Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Gör du den tolkningen av vad jag skrev är du mer än lovligt störd i blocket anser jag.
Frågan --------> missvisande siffror. vilket var vad vi diskuterade.
Jag har just nu inte mer att säga om officiella eller påhittade siffror och usla missvisande beräkningar i sig, då jag finner dem just missvisande, de ger noll och nada, åtminstone anser jag att beräkningarna i tråden över lag är tämligen ointressanta som argument för den ena eller andra profetian.
Mitt huvudsakliga intresse är viruset i sig, smittvägar, faktisk smittspridning, forskning och framsteg, och hur smittspridningen hanteras. Jag anser att fakta är relevant.
Klart att fakta är relevant, men hur ska du styrka fakta om faktisk smittspridning? Bilder? Krita på väggen? Spå i kaffesump?
Du måste vl begripa att det mesta handlar om siffror och vill du inte diskutera det som är relevant så förstår jag inte vad du gör här? Du är ju rent faktaresistent, det enda du vill skriva om är att alla har fel och alla siffror var felaktiga och viruset är som en vanlig influensa och bla bla bla. Du och några till har ju gjort er till åtlöje i den här tråden som faktaresistenta förnekare av det uppenbara. Du kan inte vara bortskämd med att ha rätt.
För att visa på skillnaden på ett sätt som du och förnekarna kan ta till sig, viruset är minst 20 gånger värre än influensan, det låter ju inte särdeles mycket kanske. Men om du jämför det med din månadslön och någon som har 20 gånger mer per månad så ser du en viss skillnad, om du inte förstår ännu så tar vi en till jämförelse, din fb-kuk visar sig inte vara så stor, det finns de som har en 20 gånger större drule än dig.