Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Min tolkning är densamma. Att många tycks tolka LWs alla prestationer som ett sätt att visa sig duktig tror jag är felaktig. Hon har haft kraften, lusten samt konditionen som gör att hon KAN hinna med mer än många andra för att hon är vältränad.
En människa är summan av alla de förmågor, egenskaper, brister och erfarenheter man ha. Bara för att ta några exempel på vad som gör en människa unik.
Jag skulle vilja säga att jag inte tror att utan brister och negativa egenskaper och egenskaper, så är det svårt att både ta vara på livet och förstå andra människor. De drivkrafter du har kan springa ur en svaghet, likaväl som ur en kraft du har. Det kan vara kombinationen av dessa två som gör att du är den du är.
Till exempel, så kan en negativ erfarenhet driva en person att hjälpa andra i liknande situationer. Eller att prestera något unikt för att visa sig själv att man klarar det. Det kan vara en känsla av att man vill göra något positivt som är sprunget av något som inte varit bra. Det behöver inte vara så. Man kan vara en väldigt energisk person som har svårt att sitta still också. Och man vill vara ute, träffa andra och vara med om både utmaningar men också upplevelser. Det kan vara en kombination av allt detta.
Ett alternativ kan vara att en person vänder ovanstående egenskaper och/eller erfarenheter till något negativt. Någon kanske blir missbrukare, eller går ner sig på andra sätt genom att vara destruktiv i sina handlingar.
Jag tvivlar väldigt mycket på att det finns människor som bara har goda sidor, egenskaper och erfarenheter.
Jag vet människor som har ett briljant intellekt, men sakar en drivkraft att ta tillvara den. Varken för egen del eller för andras del.
Vad du gör med dina dina plus och minus, kan bli något unikt. För dig själv och för andra.
Jag ser inte att de negativa erfarenheter eller egenskaper du har som människa är något negativt enbart. De är dina tillgångar också!
Att L*ena vill pröva sig själv och visa upp hur duktig hon är, är väl bra! Hon gör något som utmanar henne och som gör henne stolt. Hennes barn kan också vara stolta! Hon kan också vara en förebild för andra. Hon har kämpat och hon har klarat det!
Jag är jätteimponerad av henne. Hennes många fina egenskaper (och de negativa) och vad hon gör med detta gör henne i mina ögon till en mycket intressant person ur många aspekter. Tänk på hennes många mycket, mycket fina cacher!