2020-02-13, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Det många bekymrade medborgare stör dig på är snarare att media konsekvent driver statens narrativ. Istället för att granska det. Och att de anklagar medborgarna för att vara statsfientliga och styrda av utländska krafter när de opponerar sig.

Många bekymrade medborgare känner nämligen igen det från diktaturer.
Jag är en av medborgarna och läser alltid flera tidningar. Jag har inte sett något av det du skriver och en undersökning nyligen visar att traditionell medias trovärdighet har ökat bland folket och ligger långt över fejk-medias trovärdighet.
Citera
2020-02-13, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
... och det är precis det budskapet SAS försöker få fram med sin reklamfilm.

Du är naiv. Det var politisk propaganda. Inget försök till att sälja resor med flygplan.

Pröva kolla filmen igen.
Citera
2020-02-13, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Hade högern ägt media så hade förmodligen Flashback varit ett forum för vänstern.
Högern äger minst 90% av media men ändå är Flashback ett forum för extremhögern.
Citera
2020-02-13, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Dom skulle göra en film med svensk kultur.
Hur alla går i hembygdskläder leker med dalahästar och xboxar, käkar plusmenyer på svenska Max och pissar ner sig på fredagsfyllan.

Hur skulle det se ut om man gjorde en film om din kultur då ,hur dina landsmän bor i
samma bil som dom kör svarttaxi med och hotar sina systrar.
Citera
2020-02-13, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Varför la dom upp filmen igen på Youtube, trodde dom att missnöjet skulle sjunka för dom kortat ner filmen till 45sek? Haha.
ca 3000 upvotes. 58000 down...
Attack igen?
Citera
2020-02-13, 13:48
Medlem
Avsiktarens avatar
Det är vad man kan förvänta sig av ett flygbolag som inte väljer att ha en hub på den flygplats som är i Skandinaviens centrum vilket är Landvetter. Partiskt och antisvenskt flygbolag som är helt frånkopplat från den svenska folksjälen.
Citera
2020-02-13, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Du är naiv. Det var politisk propaganda. Inget försök till att sälja resor med flygplan.

Pröva kolla filmen igen.

Slappna av Don Quijote. Du ser väderkvarnar i modern tappning.
Citera
2020-02-13, 13:49
Medlem
Igni-ferroques avatar
Obekräftade rykte gör gällande att reklambolaget bakom reklamen vill ha revansch. Dels planerar man att byta vd till Clayton Osbon som kan allt om flygplan, sedan sägs det att man skall byta namn till det mer passande Kamikaze advertising.

Framförallt vill man visa att SAS har luft under vingarna med en ny slogan:

Citera
2020-02-13, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Sverige har inte varit i krig på 200 år vilket är världsrekord det är därför skribenterna håller på sådär.
Skribenterna är från storstadsmiljö och har inte äldre släktingar på landsbygden.
Dom tror därför att männen hittat på könsrollerna för att jävlas.

Lantisarna har deltagit i könsrolls steriotypa aktiviteter med mormor och morfar och
tycker om sin kultur till skillnad från Malou Von Siverts.
Har du klappat din morfars arbetshäst och varit med mormor i bagarstugan så föraktar
du inte könsrollerna och kulturen på samma sätt.
Jag föraktar inte vår kultur, jag odlar den. Var du får in könsroller vet jag inte för det har vi inte diskuterat på samma vis som vi inte diskuterat "juggar". Jag är född i ett jordbruk med kor, grisar och hästar men tycker ändå att alla skall vara jämställda.
Det är uppenbart att du bara är här för att sprida de högerblivnas sjuka propaganda. Tröttsamt!
Citera
2020-02-13, 13:50
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
ca 3000 upvotes. 58000 down...
Attack igen?

Attack haha jo det vill dom nog få det till=P Det visar på att Svenska folket har en normal intelligens åtminstone, som röstar ner skiten.
Senast redigerad av henkess 2020-02-13 kl. 13:52.
Citera
2020-02-13, 13:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag får be att citera Golonka avseende svensk kultur.
Det sista stycket handlar nog om dig.
Svensk kultur är Strindberg, Heidenstam, Fröding, Böök. Det är Carl Larsson och Dardel. Det är Stenhammar och Wilhelm Petterson-Berger. Det är skogen om våren, regnet mot markisen om midsommar. Det är lukten av saltvatten på solbränd hud ute i havsbandet på västkusten. Det är ett pass på älgjakten, limpsmörgås med stekt ägg och kaffe i termosen. Det är Bellman och Taube och alla kring bordet sjunger med. Det är sill och potatis, kräftor och falukorv. Det är ett hederligt handslag, ett hållet ord. Det är att ta saker i tur och ordning, att göra rätt för sig. Det är att knulla en gudomligt vacker kvinna på en filt i ljungen och med fåglarnas sång som ackompanjemang. Det är att hjälpa sina grannar och hålla ihop i arbetslaget. Att komma i tid, att göra sitt. Det är att höja ett spetsigt glas, se sin kamrat djupt i ögonen, säga "skål", knycka bak huvudet med en snärt och skicka ner en iskall tapp av OP eller Skåne i halsen. Det är vinterbad och bastu. Det är den där hinnan av svagt grönt på träden just i lövsprickningen. Det är en sväng med ekan på sjön, sätta nät eller pilka torsk. Frösöblomster, Änglamark, Kostervals och Östermalm. Det är Högvakten och Slottet och "Stolta Stad!". Det är en sväng på snöskotern utanför Pajala och en plankstek på Mommas i Kiruna.

Det är Pär Lagerqvist, Sven Stolpe, Elsa Beskow, Herbert Tingsten, Rune Moberg, Carl-Johan Vallgren och Selma Lagerlöf. Det är bandy på uterink och fotbollsmatch på Stadion. Det är Wasaskeppet, Riddarholmen och Gamla Stan där stormaktstidens grundstenar fortfarande syns. Det är en järnåldersgrav i Skåne och dalkarlarnas kyrkorodd. Det är Botaniska Trädgården och Feskekörka och käka gott i Göteborg. Valborgsmässoafton med bål och sång... Jag har säkert glömt tusentals fragment i den väv jag känner som svensk kultur och jag lever och andas den varje dag.

Ni som tvivlar på dess existens kan fara åt helvete! Flytta härifrån med en gång! Detta är SVERIGE och det är stort!!!
Jag ser framför mig högläsningsstunderna med Strindberg och sjungades Bellman.
Det är extremt få som håller på med sånt.
Kultur, hantverk och traditioner har gått helt förlorade på konsumtionskultens altare där alla förvandlats till vandrande bankomater.
Ta till vara på riktig kultur, båtbyggande, väva trasmattor, bygga timmerhus, ta hand om djur och producera någonting vettigt. Det är kultur, och även den ser ganska likadan ut i hela världen. Det är ett hån mot era förfäder som förfinat detta i tusentals år. Skäms.
Citera
2020-02-13, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducane
Slappna av Don Quijote. Du ser väderkvarnar i modern tappning.

Helvete heller att jag tänker slappna av när idioter sitter här och försöker kalla en dolk för en liten spik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in