2020-02-13, 09:37
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jag vill bara säga eftersom jag ogillar filmen är jag utsänd av Putin. Det säger iallafall PK journalister.

Samma här. Jag har alltid trott jag var en ganska vanlig svensk med högeråsikter men nu har jag fått förklarat för mig att jag tydligen är ett ryskt troll eller möjligen en bot. Heil Putin!
Citera
2020-02-13, 09:39
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-1000
Kände du dig träffad nu pucko? Du snackar om kusingifte i andra länder samtidigt som det är tillåtet här i Sverige!
Givetvis finns det länder som är sämre än Sverige, så du kan vara lugn sockertopp.
Vi behöver bara för det inte tro att vi är bäst!

Jag har aldrig påstått att ”Vi skulle vara bäst”
Ja, visst är det lagligt men det är inget vi svenskar gör iallafall.
Citera
2020-02-13, 09:40
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Det är ingen svensk du talar med. Du talar med en invandrare som samtidigt hade blivit fly-förbannad om du (eller någon annan) sagt samma sak om hans folk/hemland som SAS sa om oss.
Då han skrev vi så antog jag att han åtminstone bott här så länge att han är svensk. Då vänsterblivna är lika Sverigehatiska som utlänningarna som kommer hit och klagar på att de får sin kultur kränkt så är det svårt att hålla isär dem.

Citat:
Det är just sådana som du som sitter i sitt lilla pojkrum och gömmer sig bakom sina kommentarer. Hade vi haft en hektisk debatt i en stor sal så hade du hållit käften.
Jag är kvinna och jag har varit med på flera demonstrationer. Så nej, jag är inte tyst.
Du där emot har inget motargument och iställat babblar om annat. Hade vi suttit i en stor sal och jag sagt det jag skriver hade du tagit dina vänner och förföljt mig och hoppat på mig. Och bevisat ännu en gång hur mycket ni hatar oss som står upp för vårat land.
Men jag förväntar mig inte så mycket av en cuck som flytt sitt skräpland och nu sitter och hatar oss och reklamen är endast för såna som dig och vänsterextremister som hatar sig själva.
Citera
Medlem
Citat:
Satt och glodde igenom hela reklamfilmen.
Nu när man läser de flesta kommentarerna här så ser man ju också hur jävla lättkränkta ni super-svenskar verkligen är! Kom ihåg att vi bara är 10 miljoner, så ni som är super-inavlade kan sluta slå er för bröstet som om ni byggt hela världen. Jävla idioter!

Din NPC-åsikt är redan reproducerad hundratals gånger i den här tråden. Det är samma mönster hela tiden och epitetet "lättkränkt" återkommer gång på gång. Ingen bryr sig om det. Du får kalla vem du vill lättkränkt. Det är inget argument. Att någon, enligt dig, blir kränkt förändrar inte att SAS' film är en vidrig, folkföraktande, antivit sörja. Det visar bara att du inte har några egna tankar eller någon förmåga till kritiskt tänkande. Och förmodligen är du heller inte etnisk svensk eller vit, och pratar i egen sak. Det är också ett mönster.

Varför tror uppenbara dumskallar som du att ni har något originellt att säga när så bevisligen inte är fallet? Håll käften bara.
Citera
Medlem
Otto Flicks avatar
Kanske sen på bollen men verkar vara någon form av hot mot reklambyrån som ligger bakom filmen.

https://www.berlingske.dk/samfund/trusler-mod-reklamefirma-bag-sas-kampagne

Citat:
Ekstra Bladet erfarer, at det drejer sig om en bombetrussel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Samma här. Jag har alltid trott jag var en ganska vanlig svensk med högeråsikter men nu har jag fått förklarat för mig att jag tydligen är ett ryskt troll eller möjligen en bot. Heil Putin!

Vi borde nätverka. Vi ryska troll. Kan man starta en förening? Kan man få föreningsbidrag för det?
Citera
2020-02-13, 09:41
Medlem
Duerfs avatar
Det enda sättet filmen skulle kunna vara ironisk är att den påstår att ingenting kommer från Skandinavien trots att alla vet att mycket kommer från Skandinavien och då skulle filmen vara ett exempel på ödmjukhet och icke skrytsamhet, också Skandinaviska drag.

Jag misstänker dock att dessa banor har varken SAS eller reklambyrån tänkt i.
Citera
2020-02-13, 09:42
Medlem
Citat:
Kände du dig träffad nu pucko? Du snackar om kusingifte i andra länder samtidigt som det är tillåtet här i Sverige!
Givetvis finns det länder som är sämre än Sverige, så du kan vara lugn sockertopp.
Vi behöver bara för det inte tro att vi är bäst!

Fast anledningen till att det är tillåtet med kusingifte i Sverige lär väl vara att det är så fruktansvärt sällsynt att man inte ens brytt sig om att lagstifta om det. Meanwhile... i Pakistan så är ca 50% av giftermålen kusingiften. Gråt inte lilla vän.
Citera
2020-02-13, 09:43
Medlem
MrsVanity1s avatar
Vilken vidrig anti - skandinavisk smörja.

Sen att säga att kunderna / folk missförstår reklamen , ja era skandinav hatare , då har NI misslyckats, DET är inte kundens fel eftersom hela världen reagerat (eller många länder iaf)

Återigen ,flygit med dem för att jag velat suppportra sas genom att det är skandinaviskt bolag.
Kommer ALDRIG flyga en gång till med dem !
Citera
2020-02-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Danska experter har en annan syn på vad som hände:

SAS efter shitstorm: »Vi udgiver en kortere og klarere version«
Tirsdag offentliggjorde SAS en ny kampagnevideo, der mødte så voldsom modstand på de sociale medier, at den onsdag blev trukket tilbage. Nu oplyser flyselskabet, at en ny »kortere og klarere« version bliver publiceret, men at man stadig står ved budskabet.
/.../»Når vi ser på mønsteret og antallet af reaktioner, har vi en begrundet mistanke om, at vi har været udsat for et cyberangreb, og at vores kampagne er blevet taget som gidsel,« skrev flyselskabet i en kommentar og tilføjede:

»Vi vil ikke stå på mål for andres værdier. Derfor har vi midlertidigt fjernet kampagnen fra vores sociale medie-kanaler, mens vi overvejer næste skridt.«

SAS oplyste efterfølgende til Berlingske, at videoen blandt andet har været delt på højrenationalistiske fora og på det anonyme internetforum 4chan.

Men ifølge en ekspert i IT-sikkerhed, er der intet, der tyder på, at SAS har været udsat for et cyberangreb. Derimod en der tale om en klassisk shitstorm fra uenige brugere.

»Det ligner bare en regulær shitstorm. Når man poster noget, der nedgør skandinaviske værdier, så bliver folk stødt over det, og derfor stikker de hånden ind i et hvepsebo. 4chan og andre kanaler har mange trolde, og de har formentligt også været sat i gang, men når jeg kigger i kommentarsporene, så ligner det mest helt almindelige brugere og unge mennesker, der ikke synes, at SAS kan være bekendt at tage de skandinaviske værdier fra os,« siger Peter Kruse, IT-sikkerhedsekspert ved CSIS Security Group.
https://www.berlingske.dk/virksomheder/sas-efter-shitstorm-vi-udgiver-en-kortere-og-klarere-version

Helt fantastiskt hur det räcker med att ta sig över ett litet sund för att medier ska framstå som sansade och hyfsat objektiva.

Svårt att dra någon annan slutsats än att den svenska journalistkåren i stora drag utgör en stor trollarme.
Citera
Medlem
"Bolaget bakom SAS-filmen bombhotat"

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-bolaget-bakom-sas-filmen-bombhotat/
Citera
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Varför vill du känna dig kränkt och tycka att filmen är dålig?
Det är inget nonsens. Det är fakta.
Tala om varför du känner dig kränkt?
Har du svårt att förstå slutet på filmen?
Har du missat lektioner i svenska?

Nej jag vill inte känna mig kränkt, men jag vill påpeka att reklamen försöker kränka. Jag tycker att den är dåligt utformad. Jag märker att du inte är så gammal.
Du har säkert både bra egenskaper och dåliga egenskaper. Tex när man ger kritik så ska man både lyfta fram goda fina egenskaper och det som kan förbättras. Vill man nå framgång så ska man inte försöka förminska någon.
Ha en bra dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in