2020-02-13, 06:51
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokrates77
Du är förmodligen den mest hjärntvättade mongol jag sett skriva här. Turkiet är över, du kommer om 10 år bo i ett land som kallar sig Kurdistan. Ni är slut, torsk i Syrien, torsk i Lybien och Grekland vågar ni aldrig ge er på.

Kommer från en bankrutt grek...
Citera
2020-02-13, 07:00
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hann kriget och terrorismen ta slut på de minuterna som jag skrev mitt inlägg och du svarade? För annars gäller samma fortfarande. Man flyr inte till krig och terror, man flyr från.

Är det de som flyr som säger/är medvetna om det bakomliggande "spelet"? Jag kan tänka mig att energin mer används till att skydda sin familj, mat för dagen, skydd mot väder, undvika charlataner, terrorister, banditer osv.
Jag tror inte de flyr på en motoriserad skinnfåtölj på hjul och kan sitta och studera geopolitik om dagarna.
Och även de som är medvetna, vad ska de göra?

Du måste väl ändå erkänna att det är lite konstigt att de inte flyr mot kära Assads territoriom eller HBTQLwhatever paradiset i PKK kontrollerat område. Dessa är väl de goda i den här konflikten. Konstigt nog så har inte folket i Syrien fattat det. De borde läsa mer Aftonbladet och flashback...
Citera
2020-02-13, 07:24
Medlem
ChiefenKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Turkiet är ett av garantörslnderna enligt London-Zurich avtalen. Det är EU som har inget att göra i Cypern eftersom Republiken Cypern inte får vara medlem i en organisation om alla garantörsländerna Turkiet/Storbritannien/Grekland inte är medlemar i samma organisation. Läs på lite grabben!

Turkiet invaderade ett fridfullt Cypern och våldtog och mördade
Citera
2020-02-13, 07:39
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiefenKing
Turkiet invaderade ett fridfullt Cypern och våldtog och mördade

Fridfullt? Du missade nog grekernas etniska rensning av turkcyprioter som pågick 10 år innan turkisk intervention. Interventionen gjordes enligt Turkiets garantörstatus av Cypern. Läs på istället...
Citera
2020-02-13, 07:46
Medlem
Citat:
Fridfullt? Du missade nog grekernas etniska rensning av turkcyprioter som pågick 10 år innan turkisk intervention. Interventionen gjordes enligt Turkiets garantörstatus av Cypern. Läs på istället...

Sluta sprid propaganda din mongol. Turken ska bort från Cypern. Varför berättar du inte att Turkiet TVÅNGSFÖRFLYTTADE mongoler från fastlandet för att besätta Cypern.
Citera
2020-02-13, 07:52
Medlem
Citat:
Kommer från en bankrutt grek...

När ska du göra ett DNA test? Senast jag hörde en turk våga sig på det, fick han besked om att han var 78% arab.
Lojalitet och nationalismen kommer ätas upp innifrån i ditt kära hemland. Er rasblandning slår alla rekord. Du kanske slutar upp som Kurd.. Erdogans stora mardröm
Citera
2020-02-13, 08:10
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Sluta sprid propaganda din mongol. Turken ska bort från Cypern. Varför berättar du inte att Turkiet TVÅNGSFÖRFLYTTADE mongoler från fastlandet för att besätta Cypern.

krekcyprioterna höll på att etnisk rensa turkcprioterna i Cypern i 60 och 70-talet det är fakta. Många flydde till Turkiet och gömde sig i ghetton. Samma fegisar som var modiga när de dödade civila, flydde som råttor söderut när turkiska armen dök upp efter en militärkupp ämnad att göra hela Cypern en del av krekland.

Nu är Cypern fridfull i en turkisk Nordcypern och krekisk Sydcypern. Det är dags att acceptera verkligheten och erkänna norra delen som självständigt land. Syd kan förbli medlemmar av EU eller bli en del av krekland, spelar ingen roll.

Citat:
När ska du göra ett DNA test? Senast jag hörde en turk våga sig på det, fick han besked om att han var 78% arab.
Lojalitet och nationalismen kommer ätas upp innifrån i ditt kära hemland. Er rasblandning slår alla rekord. Du kanske slutar upp som Kurd.. Erdogans stora mardröm

De flesta "moderna" kreker är slavättlingar till att börja med. Vi turkar är anatolier, dessutom är vi inte bankrutta och kan stå på våra egna fötter. Du kan däremot be din husse tysken om pengar och göra en DNA test, sannolikheten är stor att slavisk DNA dyker upp...
Senast redigerad av Yasko 2020-02-13 kl. 08:12.
Citera
2020-02-13, 08:33
Medlem
Citat:
krekcyprioterna höll på att etnisk rensa turkcprioterna i Cypern i 60 och 70-talet det är fakta. Många flydde till Turkiet och gömde sig i ghetton. Samma fegisar som var modiga när de dödade civila, flydde som råttor söderut när turkiska armen dök upp efter en militärkupp ämnad att göra hela Cypern en del av krekland.

Nu är Cypern fridfull i en turkisk Nordcypern och krekisk Sydcypern. Det är dags att acceptera verkligheten och erkänna norra delen som självständigt land. Syd kan förbli medlemmar av EU eller bli en del av krekland, spelar ingen roll.

De flesta "moderna" kreker är slavättlingar till att börja med. Vi turkar är anatolier, dessutom är vi inte bankrutta och kan stå på våra egna fötter. Du kan däremot be din husse tysken om pengar och göra en DNA test, sannolikheten är stor att slavisk DNA dyker upp...

Varför ljuger du och vänder saker till mongolernas fördel. Turkiet sympatiserar med terrorister. Betyder det att turkland är en terrorist stat?

Ni har 2 MILJONER människoliv på er samvete vid folkmorden på armenier. 1 miljon greker slaktades under samma tidsperiod. Kurder dödar ni än idag.

Förstår du också varför inga Skandinavien reser till turkland.

Turkland är slut. När ska du börja kallade dig kurd?
Citera
2020-02-13, 09:10
Medlem
Rebellerna släpper nu bilder på när de skjuter ner helikoptern.

Bekräftat nu att det var med hjälp av MANPADS man ser också turkiska soldater där.

https://twitter.com/Adnan_Alhusen/status/1227857701604069376?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1227857701604069376&ref_url =https%3A%2F%2Fsyria.liveuamap.com%2Fen%2F2020%2F1 3-february-video-of-the-moment-when-syaf-he licopter-was
Senast redigerad av seeeg321 2020-02-13 kl. 09:16.
Citera
2020-02-13, 09:11
Medlem
humanlifes avatar
Efter att ha skummat rapporteringen en stund, drar jag slutsatsen att Turkiet inte kommer att få någon hjälp av USA i Idlib. En amerikansk säkerhetsansvarig säger att USA inte är någon världspolis. Det är första gången jag hör det, men det är bra.
Turkiet får alltså kämpa själva med sina terrorister mot Syrien och Ryssland. Det blir alltså ytterligare strider helt i onödan.

Jag måste invända mot personangreppen här, de har dessutom inte med Syrien att göra.
Citera
2020-02-13, 09:15
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Varför ljuger du och vänder saker till mongolernas fördel. Turkiet sympatiserar med terrorister. Betyder det att turkland är en terrorist stat?

Ni har 2 MILJONER människoliv på er samvete vid folkmorden på armenier. 1 miljon greker slaktades under samma tidsperiod. Kurder dödar ni än idag.

Ja, krekland åkte på däng 1919-1923. Så tråkigt för krekerna, så kan det gå när lilla krekland får för sig att de ska mäta sig med turken. Historian är bra läxa för den som vill lära sig. Krekerna invaderade anatolien, skövlade och dödade civila men åkte på däng 1922. Sen försökte krekerna åter massakrera turkar i Cypern i 60 och 70 talet, åkte igen på däng. Nåt borde ju tom bankrutta och tröga kreker lära sig av allt det där..

Citat:
Förstår du också varför inga Skandinavien reser till turkland.

Citat:
Turkey attracted a record number of visitors with 51.9 million people in 2019, according to official data.

Turkiet ligger mellan 5:e och 7:e plats i världen i turism. Inte så att det spelar så stor roll för Turkiet. Turismen utgör endast 4,1% av turkisk ekonomi. Blanda inte bankrutta krekland med Turkiet när det gäller ekonomi.. ;-)
Citera
2020-02-13, 09:39
Medlem
Citat:
Ja, krekland åkte på däng 1919-1923. Så tråkigt för krekerna, så kan det gå när lilla krekland får för sig att de ska mäta sig med turken. Historian är bra läxa för den som vill lära sig. Krekerna invaderade anatolien, skövlade och dödade civila men åkte på däng 1922. Sen försökte krekerna åter massakrera turkar i Cypern i 60 och 70 talet, åkte igen på däng. Nåt borde ju tom bankrutta och tröga kreker lära sig av allt det där..

Turkiet ligger mellan 5:e och 7:e plats i världen i turism. Inte så att det spelar så stor roll för Turkiet. Turismen utgör endast 4,1% av turkisk ekonomi. Blanda inte bankrutta krekland med Turkiet när det gäller ekonomi.. ;-)

Turkland är bäst i världen på att döda oskyldiga människor. Väldigt manligt att skära huvuden på civila för att dem inte vill börja kalla sig för turk och be till Allah. Om det är samma sak som att få spö för dig kan jag hålla med dig i frågan.

Det är ryssar som åker till turkland. När Putin bad sitt folk sluta åka till turkland gick erdogan ner på golvet och grät samtidigt som han slickade rent Putins skor. Har väl aldrig varit så rena förut.
Dem få som åker till Turkiet åker också dit för sista gången.

Dem få tjejer jag känner som råkade resa till turkland berättade att dem fick stanna på hotellet hela vistelsetiden för att håriga turkar spang efter dem överallt och lät dem aldrig vara ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in