2020-02-12, 16:16
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entjejher
Har inte alls tänkt att dessa händelser är kopplade men är ju för jag inte har någon insyn i hans liv, inte omöjligt dessa möts på gymmet men vad jag förstått har inte Paolo bott i vallentuna på länge (enligt efterlyst) även om han rörde sig där.
Har försökt fråga mig runt lite om det och som du såg försökte väcka tråden här på fb då många här är grymma på hitta saker/folk men helt dött. Ingen verkar veta någonting... vilket är konstigt då jag inte tror en människa bara kan försvinna...
Okej, tack för svar! Men vet du om dom var bekanta alls, gått i samma skola, vänner på facebook etc?
Citera
2020-02-12, 16:37
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Lars flyttade från Sursta 7 som är huset tillhörande den sålda gården.
Lars ärvde Sursta 26 av sina föräldrar som bodde där innan. Hans pappa bodde där ensam till han gick bort (har för mig 2010).

Lars far dog 2005. Har alltså Sursta 26 stått obebott i 15 år?

I annonsen på Hemnet är ytan 392523.
Pä tomt 1:7 finns adresserna 5 och 7. Där 7 heter Sursta Gård.
På tomtkartan är Sursta 1:7 163753.

Det måste ha gjorts en stor affär innan gården såldes.
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-12 kl. 16:43.
Citera
2020-02-12, 16:45
Medlem
Stilichios avatar
[quote=Grand-canyon|70242182]
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tror att han är riktigt macho. Ganska dominant. Har inget belägg för det, det är bara så det känns när jag ser bilden på honom. Tror att han kan bli arg också. Men det tror jag inte pga det han gjort mot tonårsflickan. Jag bara tyder hans fotografi. Om han satt framför mig nu och läste det jag skrev nu, tror jag att han skulle kunna lappa till mig också.[/QU

Japp men nu sitter han inne.

En riktig anabola hingst med kort stubin med andra ord.
+ att han morsa verkade ngt damp.

Vet vi nåt vem hans farsa är?
Verkar skild från morsan med största sanolikhet.

Vi fick just reda på det, se tidigare inlägg, dog 2015.
Citera
2020-02-12, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag kan pga egen erfarenhet instämma i att det kan vara en obehaglig upplevelse att stöta på polisen i ett tidigt skede av en utredning av ett allvarligt brott. Även om man är anhörig eller vittne eller bara på fel plats alltså. Dom går bryskt fram och skiter i stort i vad man säger och har för förklaringar. Men det är av en anledning som det är så vilket man kan förstå i efterhand. Dock kan det kombinera sig så att man stöter på en polis som utöver detta är en skitstövel, och då kan det bli väldigt jobbigt.
Ja, och så kanske man sitter i pyjamas och morgonrock när dom kommer och knappt har hunnit kamma sig och då känner man sig dum också. Sen får man känna vibbarna av väldigt stressade poliser. Usch.
Citera
2020-02-12, 16:57
Medlem
[quote=Stilichio|70247114]
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Du blandar ihop GM1 och GM2. VKs pappa lever och arbetar för Vallentuna kommun medan CÖs pappa dog 2015.
Citera
2020-02-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Bodde Lars far där många år? Vad hade han gården till? Var han bonde? Hade han stora odlingar?
Nuförtiden är det ju vanligt att gårdar köps upp och används som hästgårdar,men så var det väl inte förr i tiden.
Citera
2020-02-12, 17:36
Medlem
[quote=Stilichio|70247114]
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Nja.. det var väl C.ö pappa som dött.
Jag pratar om v.ks pappa nu.
Citera
2020-02-12, 17:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Som jag kände Lars så tror jag att han skulle kontakta polisen om han bevittnat ett mord. Han hade ett högt rättspatos och var orädd. Det var viktigt för honom att göra rätt.

Jaa, det känns inte som att en ex-kronofogde skulle varken hyra ut svart, samla in hyror svart, eller samla svarta pengar i madrassen. Inte heller anlita svartjobbare, varken från öst eller väst.

Citat:
Ursprungligen postat av avvelicious
Jag har skrivit tidigare i tråden att kopplingen mellan CÖ och CL är föräldrarna.. De har alla jobbat på kommunhuset samtidigt. Baserat på det jag hört var dom nära vänner en gång i tiden. Säkert ännu idag, men det vet jag inte. Men att dom är vänner på fb tyder ju på att de inte glömt av varandra.

Om BO kommit på MGMs med några slags skumraskaffärer, så kanske BO ville prata/informera MGMs föräldrar innan/istället för att polisanmäla? För att BO var bekant/god vän med MGMs föräldrar och inte ville "förvärra" problem för ett par goda vänner?
Någon skrev ju även att MGMs flickvänner verkar vara dyra i drift, MGMs kan ju ha haft någon slags kriminell bisyssla.........som BO råkade se/upptäcka? (Spekulation av mig).

Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jasså?? Skulle GW känna till några detaljer om fallet? Brott mot FU.sekretessen, i sådant fall.
Anmäl anmäl!!
Öststatarspåret skippat, rånspåret skippat, alla verkar famla inne i dimman, med idel rundgång!
Min Teori är att Lars råkat se när någon gosse blev nappad o nertryckt i en baklucka, samt ivägkörd.
GM till det fallet kom sedan på något sätt på, att Lars kanhända hade "sett för mycket", åkte till honom "för att snacka lite". Varefter allt spårade ur, i Lars hus. Hur mycket de två häktade var inblandade i morden, det lär vi/ni få vänta minst i tre fyra månader, på att få läsa.
Varför skulle utredarna gå ut med sådant, nu??

Jaa, ungefär så. Men jag tror inte att BO såg ett mord. Kanske att de brände/gjorde sig av med kläder etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag fattade att han sade det i samband med att paret drog intresse till sig dels pga denna försäljning men även annat som fick GW mumla om "pengar i madrassen". Vad det kunde vara sa han inget om. Värde nja.

Verkar som att vår gode LWG P. har läst för mycket Flashback på sistone.....

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Kan de som köpte 1:7 i somras (bilbärgarpersonerna) ha sålt av en del själva, eller styckat/delat det till sitt företag eller släkting på något sätt??
Citera
2020-02-12, 17:41
Medlem
[quote=Ordnatkaos|70247254]
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio

Du blandar ihop GM1 och GM2. VKs pappa lever och arbetar för Vallentuna kommun medan CÖs pappa dog 2015.

Nejdå
Du missförstod mig; jag sade aldrig att vks pappa var död.
Jag undrade var han befinner sig nånstans.
Citera
2020-02-12, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Man ser inte Lars hus från Väsbyvägen,, vad pratar du om.??
Hans hus ligger inne i skogen och utanför går en smal grusväg.

Tror absolut inte att han skulle lalla omkring med sitt gevär på egendomen.

Alltså Sursta ligger ganska lång från Vallentuna centrum , det är inget man tar en promenad till.

De anhållna bodde i Ormsta i Vallentuna en bra bit till Sursta, ska du ta bilen till Sursta då är det ca 15 minuter.

L*ars hus syns från Väsbyvägen, även polisavspärrningarna.

Ps. Möjligtvis ca 5 min med bil från Ormsta!
Senast redigerad av chopperqueen 2020-02-12 kl. 18:05.
Citera
2020-02-12, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chopperqueen
L*ars hus syns från Väsbyvägen, även polisavspärrningarna.

Ps. Möjligtvis ca 5 minuter med bil från Ormsta
Senast redigerad av chopperqueen 2020-02-12 kl. 18:07. Anledning: Dubbelpost
Citera
2020-02-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Det är grannarnas hus man ser, det kan bli lite förvirrande men sursta 26 ligger mer inåt skogen.
Men det stämmer att de hade spärrat av en stor del av åkern så att man såg det från vägen.
Du har fan noll koll på Vallentuna! Man ser visst huset ifrån väsbyvägen och det är absolut inga konstigheter att promenera mellan sursta och centrum. Tar typ en halvtimme att gå, dessutom tar det inte 15 minuter till ormsta vad får du ens ut av att sitta och svammla om saker du inte kan? Du är ju uppenbarligen ingen v-tuna bo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in