2020-02-13, 00:33
Medlem
StarkMarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
USA är inte perfekt och har mycket skräp på sitt samvete. Men vi kan tacka himlen ovanför för att Usa är den största maktfaktorn i världen just nu, och inte Kina eller Ryssland.

Jag vill tacka USA för att de bombade serberna, som krigade tappert mot muslimerna, vilket i sin tur gjorde att muslimerna kunde komma till Sverige på tidigt 90-tal.

Jag vill även tacka USA för att de bombade Saddam för att han hade, enligt Mossad, massförsötrelsevapen - det gjorde att en ny våg muslimer kunde komma hit.

Givetvis väldigt glad över MTV, McDonald's, Burger King och övrig skräpkultur vi fått från dem.

Sverige hade varit helt fritt från främmande raser om det inte hade varit för att USA hade gått ut i krig för att judarna i USA ville att Israel skulle bli säkert.
Citera
Bannlyst
Citat:
Knappt någon jag känner bryr sig om reklamen. Verkligen. Då jobbar jag på en väldigt stor arbetsplats. Folk identifierar sig helt enkelt inte med sin nation på samma sätt som förr. Människor har ett bredare perspektiv idag än vad man hade förr. Italienare som inte är småaktiga sitter heller inte och tjafsar om huruvida pastan kommer därifrån eller inte. Det är löjligt oviktigt. Rentav barnsligt. Verkligen totalt onödigt. Finns betydligt viktigare och mer oroande problem att diskutera. Vill du bli upprörd så fort någon random säger att dina köttbullar egentligen inte är svenska så får det stå för dig. Jag bryr mig inte och blir inte kränkt över en sådan sak.

Varför har du då så många inlägg här i tråden där du attackerar andras åsikter om det nu inte stör dig och vem har get dig uppgiften att vara åsiktspolis?

För övrigt säger det inget vart du jobbar mer än att folk kanske inte vill yttra sig. Man brukar skilja på jobb och fritid och därmed även vad man pratar om. Jobb "vänner" är mer än ofta bara bekanta och sådana är man inte lika öppna med.
Citera
Medlem
Mattsson69s avatar
Jag valde att titta på den innan jag läste kommentarer.

Att se den utifrån mitt perspektiv.

Det kändes som något producerat i självhatande Sverige och mycket riktigt var det svennen som hatade sig själv öppet.

Vilket jävla skräpfolk.
Citera
2020-02-13, 00:34
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Troligen överdriven siffra men ja USA har ännu flera trögtänkta inskränkta tokhögernationalister än Sverige varav många är religiösa fanatiker så några tusen hade kanske masat sig dit.

Som tur är har de färre efterblivna vänsteraktivister än vad vi har, så risken för upplopp är nog inte så stor. Det är ju mest vänstern som sysslar med sådant.
Citera
2020-02-13, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Det är dock fel att skylla allt på de som jag åtminstone nästa aldrig ser här, dvs vänsteraktivister.

Hade högern ägt media så hade förmodligen Flashback varit ett forum för vänstern.
Citera
2020-02-13, 00:35
Bannlyst
Citat:
Är man trygg i sig själv behöver man inte gå runt och brösta upp sig och smickra sig själv. Det är inte samma sak för en svensk att känna stolthet över sin egen kultur som en somalie av den enkla anledningen att alla vet medvetet eller omedvetet atr den svenska kulturen är överlägsen, därför blir det grisigt att stå bredvid "underlägsna" kulturer och skryta.
Ok, så varför måste SAS förnedra svenskarna?
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tycker deras kampanj blev lyckad.
Jag hade tänkt att sluta flyga, men nu kan jag tänka mig boka SAS igen för att några störda nationalister tror att en reklamfilm kommer förämdra deras vardag, idioter.
Sila mygg och svälj kameler
Citera
Medlem
Jävligt obehagligt i somras. Sov i bilen och vaknade upp. Var vi i Danmark nu? Så satans svårt att avgöra när vi i Skandinavien inte har någon kultur.
Citera
2020-02-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Som tur är har de färre ......
vänsteraktivister än vad vi har,
Det har dom inte.
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-02-13 kl. 00:42.
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
USA är inte perfekt och har mycket skräp på sitt samvete. Men vi kan tacka himlen ovanför för att Usa är den största maktfaktorn i världen just nu, och inte Kina eller Ryssland.

Tror du har missförstått något. Israel är den största maktfaktorn.
Citera
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ryssland försöker frenetiskt att framstå som offer för västvärldens påtryckningar och man vill ge intrycket av att rysslands ledning är mer ärliga än lömska väst osv. Tidigare i historien så visste ALLA i väst vad ryssen var för slags typ och ingen tog dess propaganda seriöst. Men numera när folkets förtroende för staten i väst, p.g.a. massinvandringens fatala misslyckande i synnerhet, så har ryssland blivit mer framgångsrika i sin propaganda för dem livnär sig på västfolkets misstro. Ryssarna vinner helt enkelt sympati, skaffar sig inflytande och allianser inom europa och blir en starkare maktfaktor helt enkelt. Ingen njuter så mycket som ryssland gör över att vi här i väst genomgår denna polariserande kris. Det är som guld framdukat på diamantfat. Än så länge hålls dock ryssen på avstånd men i takt med att högerpopulistiska regeringar tar makten så kommer dem flytta fram sina positioner.

Det är bara det att du missat den lilla detaljen att om det nu skulle vara Ryssland inblandat i det här så kan man ju konstatera att de valde fel sida att stödja om det nu är en sämre nationell sammanhållning som är målet. Att den här filmen bara var droppen som fick bägaren att rinna över är väl en sak men sällan så ser man väl så samlad kritik som i det här fallet.

Det tror jag också kan få folk att våga se att det finns en chans att vända utvecklingen. Att det faktiskt finns folk med Sveriges bästa för ögonen.
Citera
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Det finns så många tecken på den konceptuella nationaliteten de senaste åren. Både Reinfeldt och Sahlin var ju inne på spåret tidigt att det inte finns något renodlat svenskt. Här har man filmatiserat det till och med. Man vill också sprida det utomlands i och med denna reklam. Liksom många andra svenska uppfinningar som kommit världen till godo så vill man sälja in den nya Sverige som inte handlar om kultur, traditioner osv utan om upplysta idéer. Greta och klimatet. Humanismen och asylrätten och de öppna gränserna.

Tror dock inte att resten av världen är redo att anamma samma förslag. Inte ännu i varje fall.

Återigen. Det är inte svenska politiker som uppfunnit multikulturalism! Exakt samma system - t o m med ordagrant samma tomma propagandafloskler har drivits på i hela västvärlden de senaste decennierna.
https://youtu.be/lhEGzb-pGrA
Senast redigerad av StuG 2020-02-13 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in