Citat:
Hm, antalet tummen upp har alltså fyrfaldigats medan antalet tummen ned bara har fördubblats sedan SAS först avpublicerade filmen.
Nu behövs en faktagranskande omvärldsanalytiker som kan avslöja den organiserade kampanjen bakom det plötsligt och starkt avvikande mönstret!!!1
En handfull upprörda privatpersoner som twittrar och som retweetas som mest några hundra gånger är ju enligt Aftonbladets tillfrågade expertis bevis på rysk konspiration och "internationellt nätverk" (Internet, som vi annars brukar kalla det).
Vad är i så fall MSM-artiklar och statsradioinslag om "SAS är snälla och berättar om maträtters ursprung, dumma nazister och Putin går bananas"? Mannen på gatans röst? En folkrörelse?
Nu behövs en faktagranskande omvärldsanalytiker som kan avslöja den organiserade kampanjen bakom det plötsligt och starkt avvikande mönstret!!!1
En handfull upprörda privatpersoner som twittrar och som retweetas som mest några hundra gånger är ju enligt Aftonbladets tillfrågade expertis bevis på rysk konspiration och "internationellt nätverk" (Internet, som vi annars brukar kalla det).
Vad är i så fall MSM-artiklar och statsradioinslag om "SAS är snälla och berättar om maträtters ursprung, dumma nazister och Putin går bananas"? Mannen på gatans röst? En folkrörelse?
Inledande tweet i ämnet från ett av de två konton som AB:s självutnämnde expert pekar ut som ledande i "nätverket": https://twitter.com/Yggdrasilsnorna/status/1227242642611695622
Norna 🇸🇪 @Yggdrasilsnorna
SAS tycker inte att vi har något skandinaviskt att vara stolta över överhuvudtaget. Vad trött man är på "woke" reklam nu
🤮
SAS, dra åt fanders!
#GetWokeGoBroke #BoycottSAS
[filmklipp]
3:47 em · 11 feb. 2020·Twitter Web App
166 Retweets, 659 Gilla-markeringar
Tillika Rysk trollfabriksexpert som han faktiskt är miljöhistoriker. Det säger väll egentligen allt. Experten från aftonbladet saknar koll, men de lever i sin ubbla att det är trollkonton och högerextrema blodsnazzister som står bakom denna "attack". Så varken du eller jag är skattebetalande svenskar som lever ett vanligt liv men tyckte videon väckte avsky i våra kroppar. Jag är sällan extrem, men min gräns gick faktiskt där i hur PK man får vara utan att det väcker en känsla i min kropp.
Guldtråd