2020-02-13, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5596
Ja, så jävla pinsamt av produktionen.
Börjar allt mer tro att detta är Big Brother Bolibompa edition
2020-02-13, 20:29
Medlem
Tempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zy
Vad har hänt med Sami, glasögonen av och t.o.m. uttrycksfull ibland? Haha...

Kanske mycket att ta in i början, köra mjukstart är smart, sen hjälper det nog att han kommit Glasman lite närmare
2020-02-13, 20:29
Medlem
soundchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmyyggggaann
Helt värdelöst att kolla på Liven, som många redan påpekat. Produktionen borde lära sig av Love Island, som dessutom har myggor uppsatta vid sängarna så man hör vad deltagarna pratar om när de tagit av sig sina egna. Märkt det mest på Amilia som är sämst på att hantera sin mic när hon sitter/ligger i sängen och pratar. Myggor uppsatta hade underlättat så när deltagarna är inkompetenta.

Vem är er favorit hittills? Och vad har ni för övriga intryck och åsikter av personerna i huset?

Jag har gillat Sami från Raggarjävlar, han verkar vara en godhjärtad person bakom all kaos. Ni som säger att hans pappa är tunisier, var har ni fått det ifrån? Är pappan i så fall uppväxt i Sverige? Jag vet inget om Tunisien men funderar över att någon med bakgrund i afrikansk kultur skulle ha svårt att acceptera att sin son blev som Sami? Eller har han över huvud taget någon kontakt med sin far? Minns från Raggarjävlar att han besökte sin mamma men kommer inte ihåg om något sades om pappan.

Tyvärr är han fruktansvärt tråkig det lilla jag hunnit se av programmet. Han har blivit "lugn". Vettig? Eller annalkande depression (tillsammans med att han dessutom sover mycket)? Eller egentligen bara en färglös tråkig människa som hade en rolig period i livet som fångades i dokumentären Raggarjävlar? Vi alla var ju lite stökiga i den åldern.

Vad tror ni, kommer Sami få stanna trots att han må upplevas tråkig eller blir han utröstad av svenska folket? Can han "trast the swedish pepöel"? Föredrar de exempelvis Kim, eller Jasmin? Jasmin är också plan, men syns mer och är lite påhittigare(?).

För övrigt tycker jag att det är riktigt dåligt att inte Kim åkte ut om han yttrade "... är en riktig jude", då att använda "jude" som skällsord borde räknas som högst rasistiskt och kränkande. Men produktionen ser väl ett underhållsvärde i Kim, och när de redan inser sin oerhörda casting-miss så känner de väl att de måste gripa efter varje halmstrå för att det ska finnas någon underhållning.

Dokusåpa-produktioner och svenska folket verkar dessutom ha väldigt olika tycke när det kommer till personer som kan tillföra något till underhållningsvärdet. Men det är väl samma pinsamma jobbiga Stureplans-gäng/brudar som sköter castingarna till programmen. PK-variationer, gärna kända sedan tidigare, blir passivt aggressiva vid irritation men fullt medvetna om sin framtoning - de tävlar trots allt om en miljon kronor. Och i takt med sociala mediers framfart har också människor blivit mer medvetna om hur de framställer sig själva, för att bli omtyckta och nå ut till fler människor, få mer bekräftelse.

Rättfram personer som gillar att diskutera och har starka åsikter, och som tycker att de själva och deras åsikter är sjukt viktiga. Som har lite för hög tro på sin egen intelligens och kunskap. Mer självgoda än våra castingresultat. Dryga. Gärna någon pedantisk och även andra som har tydliga störningsmoment. Personer som motsvarar dessa störningsmoment. Har castingansvarig ens tänkt på den önskade dynamiken i gruppen och emellan personerna? Eller har de fått så jävulskt dåliga castingförslag, alla tusentals som sökte, var verkligen alla SÅ.JÄVLA.TRÅKIGA?

Det har i och för sig bara gått några dagar men alla verkar älska varandra. Ingen har personligheter som krockar. Hade kunnat vara kul att slänga in ett homogent gäng som uppvisar tecken på narcissistisk personlighetsstörning. Om de nu söker till den här typen av program.

Ok, end of rant. Herregud, är jag ens så här intresserad att jag kunnat skriva så här mycket.

EDIT: Ser nu att Kim också fått lämna. Tydligen anser 75% av Exonphspoiler's (på Instagram) följare att Sami också borde få lämna p.g.a. hans bakgrund.

Första gången som jag någonsin följer Big Brother ordentligt förutom typ första avsnittet av första säsongen. Känner både fascination och panik över det hela. Förvisso en miljon kronor i potten, men någon form av narcissistisk störning måste det finnas om man vill utsättas för att vara övervakad dygnet runt.
2020-02-13, 20:30
Medlem
Det var produktionen som ville ha "en lyxig frukost", en "finlunch" och en "pampig trerättersmiddag" och så kan de inte slänga in en flaska rödvin? SÄMST
2020-02-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
På kanal 5 va de helt ok. Visst de är ny tid nu. Och dom kommer ju naturligtvis vara strikta.
Men avbryta en sändning bara för att nån blir utslängd. Sjukt löjligt

Helt rätt angående att det är ny tid nu.
Dock tycker jag att galenskap i många olika former ska få förekomma, men jag tycker det ska vara nolltolerans för antisemetistiska och rasistiska uttalanden i programmet.

Vi vill ha mer utav så mycket! Exempelvis attraktion mellan deltagare och inte vänta ut desperation så deltagarnas preferenser ändras fullstndigt och att de tar det dem får lixom. Från natur, så kommer ju preferenser hos individ att förändras på 90 dagar såklart - men snälla… in med deltagare, så att vi kan få se lite sex i TV, som hör till Big Brother och Natur överlag! Annars får vi vänta för länge!
2020-02-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Är det trocadero dom dricker?

Trocadero Zero, inget sockerrus här inte.
2020-02-13, 20:32
Medlem
HVIT.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Han är en vecka närmre miljonen så han är väl glad

Sami: Vet inte varför men jag tycker han är äcklig. Jävligt ful och fet. Luktar säkert illa. 🤮
2020-02-13, 20:32
Medlem
DjPuttes avatar
Tänk er nu skulle dem kasta in 2st party personer konkandes på sprit och vin & öl i slussen
2020-02-13, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tempa
Kanske mycket att ta in i början, köra mjukstart är smart, sen hjälper det nog att han kommit Glasman lite närmare
Jo, jag får intrycket han behövt lite tid på sig och kommit in bättre nu.
2020-02-13, 20:33
Medlem
Smirmats avatar
Ser ut som att det är begravning, alla är klädda i helsvart förutom Glasman som verkar ha missuppfattat klädkoden.
2020-02-13, 20:34
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tänk er nu skulle dem kasta in 2st party personer konkandes på sprit och vin & öl i slussen

Tror inte vi kommer få se något starkare än vin i huset
2020-02-13, 20:34
Medlem
Fyfan vilken tragisk säsong det verkar bli. Hade stora förhoppningar..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in