2020-02-13, 15:13
Medlem
Känner mig inte i form för att genomföra en resa, återbetalning sker enbart med läkarintyg, vilka åkommor är enklast att få läkarintyg för?

Kan man få läkarintyg för utmattning? Eller kräver det en längre process?
Citera
2020-02-13, 15:22
Medlem
Farbaute666s avatar
Men, Chatroulette...Jag trodde att det var lag på att man skulle klistra in en länk eller något på det här stället :-)

Kort svar - det är mycket svårt, för att inte säga nästan omöjligt att få läkarintyg utfärdade i efterhand.

Utmattningssyndrom jag har själv haft, det är verkligen skitkul... Man får inte alltid en sjukskrivning på 100%. För min del började det med axlarna, sedan konstaterat utmattningssyndrom med sjukskrivning på 50% för att sedan på bara på två veckor gå upp till 100%.

Det du kan hävda, är ju att du var fullständigt utslagen, till exempel på grund av kräksjuka. Då låter det ju lite bra att du inte tog dig till en läkarmottagning... Om de köper det eller ej, kan jag inte svara på.

Men tänk på att det går sakta i Sverige med allt... Om du känner dig dålig på riktigt, börja göra planer för det så att du klarar dig.
Citera
2020-02-13, 15:44
Medlem
En läkare kan bara intyga något de ser. T.ex. kan man inte intyga att du kräks om du inte kräks framför en läkare. Det går bara att säga att du uppger att du kräks. Det är också inget krav och tråkigt arbete så läkare gör det gärna inte och du nåste betela för det. Men du kan be en läkare att intyga att du uppger att du är kräksjuk och det kan funka
Citera
2020-02-13, 17:28
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chatroulette
Känner mig inte i form för att genomföra en resa, återbetalning sker enbart med läkarintyg, vilka åkommor är enklast att få läkarintyg för?

Kan man få läkarintyg för utmattning? Eller kräver det en längre process?
Du kan bli sjukskriven för utbrändhet ganska enkelt. Gå till en läkare och berätta hur du känner.
Citera
2020-02-13, 17:40
Medlem
här har vi ju lösningen!

https://support.kry.se/hc/sv/articles/115003366105-Kan-l%C3%A4kare-p%C3%A5-KRY-utf%C3%A4rda-intyg-

behöver inte ens träffa en läkare LIVE...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in