2020-02-13, 20:47
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Kalle Holmberg duger kanske till att putsa Paulinhos skor, men det är knappt.
Hah! Alla vet att brasilianare har tidigt bäst före datum! Paulinhos karriär slutar med att gan bryter benet på fyllan nånstans på söder!
Citera
2020-02-13, 20:47
Medlem
Petterrors avatar
Kalle Holmberg har väl ganska mycket att bevisa. 4 mål förra säsongen är ju inte direkt imponerande.
Citera
2020-02-13, 20:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Yupp, måste intala mig det för attlugna nerverna, det värsta som kan hända e att aik vinne sm guld, att bajen skulle vinna strax därefter hehe. Men jag litar faktiskt på magkänslan. Häcken har historiskt de senaste åren alltid haft ett bra anfall och jag tror därför att paulinhos roll inte spelat så stor roll som experter tidigare hävdat.
Kalle holmberg väger tyngre tror jag, det är båda två tidigare skytteligavinnare som hade en dålig fjolårssäsong men han e klart yngre och inte skadad nyligen. :P

1. Mff
2. Dif
3. Aik
4. Haif

Så känns magkänslan för närvarande

4:an antar jag är Zlatan Boys för HIF blir knappast 4.

Apropå AIK så ska de till vissa delar kopiera Atalanta.

SÅ HÄR SER AIK UT ATT SPELA 2020 – FÖRDELAR OCH NACKDELAR

Citat:
En sak är alltså viktig att poängtera. AIK kopierar förstås inte Atalanta rakt av och har flera olika inspirationskällor. Mycket i spelet kan också hinna ändras fram till att allsvenskan startar i april. Men av de inledande träningsmatcherna att döma så är rollerna i laguppställningen väldigt likt med det sättet som Gian Piero Gasperini formerat sitt Atalanta.

3-4-3/3–4–2–1

Tre mittbackar, två wingbacks, två centrala mittfältare, två "tior" i offensiva fria roller och en center.

Troligaste startelvan (enligt den nya formationen) just nu: Haugaard – Granli, Karlsson, Mets – Lundström, Larsson, Ofori, Otieno – Ylätupa, Asani – Goitom
Källa:AB
Citera
2020-02-13, 21:23
Medlem
bagarn29s avatar
Står Zlatan Milan eller Hammarby närmast?

Citat:
För FotbollDirekt bekräftade också Hammarbys chefsscout Mikael Hjelmberg såväl videons autenticitet som klubbens intresset för Amoo.

– Vi bygger en relation till Akin. Det är ett arbetssätt vi använder. Det är allt jag kan säga.

Men nu kompliceras situationen av italienska Milan där Zlatan sedan januari är nyckelspelare.

På lördagen publicerade nämligen AllNigeriaSoccer en bild på Milans sportchef Paolo Maldini och en herre som påstås vara förre Inter-spelaren Victor Obinnas bror. Enligt den nigerianska sajten representerar Obinna-brodern nu Akinkunmi Amoo.
Källa AB

Zlatan står närmast sig själv.
Citera
2020-02-13, 21:54
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
4:an antar jag är Zlatan Boys för HIF blir knappast 4.

Apropå AIK så ska de till vissa delar kopiera Atalanta.

SÅ HÄR SER AIK UT ATT SPELA 2020 – FÖRDELAR OCH NACKDELAR

Källa:AB
Vill inte krossa din världsbild men googla hif så får du en mindre trevlig överraskning
Citera
2020-02-13, 22:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Vill inte krossa din världsbild men googla hif så får du en mindre trevlig överraskning

Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2020-02-13, 22:08
Medlem
Korders avatar
Citat:

Då får man upp Helsingborgs IF, vilket går i linje med vad bagarn29s inlägg insinuerade.
Citera
2020-02-13, 22:22
Medlem
Citat:
Yupp, måste intala mig det för attlugna nerverna, det värsta som kan hända e att aik vinne sm guld, att bajen skulle vinna strax därefter hehe. Men jag litar faktiskt på magkänslan. Häcken har historiskt de senaste åren alltid haft ett bra anfall och jag tror därför att paulinhos roll inte spelat så stor roll som experter tidigare hävdat.
Kalle holmberg väger tyngre tror jag, det är båda två tidigare skytteligavinnare som hade en dålig fjolårssäsong men han e klart yngre och inte skadad nyligen. :P

1. Mff
2. Dif
3. Aik
4. Haif

Så känns magkänslan för närvarande
Slå vad om att Paulinho hänger fler kassar än Holmberg? Holmberg kan få ett hcp på 4.5 mål för att jämna ut oddsen lite!
Citera
2020-02-13, 22:25
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Slå vad om att Paulinho hänger fler kassar än Holmberg? Holmberg kan få ett hcp på 4.5 mål för att jämna ut oddsen lite!
Paulinho kommer vara garanterad startspelare, inte lika säkert med holmberg. Sen så gör hammarby förmodligen i sin helhet fler mål än dif, som spelar en mer defensiv fotboll.
Jag tror att paulinho gör fle mål men holmberg kommer ha en större inverkan i laget generellt.
Citera
2020-02-13, 23:28
Medlem
Citat:
Måste som djurgårdare tyvärr instämma, finns tte lag som absolut inte e plast och det e gbg aik och mff tyvärr. Gbgs supportrar är dock svikare

Om du med svikare menar att vi inte har fler besökare så tror jag personligen att mycket hänger på att GU är en arena som inte direkt attraherar marginalare speciellt mycket, allt i serviceväg(inklusive WC) är rätt kasst, det var och är en budget arena som var omodern redan vid färdigställandet och alternativet, Ullevi, är ingen fotbollsarena. Det som är bra med GU är typ underlaget.

Sedan fluktuerar i princip alla lags besökarantal beroende på hur det går sportsligt. 2018 var vårt bottenår på alla sätt och vis.

Edit:

Det här summerar väl det hela ganska bra...

Citat:
Gamla Ullevi, vilket skitarena.
Idag var det 13 500 personer på plats. Alltså, det är ju långt ifrån Gais-nivå på den siffran, men det är ingen fantastisk publiksiffra heller liksom. Ändå är det omöjligt att köpa något i kiosken och gå på toalett i paus. Du får välja antingen eller.

Bara det är ju en mindre skandal som jag lärt mig leva med numera.

Men det är ju inte bara det. Här har vi en kvällsmatch på måndag. Vi vet att polisen gått ut med att de ska ha större säkerhetszoner runt arenan, man ska vara i tid för att komma in och så vidare. Vid inmarschen idag var det många som stod utanför och köade för att få komma in.

Frågan är hur någon tänkt sig att människor ska få ihop det. Hur är det tänkt att människor som jobbar till 17 (känns ändå som en rätt vanlig arbetstid?) ska hinna med att vara på arenan i god tid? Hur är det tänkt att människor ska hinna få i sig någon middag innan matchen? Eller tänker man sig att vi ska äta den kalla hamburgaren med torrt bröd, ett ledset salladsblad och ketchup på till middag?

Går du på fotboll på t ex Friends eller Tele2 arena så är det kanske inte gourmet mat, men det finns lite alternativ som är bättre än konserverad hundmat.

Att se på fotboll på Gamla Ullevi känns mer som en uppoffring än ett nöje. Idag sket jag i att äta middag och satt törstig hela andra halvlek för att se Blåvitt. Det är fan så det är att vara supporter till ett lag som spelar på Gamla Ullevi.

Gamla Ullevi, vilket skitarena. Kom igen!
Är ju populärt bland bortasupportrar att kritisera Gamla Ullevis bortaläktare, och jag är villig att hålla med om att den är rätt kass (har ju ändå stått där när Blåvitt varit ”bortalag”). Tycker fortfarande att t ex Helsingborgs bortaläktare är mil sämre men visst. Gamla Ullevi är knappast en rolig arena för bortasupportrar. Med det sagt så är det ju ändå absurt att Blåvitt låter bortasupportrar köpa på sittplats ovanför klacken innan man säljer slut bortaläktaren.

Eller ja, det är så mycket som är absurt. Att HIGAB fortsätter påstå att kapaciteten är 18 000 är ju ett skämt, vi vet att det inte finns 18 000 platser på Gamla Ullevi. Att platserna som det går att se fotboll ifrån är slut när det är 12 000 sålda biljetter är ett skämt. Att Blåvitt måste stänga av hela kortsidan för att bortaläktaren är felbyggd är ett skämt.

Egentligen är det väl helt lönlöst att fortsätta prata om det här, fuskbygget står där det står, det finns ingen politisk vilja alls att göra något åt saken, och även om det fanns det så har vi nog få bra alternativ. Dåligt med yta att bygga ut mot åt alla håll och kanter. Samtidigt kan vi inte blunda för att arenasituationen i Göteborg gör det svårt för stadens lag att hänga med i utvecklingen.

Stockholmslagen vinner ny publik när det går att göra fotbollen till ett kvällsnöje istället för att kännas som en uppoffring. Ska lagen kunna dra fler än bara de mest inbitna i matcher som mot Falkenberg eller Brage (?) så måste de kunna erbjuda mer än bara fotboll.

Ibland känns det nästan som om det är bättre att spela på Ullevi. Där kan du i alla fall slänga upp lite foodtrucks, det finns gott om evenemangsplats och bortasupportrarna står i en annan stadsdel.

Det ska inte kännas som om du offrar saker i ditt vardagsliv för att du ska kunna gå på fotboll.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-02-13 kl. 23:36.
Citera
2020-02-14, 00:11
Medlem
Sirius läger i Alicante verkar rulla på utan större störningsmoment, bra anläggning med fyra perfekta planer som man bara delar med CSKA Moskva. Match på lördag mot samma lag.

Stefano Vecchia som hållit sig frisk sen sensommaren och till sist fått kontinuitet i träningen sägs imponera. RÅP har också börjat fotbollsträna igen men det är ännu osäkert hur hans knä kommer reagera på hög belastning. Igboananike ligger lite efter med träningen men har kommit in bra i laget och blivit en naturlig mentor åt Offia, kan ev. bli några minuter mot CSKA. Lundholm kör ännu bara rehabträning(han spelade med hälsmärtor hela fjolåret) vilket oroar lite, något cupspel blir det nog iaf inte som det känns. Annars betydligt bättre fysisk status på laget i år, mycket tack vare att man gjort sig av med en hel del skadebenägna förstås men också bättre resurser för den biten.
Citera
2020-02-14, 06:40
Avslutad
Citat:
Paulinho kommer vara garanterad startspelare, inte lika säkert med holmberg. Sen så gör hammarby förmodligen i sin helhet fler mål än dif, som spelar en mer defensiv fotboll.
Jag tror att paulinho gör fle mål men holmberg kommer ha en större inverkan i laget generellt.

Du kan ju inte ha höga tankar om DIF om du tror att Holmberg kommer ha större inverkan på laget från bänken än vad de senaste årens bäste spelare kommer ha i Hammarby på planen?

Sedan hoppas jag såklart att du får rätt och att Paulinho gör bort sig totalt. Men att han skulle göra mindre nytta än clownen Holmberg är helt bisarrt och det vågar jag inte ens hoppas på.
Senast redigerad av trazke 2020-02-14 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in