Citat:
Ursprungligen postat av
closertoheaven
Som jag kände Lars så tror jag att han skulle kontakta polisen om han bevittnat ett mord. Han hade ett högt rättspatos och var orädd. Det var viktigt för honom att göra rätt.
Jaa, det känns inte som att en ex-kronofogde skulle varken hyra ut svart, samla in hyror svart, eller samla svarta pengar i madrassen. Inte heller anlita svartjobbare, varken från öst eller väst.
Citat:
Ursprungligen postat av
avvelicious
Jag har skrivit tidigare i tråden att kopplingen mellan CÖ och CL är föräldrarna.. De har alla jobbat på kommunhuset samtidigt. Baserat på det jag hört var dom nära vänner en gång i tiden. Säkert ännu idag, men det vet jag inte. Men att dom är vänner på fb tyder ju på att de inte glömt av varandra.
Om BO kommit på MGMs med några slags skumraskaffärer, så kanske BO ville prata/informera MGMs föräldrar innan/istället för att polisanmäla? För att BO var bekant/god vän med MGMs föräldrar och inte ville "förvärra" problem för ett par goda vänner?
Någon skrev ju även att MGMs flickvänner verkar vara dyra i drift, MGMs kan ju ha haft någon slags kriminell bisyssla.........som BO råkade se/upptäcka? (Spekulation av mig).
Citat:
Ursprungligen postat av
Niklas-P
Jasså?? Skulle GW känna till några detaljer om fallet? Brott mot FU.sekretessen, i sådant fall.
Anmäl anmäl!!
Öststatarspåret skippat, rånspåret skippat, alla verkar famla inne i dimman, med idel rundgång!
Min Teori är att Lars råkat se när någon gosse blev nappad o nertryckt i en baklucka, samt ivägkörd.
GM till det fallet kom sedan på något sätt på, att Lars kanhända hade "sett för mycket", åkte till honom "för att snacka lite". Varefter allt spårade ur, i Lars hus. Hur mycket de två häktade var inblandade i morden, det lär vi/ni få vänta minst i tre fyra månader, på att få läsa.
Varför skulle utredarna gå ut med sådant, nu??
Jaa, ungefär så. Men jag tror inte att BO såg ett mord. Kanske att de brände/gjorde sig av med kläder etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag fattade att han sade det i samband med att paret drog intresse till sig dels pga denna försäljning men även annat som fick GW mumla om "pengar i madrassen". Vad det kunde vara sa han inget om. Värde nja.
Verkar som att vår gode LWG P. har läst för mycket Flashback på sistone.....
Citat:
Ursprungligen postat av
PeterNoster
Lars far dog 2005. Har alltså Sursta 26 stått obebott i 15 år?
I annonsen på Hemnet är ytan 392523.
Pä tomt 1:7 finns adresserna 5 och 7. Där 7 heter Sursta Gård.
På tomtkartan är Sursta 1:7 163753.
Det måste ha gjorts en stor affär innan gården såldes.
Kan de som köpte 1:7 i somras (bilbärgarpersonerna) ha sålt av en del själva, eller styckat/delat det till sitt företag eller släkting på något sätt??