2020-02-13, 21:01
Bannlyst
Otroligt att rasisten Trump ej litar pa Kinas siffror angaende Coronaviruset!!!

Källa

https://www.di.se/live/vita-huset-vi-litar-inte-pa-kinas-information-om-coronaviruset/

varför litar rasiterna ej pa fakta?
Citera
2020-02-13, 21:01
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Lust att länka? Låter intressant.

Nej det har jag inte. Därför tog jag bort mitt inlägg igen.
Kom på att folk varken orkar googla eller leta i tråden, sen blir det väl ett himla liv om det, så jag tänkte att jag struntar i det.

Men är du nyfiken finns allt detta på nätet och i tråden redan.

Rapporten om inkubationstiden släpptes väl igår eller idag tror jag.
Senast redigerad av Grollaren 2020-02-13 kl. 21:05.
Citera
2020-02-13, 21:04
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Tillåter Sverige fortfarande kinesiska turister?
Såg ett gäng i Stockholm igår, ingen hade munskydd. Usch. Folk tog omvägar.

Jag fattar inte hur kineserna är funtade som fortfarande envisas med att turista. Åk för fasen hem och stanna där tills detta är över. Ingen, absolut ingen, vill ju vara i närheten av dem.

Eller tycker de sig vara berättigade till att resa som de vill?
Citera
2020-02-13, 21:05
Medlem
Dr.5nuggless avatar
En restaurang i Nordmaling utanför Umeå kommer att hålla stängt i 14 dagar efter att ägarna spenderat 3 veckor i Kina.
Citat:
Ägarna av den populära restaurangen Jiaozibar i Nordmaling har försatt sig själva i frivillig karantän efter en längre vistelse i Kina. Detta med anledning av coronavirusets framfart i landet. Restaurangen kommer således att hålla stängt i två veckor, enligt Folkhälsomyndighetens rekommendation.
Citera
2020-02-13, 21:05
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Kom på att folk varken orkar googla eller leta i tråden, sen blir det väl ett himla liv om det, så jag tänkte att jag struntar i det.

Du sitter som vanligt och hittar på.

"Trots att det är flera i Europa som aldrig har varit i Kina som har blivit smittade nu."

Vilka är detta? Alla smittade i Europa har antingen själva varit i Kina eller haft nära kontakt med någon från Kina.

Du antyder att det finns smittspridning i Europa där källan är okänd. Varför sitter du och ljuger? Hur många gånger måste folk säga till dig att sluta sprida felaktiga uppgifter och rena lögner?
Citera
2020-02-13, 21:06
Medlem
Citat:
Det om Sverige vet du ju inte.
Vi testar ju inte ens folk som inte varit Kina de senaste 14 dagarna. Trots att det är flera i Europa som aldrig har varit i Kina som har blivit smittade nu.
En forskningsrapport från Kina har ju fastställt inkubationstiden till 24 dagar dessutom, och inte 14.
Sedan har vi ju sekretess i Sverige. Efter rubrikerna om stackaren som blev utmålad som en superspridare, får man ju vara tacksam för det.

Det har nämnts i medier att Folkhälsomyndigheten genomfört runt 150 tester och att de antagligen får in prov löpande varje dag. Och att flera andra lab nu börjar testa också.

Inkubationstiden på 24 dagar har inte granskats vetenskapligt, de hade en mediantid på 3 dagar i den om jag minns rätt. Behöver se fördelningen på inkubationstid för att se om detta är en avvikare som kan vara ett fel. Så länge den inte är granskad så är det inget att ta fäste vid. Dessutom måste detta verifieras av andra oberoende av denna studie.

Gällande sekretess så avser den information som kan bidra till att personen outas. Sverige kommer liksom alla andra länder rapportera in fall om det skulle bli ett napp.
Citera
2020-02-13, 21:07
Medlem
Dr.5nuggless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.5nuggles
En restaurang i Nordmaling utanför Umeå kommer att hålla stängt i 14 dagar efter att ägarna spenderat 3 veckor i Kina.
https://www.vk.se/2020-02-13/haller-stangt-pa-grund-av-coronaviruset
Citera
2020-02-13, 21:08
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.5nuggles
https://www.vk.se/2020-02-13/haller-stangt-pa-grund-av-coronaviruset

Låter ju väldigt klokt av ägarna att verkligen ta det säkra före det osäkra. Bra gjort.
Citera
Medlem
different_trips avatar
Citat:

Rapporten om inkubationstiden släpptes väl igår eller idag tror jag.

Såg någon artikel, en i BI som skrev för 45 min sen eller något i den stilen. Tänkte mer om det kommit någon rapport så man hade kunnat skumma igenom men lär väl dyka upp i Cambells videor förr eller senare isåfall.

Citat:
Ursprungligen postat av Xehke

"Trots att det är flera i Europa som aldrig har varit i Kina som har blivit smittade nu."

Vilka är detta? Alla smittade i Europa har antingen själva varit i Kina eller haft nära kontakt med någon från Kina.

Du antyder att det finns smittspridning i Europa där källan är okänd. Varför sitter du och ljuger? Hur många gånger måste folk säga till dig att sluta sprida felaktiga uppgifter och rena lögner?

Lugn nu. Det finns mycket nytt som senare blir bekräftat och andra förblir rykten. Jag tar hellre höjd här än sitter på en piedestal och hävdar saker som hotar vårt samhälle.
Citera
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke

Har du läst om smittspridningen i Frankrike?
Du behöver inte säga till mig någonting alls. För detta är inte din tråd, och du bestämmer inte alls vad som ska skrivas här och inte.
Jag får skriva vad jag vill så länge jag håller mig till Flashbacks regler.
Alltså inte dina regler. För du äger inte tråden, och bestämmer inte några regler här.
Citera
2020-02-13, 21:09
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta en bättre karta över spridningen i Singapore.
Är det någon som har en mindre suddig variant av denna?
Vore tacksam

https://www.businessinsider.com/coronavirus-singapore-map-shows-spread-worst-hit-outside-china-2020-2?r=US&IR=T

Klicka på länken under bilden.
Citera
2020-02-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Känns mer som en svallvågsvarning. Folk måste lugna ner sig. Finns inga proportioner längre bland människor. Blir hysteriska för vad som helst.
Jag är benägen att hålla med, Svenska myndigheter ser detta som en vanlig influensa, vi har vidtagit 0 åtgärder, om viruset skulle ens vara i närheten så farligt som man läser om här i tråden, skulle ju reaktion från myndigheter så klart varit mycket kraftfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in