2020-02-13, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Ni är totalt iskalla. Sjukt. Jag hoppas att ni skämtar.
Efter x antal rån, mord, övergrepp, bombdåd, skottlossningar, islamism, våldtäkter... samtidigt som man betalar den pekunjära notan så lär sig vissa att vara "kall" i mångkulturen. I takt med att hemmet försvinner för all framtid lär sig att vissa vara "kall". Somliga lär sig i alla fall att man inget har att förlora på det. Det andra alternativet funkade inte.
Citera
2020-02-13, 19:02
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nu var det ju faktiskt två kvinnor som var huvudpersoner ...
Sen så tror jag knappast du skulle vara så här kaxig om du hamnade i krig - men som det heter: Det låter stort när katten skiter.

Jag skulle iallafall inte lämna min fru och barn kvar för att undsätta mig själv, är drt verkligen att vara kaxig?
Citera
2020-02-13, 19:10
Medlem
langaocbs avatar
Det är givetvis sjukt. Vi låter vissa icke-medborgare slippa utvisning för brott som våldtäkt men är rädda för att en gammal gumma ska bli kvar här.
Citera
2020-02-13, 19:14
Medlem
hakro807s avatar
Visst är det olyckligt när vi kör med öppna gränser för allsköns folk så när ett verkligt tragiskt fall dyker upp säger myndigheterna nej. Detta hade inte varit några problem om vi haft några hundra asylsökande per år. Skulle modern avvikit hade polisen lätt kunnat hitta henne igen. Men DN är en av de som har mest skuld i den uppkomna situationen.
Citera
2020-02-13, 19:27
Bannlyst
Kan dom inte träffas på skype istället? Då kan dom se varandra. Det är tillräcklig lätt att komma hit ifrån olika MENA länder. Det är bara bra att MV försöker ingen liten.

Transportföretagen får inga straff idag om dom släpper ombord folk utan 100% korrekta papper.
Senast redigerad av 31G350125 2020-02-13 kl. 19:29.
Citera
2020-02-13, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det är givetvis sjukt. Vi låter vissa icke-medborgare slippa utvisning för brott som våldtäkt men är rädda för att en gammal gumma ska bli kvar här.

En gamla gumma med vård behov. Hon har skitit reglerna förut.. Vad är det som säger hon följer dem den här gången?
Citera
2020-02-13, 20:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Ni är totalt iskalla. Sjukt. Jag hoppas att ni skämtar.

Tyckte du det där var kallt? Då kommer du bli... "förvånad" i framtiden när du lär dig vad svenskar och européer är kapabla till. Vi har haft civiliserade samhällen och vi tar inte lagen i egna händer, men försvinner samhällskontraktet så kommer du få se en helt ny spännande sida från svenskarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Nu var det ju faktiskt två kvinnor som var huvudpersoner ...
Sen så tror jag knappast du skulle vara så här kaxig om du hamnade i krig - men som det heter: Det låter stort när katten skiter.

Är Iran i krig? De unga muslimska männen lämnar kvinnor och barn i sticket för att ta sig till en kravlös tillvaro i väst. "Resan är för farlig för kvinnor och barn" säger de. Jaså, är det säkrare i "kriget" då? Fattar du inte själv hur jävla lurad du är?

Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
En gamla gumma med vård behov. Hon har skitit reglerna förut.. Vad är det som säger hon följer dem den här gången?

"Denna gången. Lovar! Svär!! Hedersord!!!"
Citera
2020-02-13, 20:25
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Nu fanns det ju en orsak till att hon stannade 35 dagar längre än hennes visum tillät. Det var att hennes dotter fick ett cancerbesked.

Det är helt sjukt att en mamma inte kan få visum för att vara hos sin dödssjuka dotter. Lika sjukt är det att man som anledning ger att hon stannade för länge gången innan och att det skulle tyda på att hon troligtvis inte skulle åka hem igen. I så fall hade hon ju stannat kvar redan då.

Mamman kan visa att hon har ordnade förhållanden med bostad och familj där hon bor. Hennes döttrar i Sverige kan gå i god för att försörja henne medans hon är i Sverige. Normala länder ger självklart uppehållstillstånd i liknande fall. Men inte dysfunktionella Sverige.

Den korrekta proceduren är då att ansöka om förlängt visum. Inte bara bestämma sig för att bryta mot reglerna.
Citera
2020-02-13, 20:27
Medlem
Vilka elaka och känslokalla människor ni är. Dottern har cancer. Hennes sista önskan är att få träffa sin mor. Tycker mamman ska få komma till Sverige och vara med sin dotter den sista tiden. Har ni hört talas om karma?
Citera
2020-02-13, 20:30
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica
Vilka elaka och känslokalla människor ni är. Dottern har cancer. Hennes sista önskan är att få träffa sin mor. Tycker mamman ska få komma till Sverige och vara med sin dotter den sista tiden. Har ni hört talas om karma?

Dottern kan åka till Iran isf. Kärringen har bara sig själv att skylla som inte följt reglerna förut.
Citera
2020-02-13, 20:36
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av energica

Finns det något bevis för att Karma existerar? Nej. Motbevisa gärna.

Men till saken är det givetvis mycket tragiskt och ledsamt att hon fått cancer, och hennes önskan om att få träffa sin mor tror jag alla förstår eller borde förstå. Klart att det är en tragedi, inget gör döende enkelt men en nära anhörig eller vän är såklart en stor tillgång och tröst.

Utan någon som helst ironi så gick hon igenom någonting mycket svårt jag inte önskar på någon.

Problemet är att det idag finns människor i Sverige som gått under jord, och som vi inte kan utvisa trots att de fått avslag. Dvs dessa människor utnyttjar systemet, även hennes mamma stannade för länge senast. Vi kan alltså inte veta om en person eller personer kommer att lämna landet som lagen och kanske de själva sagt. Det går dessvärre ut över de som vill ta sig hit för kanske ett sista farväl. Vi har helt enkelt blivit tvugna att bli mer misstänksamma då Sverige utnyttjas så systematiskt.
Citera
2020-02-13, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Tyckte du det där var kallt? Då kommer du bli... "förvånad" i framtiden när du lär dig vad svenskar och européer är kapabla till. Vi har haft civiliserade samhällen och vi tar inte lagen i egna händer, men försvinner samhällskontraktet så kommer du få se en helt ny spännande sida från svenskarna.

Och vad skulle de vara kapabla till? Beskriv gärna. Ditt inlägg känns en aning hotfull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in