Citat:
Ursprungligen postat av
Follows
Det är väl cyniskt av mig men när skvallerpressen skriver sina dödssiffror med krigsbokstäver så känner jag bara att det kanske inte är så mycket att skita i byxan över ett par hundra döda på 1,3 miljarder kineser. Fler människor dör väl av att ramla i trappan. Kom igen när det är några miljoner som strukit med.
Då får du nog vänta till framåt sommaren. Men det beror naturligtvis på hur väl man lyckas isolera och smittspåra vid de utbrott som kommer att komma lite här och lite där. Det kan gå snabbare, den kan gå långsammare. Men man kan ju lyckas stänga in smittan helt också, men det tror jag är för sent redan.
Kina kommer snart att tvingas öppna landet, folk måste till jobbet, folk måste göra sina tjänsteresor. Mina bekanta i Kina får numera gå till jobbet, men de flesta arbetar hemifrån då de inte vill bli smittade, men det fungerar inte hur länge som helst. Skolbarnen är ju hemma åtminstone till den 1/3, vilket också bidrar till att det är lättare att motivera sig till att arbeta hemifrån (den troligaste smittovägen är ju stängd).