2020-02-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag vet inte.
Någon måste ombesörja att ta på sig detta arbete. Men också är jag orolig för att det blir krångel för att den är så omfångsrik.

Kanske oroar jag mig i onödan.

Ok, ja. Den blir offentlig handling, och visst kommer den kosta en slant , men intresset är enormt
så jag tror nog den kommer oss tillhanda. Vi får väl skramla.
Citera
2020-02-12, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Varför skulle vi inte få det?

Finns den bara tillgänglig som papperskopia är det möjligt att tingsrätten tar betalt enligt avgiftsförordningen. Två kronor per sida och det blir 28 000 kronor om förundersökningen är 14 000 sidor.

Tror du många här har tänkt betala den summan?
Citera
2020-02-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ok, ja. Den blir offentlig handling, och visst kommer den kosta en slant , men intresset är enormt
så jag tror nog den kommer oss tillhanda. Vi får väl skramla.

Skramla ihop den summan? Flashback klarar knappt av att köpa ut en förundersökning som kostar drygt 50 kronor.
Citera
2020-02-12, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Finns den bara tillgänglig som papperskopia är det möjligt att tingsrätten tar betalt enligt avgiftsförordningen. Två kronor per sida och det blir 28 000 kronor om förundersökningen är 14 000 sidor.

Kommer nog digitalt ska du se. Jag är som vanligt optimist, en minoritet i den här tråden.
Citera
2020-02-12, 19:19
Medlem
Citat:
Kommer nog digitalt ska du se. Jag är som vanligt optimist, en minoritet i den här tråden.

Jag tror faktiskt också den kan komma på CD/DVD. Allt jag sade i föregående inlägg är att möjligheten finns att den inte gör det.
Citera
2020-02-12, 19:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Jag tvivlar på att TR kommer att kräva att man ska beställa en pappersvariant. Det skulle ju innebära ett omöjligt arbete för dom och människor som arbetar där skulle nog protestera. Tänk vilka paket som bäras och paketeras. Haha, inte bra för miljön heller!

Det kan inte heller kallas att det är offentligt, då det blir så stora kostnader att ingen har råd att ta del av den.
Citera
2020-02-12, 19:25
Medlem
Citat:
Jag tvivlar på att TR kommer att kräva att man ska beställa en pappersvariant. Det skulle ju innebära ett omöjligt arbete för dom och människor som arbetar där skulle nog protestera. Tänk vilka paket som bäras och paketeras. Haha, inte bra för miljön heller!

Det kan inte heller kallas att det är offentligt, då det blir så stora kostnader att ingen har råd att ta del av den.

Vi vet inte i vilket format den kommer i. Din sista mening har ingen bäring på offentlighetsprincipen.
Citera
2020-02-12, 19:43
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det håller jag med om.
Är det någon som vet hur många papper som ryms i en vanlig pärm?
Hur många pärmar skulle behövas?
Citat:
Om domstolen vill skydda den åtalade, som de gjorde med polischefen Kapten Klänning, så lämnar de bara ut FUP:en i pappersformat.
När det gällde Kapten Klänning kostade FUP:en närmare 5 000 kr.
Det var nog inte många privatpersoner som hade råd och som ville betala den summan.
De fick nöja sig med att läsa olika journalisters tolkningar och citat.
Offentlighetsprincipen är rätt töjbar.
Citera
2020-02-12, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det håller jag med om.
Är det någon som vet hur många papper som ryms i en vanlig pärm?
Hur många pärmar skulle behövas?
Om domstolen vill skydda den åtalade, som de gjorde med polischefen Kapten Klänning, så lämnar de bara ut FUP:en i pappersformat.
När det gällde Kapten Klänning kostade FUP:en närmare 5 000 kr.
Det var nog inte många privatpersoner som hade råd och som ville betala den summan.
De fick nöja sig med att läsa olika journalisters tolkningar och citat.
Offentlighetsprincipen är rätt töjbar.

Jag är inte så orolig, hittills har det alltid löst sig på något sätt. Brukar alltid hamna i min dator till slut.

Finns många teknikbegåvade och behjälpliga på Flashback. Ödmjukt tack på förhand
Senast redigerad av Remark 2020-02-12 kl. 20:10.
Citera
2020-02-12, 20:14
Medlem
Citat:

Det blir snäppet värre än så.
Om nu fanskapet är på 14000sid så måste
någon /några scana in dom sidorna i datorn för att därefter lägga upp dom för nedladdning.
Jag kan ärligt säga att jag inte kommer att göra det.

Det är bara å bita ihop å vänta lite så kommer den troligen digitalt.
Om jag räknat någorlunda rätt så blir 14000sid en bunt på en dryg meter 😉.

Nu är jag fortfarande lite skeptisk till att
FUP:et blir så pass stort, men det ger sig.
Citera
2020-02-12, 20:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
LW hade kvinnliga vänner som hon kunde anförtro sig åt. Det kan jag bekräfta. Därmed ytterligare ett utav dina inlägg direkt i papperskorgen.

Det var väl spöken som inte fastnade på hennes tusentals bilder förstår jag. Och så osynliga att dom inte med ett ord nämns i hennes kilometerlånga texter. Nej du strof.

Har funderat på om anledningen till hysch hyschandet rättfärdigas för ett högre syfte som att värna en mördad kvinnas anseende. Skriva gott om en människa endast av anledningen att hon är död. Sånt hyckleri är lika ohederligt som vanligt.

Måhånda har detta ett visst inflytande men till övervägande del tror jag faktiskt du inte vet vem LW var och försöker lära känna henne nu genom det som oförfalskat presenteras om henne i tråden.

Om jag inte räknat fel igen så år Carinah78 tillbaka från semestern idag ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-12 kl. 21:05.
Citera
2020-02-12, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Måhånda har detta ett visst inflytande men till övervägande del tror jag faktiskt du inte vet vem LW var och försöker lära känna henne nu genom det som oförfalskat presenteras om henne i tråden.

Själv har du upprepade gånger betygat att du inte känner någon av parterna i detta fall. Lite nyfiken på hur just du då kan vara så säker på att skribenten Strof inte känner LW?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in