2020-02-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VikingLine
Du har fan noll koll på Vallentuna! Man ser visst huset ifrån väsbyvägen och det är absolut inga konstigheter att promenera mellan sursta och centrum. Tar typ en halvtimme att gå, dessutom tar det inte 15 minuter till ormsta vad får du ens ut av att sitta och svammla om saker du inte kan? Du är ju uppenbarligen ingen v-tuna bo!

👍
Citera
2020-02-12, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Jodå.. *ngrid Karlsso* Vallentuna
Med en hund.
Undrar var farsan har tagit vägen.

*i * n
Inte direkt nödvändigt att skriva ut VKs morsas namn på FB. Tänk lite för fan, dessutom missförstår du och blandar ihop nästan allt som skrivs här.
Citera
2020-02-12, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Är inte rakt av från vänlistan. Det är baserat på folk som jag känner igen som har haft honom som vän på sina listor, likes osv.
Ja jag har nog vänner som har en hel del i sina bagage.

Däremot tar jag på mig att jag har fel om det andra du snacka om. Min bekanta som jobbade just då på skolan. Hade fel, och inte informerat mig rätt kring det.

C.ö vänlista är dold, omöjligt för alla å läsa även för dig. Brukar finnas anledningar till att den är dold.
Citera
2020-02-12, 18:50
Medlem
Citat:
Du har fan noll koll på Vallentuna! Man ser visst huset ifrån väsbyvägen och det är absolut inga konstigheter att promenera mellan sursta och centrum. Tar typ en halvtimme att gå, dessutom tar det inte 15 minuter till ormsta vad får du ens ut av att sitta och svammla om saker du inte kan? Du är ju uppenbarligen ingen v-tuna bo!

Man måste inte ha koll på Vallentuna bara för å skriva ett inlägg.

Man kanske ser huset från vägen men det spelar ingen större roll för fallet som sådant.
Citera
2020-02-12, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Man måste inte ha koll på Vallentuna bara för å skriva ett inlägg.

Man kanske ser huset från vägen men det spelar ingen större roll för fallet som sådant.
Hörru din pajas, vem har påstått att man måste ha koll på Vallentuna? Däremot ska man inte låtsas som att man har koll om man inte har nån lokalkännedom. Vi som bor här genomskådar sånt direkt.
Citera
2020-02-12, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Okej, tack för svar! Men vet du om dom var bekanta alls, gått i samma skola, vänner på facebook etc?

Vet inte vilken skola någon av dom gick i och inte vän med någon av dom på fb och CÖ vänlista är dold så kan inte se. Är väl isåfall på Paolos Facebook som jag inte kollat på men det skulle ju lika väl du kunna kollat själv då. Summa kardemumma är inte vän med någon av dom varken på sociala medier eller irl. Känner VK thats it.
Citera
2020-02-12, 22:44
Medlem
Stilichios avatar
Paulo Claudio Longonis försvinnande är en intressant koppling.

Tråden om hans försvinnande på FB är väldigt klen. Någon skrev här att han inte hängde i Vallentuna. Men han är ju född och uppväxt där, om jag förstått rätt, tills för ett år sedan bodde han hos pappan i Knivsta, pappan har en chefsposition. Sedan ett år hos mamman i hennes bostadsrätt nära Vallentuna centrum. Är det ingen som kan berätta något?

Om han har kidnappats så måste han ju hållas någonstans, då är det lättare att hitta en lämplig plats i Vallentuna än i Kista. Om han är avliden så har det ju funnits en kropp att göra sig av med.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-12 kl. 23:09.
Citera
2020-02-12, 22:53
Medlem
Stilichios avatar
Enligt uppgift, CÖ’s pappa avled 151204.

https://www.familjesidan.se/cases/306164/funeral-notices

Efter att ha studerat hans Facebook profil, tidslinje och kommentarer så är min hypotes
att han dog av någon form av sjukdom, ev cancer, men det är som sagt en hypotes.

Har letat olyckor och drunkningar i närtid och inte hittat något.
Han var stor fotbollsfan ÖFK och DIF och älskade att fiska.

Observera att CÖ inte står med i dödsannonsen, däremot kan ju fosterpappan vara med.

Jag utgår från att CÖ ärvde sin pappa under 2016.
Om det var en slant så kan ju planerna på att starta eget tagit form.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-12 kl. 23:40.
Citera
2020-02-12, 23:08
Medlem
Stilichios avatar
Pernetoft Bil, enskild firma registrerad: 2018. Moms och Arbetsgivareavgift registrerat.

Verksamhetstext:
Bilförsäljning, inköp av begagnade bilar som sedan säljes till privatkunder och viss del företag.

Koppling Pernetoft: Låter ju onekligen som ett efternamn, den enda kopplingen är:

Stig Allan Pernetoft F Karlsson
f. 1924-02-11
Skälmershult
Kyrkhult
d. 1984-04-25
Farsta förs.
Stockholm
? i Vantörs förs. i Stockholm

Ev koppling i samma släktkrönka, mindre ort: Pernilshoka, Asarum (ev omskrivning till Pernetoft)

Långsökt, javisst. men jag kommer inte längre och delger därför andra med spade!
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-12 kl. 23:41.
Citera
2020-02-12, 23:39
Medlem
Stilichios avatar
Allvarligt kan ni sluta tjafsa om bagateller i tråden. Tänk på att det även tar tid från oss andra att lägga onödigt tid på att läsa eran pajkastning.

Vem som helst som använder olika söktjänster på nätet och har lite innanför pappbenet kan ju ganska lätt ta reda på hur lång tid det tar att ta sig mellan olika platser i Vallentuna.

När det gäller huset så ser man ju på Eniro att det ligger en bit in i ett skogsparti, med stor skog bakom. Men att huset och vägen kan anas från stora väsbyvägen. Oavsett vinter eller sommar så är det nog svårt att ha en klar bild av huset, men det spelar ingen roll eftersom GM förmodligen kom österrifrån genom skogen och i skydd av mörkret.
Senast redigerad av Stilichio 2020-02-12 kl. 23:42.
Citera
2020-02-13, 00:16
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Däremot ska man inte låtsas som att man har koll om man inte har nån lokalkännedom. Vi som bor här genomskådar sånt direkt.
Kommer från shurdan som var 100 på att A*am va den anhållna.
Du har dödat din trovärdighet i tråden
Citera
2020-02-13, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Enligt uppgift, CÖ’s pappa avled 151204.

https://www.familjesidan.se/cases/306164/funeral-notices

Efter att ha studerat hans Facebook profil, tidslinje och kommentarer så är min hypotes
att han dog av någon form av sjukdom, ev cancer, men det är som sagt en hypotes.

Har letat olyckor och drunkningar i närtid och inte hittat något.
Han var stor fotbollsfan ÖFK och DIF och älskade att fiska.

Observera att CÖ inte står med i dödsannonsen, däremot kan ju fosterpappan vara med.

Jag utgår från att CÖ ärvde sin pappa under 2016.
Om det var en slant så kan ju planerna på att starta eget tagit form.
Nu har jag sett CÖs pappas Facebook. Jag såg inte att Chr fanns med någonstans eller var nämnd på något sätt. Man undrar varför han har tagit efternamnet Ö*man. Han skulle väl ha efternamn efter sin pappa tycker man.
Spännande att se fortsättningen på den här historien. Det är precis som att jag har svårt att tro att dom här anhållna killarna kan ha gjort detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in