2020-02-13, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Som vanligt strå-argument gällande köttbullar, midsommar, etc.
Midsommar har alltid firats här sedan urminnes tider, själva stångens nuvarande form med runda kransar är delvis inspirerad från Tyskland (gemensam germansk kultur) - men en stång klädd i löv/blommor har alltid förekommit i själva ceremonin.

Att köttbullar skulle ha kommit från Turkiet med Karl XII är debunkat av experter sedan flera år. Och att kaffe skulle ha kommit hit samma väg stämmer inte heller (inte *direkt* från Turkiet i alla fall).

Hur som helst är den svenska och europeiska kaffekulturen och kaféet som mötesplats med dess ritualer och frihet vår egen kultur, inget lån från Istanbul.
Citera
2020-02-13, 23:09
Medlem
Flammarions avatar
Nu har de jävlarna fått bort andras uppladdningar av filmen på Youtube också.
Citera
2020-02-13, 23:10
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Hur fan kom muslimen in i bilden? ni är ta mig fan inte riktigt kloka...
Vi? Lika ska vara lika och kan SAS bete sig vidrigt mot skandinaver så ska de fanimej bete sig illa mot alla andra, inklusive muslimer och judar!

Hade vi inte patrask som dig och SAS i det här landet så skulle det vara paradiset på jorden. Ni är ren ondska.
Citera
2020-02-13, 23:11
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Vad snackar du om?
https://www.youtube.com/watch?v=AzpXk-ekTiM
Citera
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion

Ja det var väl bra det var ju inte många rätt i deras reklamfilm jag citerar Göta Kanal "Dom har skitit i det blå skåpet"
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Att köttbullar skulle ha kommit från Turkiet med Karl XII är debunkat av experter sedan flera år.
Har du någon länk angående det? Skulle vara intressant att läsa
Citera
2020-02-13, 23:14
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ja det var väl bra det var ju inte många rätt i deras reklamfilm jag citerar Göta Kanal "Dom har skitit i det blå skåpet"
Skitit i det blå skåpet och sen råkat låsa in sig själva i det.
Citera
2020-02-13, 23:16
Medlem
Ärligt talat, är inte denna tråd helt körd nu.. Försök hitta nya infallsvinklar, eller något. Vi vet att SAS har kört i diket. För flera år och det kommer att svida i skinkorna.
Citera
2020-02-13, 23:16
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Har du någon länk angående det? Skulle vara intressant att läsa
Kolla källorna på den här artikeln, du kanske hittar nåt där.
https://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6ttbullar
Citera
2020-02-13, 23:17
Medlem
LucNNs avatar
Vem tar ner mina inlägg med länk till bevis för aftonbladets ondsinnade fake news-kampanj , som sikter mot att skydda SAS i hat-kampanjen mot nordiska folk?
Citera
2020-02-13, 23:18
Medlem
EarthFrequencys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
På samma sätt som du eller jag säger att Sverige är världens bästa land. För vi är fucking bäst! Vare sig det är skit inom vissa områden så är det min åsikt och min rtt att säga det. Jag skulle kunna säga det framför FN och ta för mig. På samma sätt framhäver de sin rätt att utrycka sig. Sen om det inte stämmer eller att Per i Ljungskile egentligen tycker att finland är bäst skiter jag i. Sas skiter i vad du tycker, skiter i vad jag tycker.

Du jämför en fysisk person (ex. Greta Thunberg) med ett aktiebolag som delvis är statligt finansierat. Jag var genuint nyfiken och trodde fram tills nu att du visste eftersom du lät så säker. Tack för känslosåsen, god natt!
Citera
2020-02-13, 23:19
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hade jag varit marknadschef på något annat bolag nu så hade jag gjort en reklamfilm om allt positivt och alla saker vi har i Skandinavien. Tror att man skulle ta många marknadsandelar just nu
Norwegian gjorde ju en kul liten diss mot SAS.
https://samtiden.nu/2020/02/det-finns-flygbolag-som-hedrar-skandinavien/norwegian-osthyvel/
Redan där spricker SAS uttalande om att ingenting är "truly scandinavian".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in