Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Ja det är konstigt vad olika det kan vara. Jag tyckte bara att den var kul och tog inte åt mig det minsta.
Det var så uppenbart att det var en satir. Men blir man arg så blir man.

Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Jag har läst dina inlägg och du har förstås helt rätt om alla dessa stackars lättkränkta snöflingor. Men ska också testa lite på bekanta. Själv gillar jag iaf filmen.
Fast ni som gillar filmen: fick ni lust att köpa biljetter hos SAS när ni såg den..? För det är ju det som är syftet med en reklamfilm, men det verkar den reklambyrå som gjorde den här filmen ha glömt bort. Det fanns absolut inget i den, som fick mig att känna mig lockad att resa med SAS.
Tvärtom - de flesta av oss flyger inte så ofta (själv har jag inte flugit på nio år av miljöskäl, men jag tänker tillbaka nu till den tid då jag flög), och NÄR man gör det vill man att det ska vara lite spännande och exotiskt. Att den "exotiska" upplevelsen ska börja redan på planet. Det var lite spännande när de arabiska flygvärdinnorna på Egypt Air såg ut som något ur Tusen och en Natt med sina slöjor (det här var innan slöjan fick en annan innebörd för mig), att de talade arabiska med varandra (som då fortfarande var ett exotiskt språk, och inte något som man hörde harklas och vrålas i sin egen stad varenda dag) och att maten som serverades upplevdes som typiskt arabisk... Det var exotiskt, annorlunda och spännande, ett avbrott från vardagen!
Det sista man hade velat höra från flygbolaget, var att allting egentligen var inlånat, att mat är samma röra över hela världen, att det inte finns något som är typiskt för arabvärlden för influenserna har gått åt båda hållen, typ...
Och likadant när man reser med Lufthansa under oktoberfesten. Då är stewardarna klädda i Lederhosen och flygvärdinnorna i Dirnd'l, och man kan beställa öl med en stor, salt kringla till. Då vill man inte höra, att "det där är inget typiskt för Tyskland, det finns egentligen inget som är tyskt..."
Det var ett självmål! SAS nullifierade hela upplevelsen av att åka med det traditionellt största och mest kända skandinaviska flygbolaget - förutom själva transporten från punkt A till punkt B. Och den kan man ju få mycket billigare av Ryan Air eller Norwegian.