Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Det är väldigt mycket som skulle kunna peka på ett tillfällighets-mord med mycket kort förberedelsetid och händelseförlopp.
Det är väldigt mycket som
INTE skulle kunna peka på ett tillfällighets-mord.
OBS - jag argumenterar lika lite som PeoFallmo men jag håller med:
Citat:
Ursprungligen postat av
cherryfive
Det hade blivit en blockbuster utan tvekan. Om PU nu ska lyckas med här påstådda företaget får dom allt trolla fram medhjälpare som kunnat upplysa SE om förhållandena på mordplatsen. Men den eller dom är väl inte heller i livet kan jag tänka. Kan man inte snärja oskyldiga levande kan man ju pröva med döingar. Utesluter inte att SE kan ha haft nån roll men å andra sidan hade han fått hållas med sin svada då? Boboslacke skrev att SE-spåret är planterat och det verkar inte helt osannolikt.
PU läcker och det har ett syfte. Kan inte se att det skulle kunna vara på annat sätt. Dom får väl skicka ut detektivinspektörerna en vända igen.
och framför allt med mvagrippa:
Citat:
Ursprungligen postat av
mvagrippa
Det faktum att GM tar sig till mordplatsen utan att ses av något trovärdigt vittne, kliniskt avlivar OP och sedan kan avvika utan att upptäckas på nästan 34år gör att jag inte ser honom som tafflig. Att han inte träffar en just sig vridande Lisbeth Palme med det andra skottet kan jag förstå. GM är inte en yrkesmördare från en deckare utan en människa av kött och blod. Att missa LP med några millimeter är naturligt med tanke på det oerhörda adrenalinpåslag som MOP måste inneburit.