2020-02-12, 23:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Ska jag säga vad jag saknar med sverige? Jo hederliga karlar som tog dagen som den kom och accepterade sin lott. Uppoffrande, okränkbara, osjälviska, modiga män.

Finns ju sådana. Men dom kallar du och vänsterpöbeln för rasister, fascister och nazister.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Men du nedlåter dig ändå att delta i något så världsligt och futilt som att lägga röster på sd i allmänna val. Där verkar du ju inte inta hållningen att ”allt är bara stoft, om 200 år har vi inte ens partier utan allt är en kosmisk legering av ärlighet, rättskaffenhet och vishet”. Hörru Buddha, erkänn att även du också gluttar in i verkligheten då och då! Och faktiskt bryr dig litegrann vad som sker, och kanske kan komma till något slags insikt om varför alla från ”ryska trollfabriker” (detta kan sannerligen debatteras fö) till helt vanligt folk upprörs över en reklamfilm som pissar skandinaver i ansiktet

Ryssland vill oss inte väl. De vill att väst ska splittras så de kan kliva in som starkare maktfaktor i världen. De jublar åt att vi har våra problem.

Javisst är jag bekymrad över sverige. Jag tycker vi aldrig skulle tagit emot kriminella invandrare. Vi har tagit emot för många. Men köttbullar bryr jag mig inte om.
Citera
Medlem
jagerkristenlols avatar
Citat:
Köttbullar, kultur, etc. Spelar ingen roll. Ni värdesätter inte "spirituella" värden som heder, ärlighet, godhet lika högt som ni värderar kulturyttringar. Just för att ni med det senare kan klappa er själva på axeln och instämma i kör: Nämen titta vad våra förfäder skapat vi är så bra! Heja Svärje!
De "spirituella värden" du nämner ingår i begreppet kultur.
Citera
2020-02-12, 23:48
Medlem
Som vi tydligen inte har
Citera
2020-02-12, 23:48
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ryssland vill oss inte väl. De vill att väst ska splittras så de kan kliva in som starkare maktfaktor i världen. De jublar åt att vi har våra problem.

Javisst är jag bekymrad över sverige. Jag tycker vi aldrig skulle tagit emot kriminella invandrare. Vi har tagit emot för många. Men köttbullar bryr jag mig inte om.

Lite av en halmgubbe då inte många i tråden fokuserar på just köttbullar.
Citera
2020-02-12, 23:49
Medlem
Citat:

Ryssland? Är du bränd? Ryssland vill inte ett dugg illa OSS i sverige, fattar du det? Herregud hur borta det verkar som att den stora delen av svenska befolkningen är när man läser här. Helt sinnesjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Du glömde att kalledussin också tog med sig muslimer till Sverige. Han som tokhögern hyllar var en av de första som faktiskt tog hit muslimer. Idag kommer de själva fast som flyktingar. De först som med viss sannolikhet tog med sig muslimer hit var Vikingarna. Klädseln som vår Vikingar bar var direkt hämtade från muslimska länder. Det finns säker "äkta" svenskt med någonstans också. Vi får leta för vi hittar säker det någonstans.

Det är dock fel att skylla allt på de som jag åtminstone nästa aldrig ser här, dvs vänsteraktivister.

Kalledussin tog med ett fåtal ,knappast 1 miljon muslimer i alla fall ,och han skulle troligen haft vett i skallen att avbryta elendet om han levt i dag.

Vikingarna kunde fått med sej något klädesplagg men nej, dom gick inte runt i muslimska kläder.
Eventuellt kunde dom köpt med sej tyg.
Dom svenska koldolmarna är nästan exakt som dom i baltikum och kommer inte från Särkland.
Kajsa varg har något resept på nötfärs i vinblad men det äts inte i dag.

Italienare och Svenskar startade dom första pizzeriorna och inte juggar.

Vikingarna kan ha tagit med sej någon slav ,troligtvis en kvinna fran Särkland och det
finns dna från indianer på Island.

Vänster skribenterna försöker aldrig att få Samisk ,Arabisk och Judisk kultur att framstå att den inte är genuin och ta bort värdet på den.

Journalisterna letar inte efter genuina nordiska företelser och lyfter inte fram dom på posetiva sätt, men vikingarna tog med fermenterad fisk till canada så surströmmingen har nog några tusen år på nacken.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Vem säger att någon kommer bry sig om rättvisa om 200 år?
Tja rätrvisa är något i stort sett alla samhällen brytt sig om så prognosen pekar mot atr det begreppet kommer vara av betydelse även i framtiden. Det jag vill få fram är att det är onödigt att hänga upp sig på saker och ting som inte är permanenta. Ta t.ex. italiernas köttfärssås. Det finns INGEN! Den som säger det ljuger. Alla familjer har sina recept. Tomater etc. kom inte till Europa förrän ganska sent i historien från amerika. Om hundra år kanske grisar dött ut. Då blir det kycklingköttbullar istället.
Citera
2020-02-12, 23:50
Bannlyst
Är det någon som har rapporter från våra grannländer? Hur tas denna självförakt emot?
Citera
2020-02-12, 23:51
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Varför har vi då en massa politiska aktivister som ger Ryssland alla dessa segrar? Verkar ogenomtänkt.
Citera
2020-02-12, 23:51
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Vänster skribenterna försöker aldrig att få Samisk ,Arabisk och Judisk kultur att framstå att den inte är genuin och ta bort värdet på den.

Just därför att inga, eller ytterst utomstående önskar att tillhöra denna kultur. Folk vill tillhöra väst för vi har högst levnadsstandard. Zzz.
Citera
2020-02-12, 23:52
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagerkristenlol
De "spirituella värden" du nämner ingår i begreppet kultur.

I sanning!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in