2020-02-13, 07:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är kanske säkrast att hålla sig till loggarna; de har ju ändå ett visst tema:

Här funderas det på chockade renhållningsarbetare, spräckta tomtar och ett huvud som slagits blodigt mot isen.
https://coord.info/GLTRTT28

Blodets skål:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/db40d4cc-8443-4fab-a209-b1f6e75c4413.jpg
https://coord.info/GLV73XCA

Helt klart lättare, att hänga med i svängarna på temat blod.
Blod, blodigare, blodigast...

Associationen blod kan han vara förlåten den här gången. Och det ser ju faktiskt lite läskigt ut på isen.

Det är ju ändå innan mordet. Eller vänta nu...vad cirkulerar hans tankar om?

Och det är väl ändå slående att han absolut har som ett tvång att skriva om det. Och att tänka på det.
Och hans "skämt" om vad som kan ha hänt .

Skönt att han inte tänkte på att det skulle ha varit ett mord på någon geocachare denna gång. Eller "ond bråd död". Men tankarna snuddar och snubblar runt temat.

Med tankar på den vackra himlen och den fina isen, verkar det vara svårt att slå undan de blodiga associationerna, som återkommer, allt som oftast.

Om någon tyckte att han var rolig då, kanske de inte tycker att hans "blodiga" skämt är lika underhållande längre.
Citera
2020-02-13, 07:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
När man läser hennes loggar får man en motsatt bild mot den du ser.
Man måste ha en stark och god självkänsla för att genomföra en svensk klassiker. Hon var med rätta väldigt stolt över den bedriften.

När man har dålig självkänsla måste man ständigt prestera för att känna att man duger. Tycker du inte att Lena gjorde just det med alla bollar hon hade i luften?
Varför tror du hon föll för SD? Hon kunde fått någon så mycket bättre och borde vetat om det tycker jag.
Citera
2020-02-13, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kanske för att Strof inte har bidragit med
någon ny, egen information utan bara
upprepar uppgifter från tråden?
Och vägrar att svara på om hen kände LW
IRL.

+ att den bild Strof försöker ge av LW inte
stämmer med vad hon själv delat med sig
av.

Vi diskuterar ett tragiskt mordfall som nu bara är några få dagar från ett åtal.
Det blir naturligt att ingen ny information från någon tillförs så nära en FUP släpps i ärendet.

Att din tolkning av LWs egen information inte stämmer med t.ex. den Strof eller många andras, mig inräknad, är inte märkligt. Vi är olika individer med olika erfarenheter och kunskaper som ger olika perspektiv samt därmed tolkningar av exakt samma information. Jag upplever t.ex. att du har en mycket särskild agenda som ger ett snävt perspektiv.
Citera
2020-02-13, 07:51
Medlem
Rosamunds avatar
Tror ni vi får besked av åklagaren redan idag eller väntar hon till sista stund imorgon?
Denna väntan på åtal och FUP börjar bli olidlig.
Citera
2020-02-13, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
När man läser hennes loggar får man en motsatt bild mot den du ser.
Man måste ha en stark och god självkänsla för att genomföra en svensk klassiker. Hon var med rätta väldigt stolt över den bedriften.

Min tolkning är densamma. Att många tycks tolka LWs alla prestationer som ett sätt att visa sig duktig tror jag är felaktig. Hon har haft kraften, lusten samt konditionen som gör att hon KAN hinna med mer än många andra för att hon är vältränad.
Citera
2020-02-13, 10:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Min tolkning är densamma. Att många tycks tolka LWs alla prestationer som ett sätt att visa sig duktig tror jag är felaktig. Hon har haft kraften, lusten samt konditionen som gör att hon KAN hinna med mer än många andra för att hon är vältränad.

En människa är summan av alla de förmågor, egenskaper, brister och erfarenheter man ha. Bara för att ta några exempel på vad som gör en människa unik.

Jag skulle vilja säga att jag inte tror att utan brister och negativa egenskaper och egenskaper, så är det svårt att både ta vara på livet och förstå andra människor. De drivkrafter du har kan springa ur en svaghet, likaväl som ur en kraft du har. Det kan vara kombinationen av dessa två som gör att du är den du är.

Till exempel, så kan en negativ erfarenhet driva en person att hjälpa andra i liknande situationer. Eller att prestera något unikt för att visa sig själv att man klarar det. Det kan vara en känsla av att man vill göra något positivt som är sprunget av något som inte varit bra. Det behöver inte vara så. Man kan vara en väldigt energisk person som har svårt att sitta still också. Och man vill vara ute, träffa andra och vara med om både utmaningar men också upplevelser. Det kan vara en kombination av allt detta.

Ett alternativ kan vara att en person vänder ovanstående egenskaper och/eller erfarenheter till något negativt. Någon kanske blir missbrukare, eller går ner sig på andra sätt genom att vara destruktiv i sina handlingar.

Jag tvivlar väldigt mycket på att det finns människor som bara har goda sidor, egenskaper och erfarenheter.

Jag vet människor som har ett briljant intellekt, men sakar en drivkraft att ta tillvara den. Varken för egen del eller för andras del.

Vad du gör med dina dina plus och minus, kan bli något unikt. För dig själv och för andra.

Jag ser inte att de negativa erfarenheter eller egenskaper du har som människa är något negativt enbart. De är dina tillgångar också!

Att L*ena vill pröva sig själv och visa upp hur duktig hon är, är väl bra! Hon gör något som utmanar henne och som gör henne stolt. Hennes barn kan också vara stolta! Hon kan också vara en förebild för andra. Hon har kämpat och hon har klarat det!

Jag är jätteimponerad av henne. Hennes många fina egenskaper (och de negativa) och vad hon gör med detta gör henne i mina ögon till en mycket intressant person ur många aspekter. Tänk på hennes många mycket, mycket fina cacher!
Citera
2020-02-13, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tror ni vi får besked av åklagaren redan idag eller väntar hon till sista stund imorgon?
Denna väntan på åtal och FUP börjar bli olidlig.

Jag tror att vi får veta det idag.
Citera
2020-02-13, 11:01
Medlem
Rosamunds avatar
Har NA inget vettigare att skriva om än ett halvt dussin artiklar om hyresrabatter en dag som denna. Tycker de ska ringa åklagaren och begära svar om hur det går med detta fall. Blir det åtal eller förlängning i morgon.
Citera
2020-02-13, 11:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Efter lunch kanske?
Pust.
Åklagaren har brukat vara lite ett steg i förväg annars, men nu måste hon först vänta på klarsignal från förvaret.
Citera
2020-02-13, 11:26
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har NA inget vettigare att skriva om än ett halvt dussin artiklar om hyresrabatter en dag som denna. Tycker de ska ringa åklagaren och begära svar om hur det går med detta fall. Blir det åtal eller förlängning i morgon.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Efter lunch kanske?
Pust.
Åklagaren har brukat vara lite ett steg i förväg annars, men nu måste hon först vänta på klarsignal från förvaret.

Håll era hästar, det är i morgon som det smäller, eller bara pyser lite. Finns ingen anledning att då idag försöka få detta till någon nyhet.
Kan inte tänka mig att Hiding skulle ge några kommentarer vid en påringning och hon har ju ej heller ngn anledning att nu gå ut med vad hon ev/troligen ämnar göra imorgon.
Citera
2020-02-13, 12:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, verkligen.

Hon hade en intim relation med en man
som hon själv vigt.

Vilken förebild! Barnen måste vara så stolta!

Jag tror hela tråden har förstått att din aversion mot L*ena är stark och att du verkar ha svårt att hantera den eftersom du har ett ständig behov av att visa upp den i tråden och inte tycks klara av att släppa taget om den. Det blir tragiskt att läsa dina rader.

Del av dotterns ord på Instagram 16 maj -19:
"...1år utan dig min älskade mamma har varit värsta tiden i mitt liv, jag önskar ingen att behöva förlora sin förälder vid 14 års ålder men det hände mig. Jag förlorare personen som födde mig personen som borde vara den som ger mig råd om killar o livet personen som skulle hjälpa mig inför mitt bröllop personen som skulle vara barnvakt till mina framtida barn men det kan du it
Jag kommer aldrig få krama dig aldrig få säga att jag älskar dig aldrig få bråka med dig för att senare säga förlåt för bråket
Vi förlorade dig mamma och det kommer alltid vara det värsta som hänt mig!..."
Citera
2020-02-13, 12:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tror hela tråden har förstått att din aversion mot L*ena är stark och att du verkar ha svårt att hantera den eftersom du har ett ständig behov av att visa upp den i tråden och inte tycks klara av att släppa taget om den. Det blir tragiskt att läsa dina rader.

Del av dotterns ord på Instagram 16 maj -19:
"...1år utan dig min älskade mamma har varit värsta tiden i mitt liv, jag önskar ingen att behöva förlora sin förälder vid 14 års ålder men det hände mig. Jag förlorare personen som födde mig personen som borde vara den som ger mig råd om killar o livet personen som skulle hjälpa mig inför mitt bröllop personen som skulle vara barnvakt till mina framtida barn men det kan du it
Jag kommer aldrig få krama dig aldrig få säga att jag älskar dig aldrig få bråka med dig för att senare säga förlåt för bråket
Vi förlorade dig mamma och det kommer alltid vara det värsta som hänt mig!..."

Så fint skrivet trots att hon är så ung!

Att hon kan införliva både det goda och bråken som en del av det som hon saknar visar på stor mognad.

Jag är alldeles säker på att L*ena ser sina barn från himlen och är mycket stolt över dom! Och jag tror att de kommer att göra sitt bästa för att hon ska känna sig stolt.

Det är verkligen inte lätt att förlora en mor, oavsett när i livet. Men att förlora sin mamma på det brutala och orättvisa sätt precis när man är i en skör period i sitt liv, är mycket svårt!

Att en mördare som gjort detta brutala och sedan kan springa runt och "leka" som inget har hänt! En människa som barnen har känt!

Det måste kännas vidrigt!

Tack för påminnelsen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in