2020-02-13, 19:44
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Hoppas dom mår RIKTIGT dåligt nu föräldrarna, med AT o overklighetskänslor utan att få någon som helst hjälp förutom övervakning så dom inte kan ta livet av sig..! Vilken värld man lever i. Tror knappt att det är sant att sånt här händer.

Knarkarpacket bryr sig knappast.
Citera
2020-02-13, 20:45
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
Hoppas dom mår RIKTIGT dåligt nu föräldrarna, med AT o overklighetskänslor utan att få någon som helst hjälp förutom övervakning så dom inte kan ta livet av sig..! Vilken värld man lever i. Tror knappt att det är sant att sånt här händer.
Det är jag säker på att de gör. Vid det här laget bör ju det mesta ha gått ur kroppen på dom. Att sitta i en liten cell och tvingas erkänna för sig själv vad som hänt och att ett av deras barn faktiskt inte lever längre. Jag är säker på att vad som än hänt, så går de just mu igenom sitt livs svåraste tid.
Citera
2020-02-13, 21:16
Medlem
Någon som vet om man får hjälp vid abstinens på häktet? Om så, vad brukar man få?
Och vad annan medicinering (sömnmedel/ångest/smärta/etc) är vanlig på häktet?
Citera
2020-02-13, 21:58
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Någon som vet om man får hjälp vid abstinens på häktet? Om så, vad brukar man få?
Det är inte psyk. - eventuellt LARO kan jag tro det finns en minimalt liten chans att få tillgång till, eventuellt sånt som inte är narkotika. Finns ingen fast vårdpersonal på häkte som kan ge medicin?
Citera
2020-02-13, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Det är inte psyk. - eventuellt LARO kan jag tro det finns en minimalt liten chans att få tillgång till, eventuellt sånt som inte är narkotika. Finns ingen fast vårdpersonal på häkte som kan ge medicin?

Ok så det är cold turkey som gäller? Tack för svar!
Citera
2020-02-13, 22:05
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Kan tänka mig att dem tar in läkare som får avgöra om ett uttrappningsprogram ska följas om det framkommer någon extraordinärt kraftigt beroende av opiater/benso. det mesta får man svetta sig igenom ja. Har dock aldrig jobbat på häktet.
Citera
2020-02-14, 07:27
Medlem
Leyfs avatar
Citat:
Nej det är såklart beroende på vilken substans som det tänds av på. Du kan t.ex inte låta en person med svårt bensomissbruk sluta cold turkey då det kan leda till döden.
Citera
2020-02-14, 09:03
Medlem
Mintkulans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenmedkoll
Information jag fått via bekant på fb är att fosterföräldrarna bor i Vadstena, de är inte släkt med RG

Citat:
Ursprungligen postat av sologa
Tack för info! Det är väl högst relevant vilka som är fosterföräldrarna tycker jag. T ex om det var RG´s föräldrar som tagit hand om E så kanske det var de som larmade, när de var där för att kolla till? Om det är helt främmande personer så håller jag med, inte intressant. Minns också i början när en grannen Lingman hoppade in med namn och allt, han borde ju haft insyn i denna, som det låter, gravt dysfunktionella barnfamilj. Och Kelim, håller med uppmaningen "håll er till ämnet" ... då skulle man sluppit masssa goja..

E's fosterföräldrar är helt underbara människor som just nu är helt förkrossad av allt som har hänt. Dom är helt normala "svenssons". Sådär, nu behöver ingen fundera på det längre.
Citera
2020-02-14, 10:38
Medlem
Citat:
Jag har läst FUPen för mamman som ströp sin 4 åriga son i halmstad. (Rättegång pågår just nu) fruktansvärt vidrig å svårläst med tårar i ögonen förövrigt... Där verkar det som att mamman får hjälp med avgiftningen plus en helvetes massa andra mediciner. Ångestdämpande å vad de finns mer. Verkar oxå som att mamman får skjuss av personalen för att få medicinen. Alltså att läkaren inte kommer till häktet. Jag kan ha missuppfattat de hela men de tror jag inte.
Citera
2020-02-14, 11:03
Medlem
Förhandlingarna hålls i Norrköpings tingsrätt i dag kl 10.30 och 15.15.
https://via.tt.se/pressmeddelande/forlangd-atalstid-begard-for-vallande-till-annans-dod-i-norrkoping?publisherId=3235540&releaseId=3270297
Citera
2020-02-14, 12:02
Medlem
svartenQQQs avatar
Citat:

Man får, olika på hur dåligt du mår och gått på..

Theralen, Sobril men det är ju inga mängder..

Klart det finns sjukpersonal på häktet... Iallafall i sthlm och Södertälje och hall... Bott där
Citera
2020-02-14, 17:42
Medlem
Kan tänka mig att anhöriga till föräldrarna mår dåligt också. Skulle jag ha en bror/syster eller vara förälder till någon som haft ihjäl ett barn så skulle jag må så kass. Jag mår dåligt nu och har aldrig träffat barnet. Vet dock vem PL är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in