2020-02-12, 18:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Men ändå tycker du att man ska bistå dessa ekonomiskt?

Öhh vad?
Citera
2020-02-12, 19:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
Jag har ju postat ett inlägg om att Kina har ändrat definitionen på vad ett Coronavirusfall egentligen är för att få ner siffrorna.
Alla som är testade positivt för coronavirus, men inte har några symptom ska inte längre räknas in i den officiella statistiken.

Naturligtvis var det bara fake news och hittepå härinne. Idag sitter alla och är så glada för att siffrorna går ner.
Ja jösses.

Här kommer iallafall två ytterligare källor till påståendet.

https://www.forexlive.com/news/!/icymi-china-is-reported-to-have-changed-its-definition-of-confirmed-cases-20200211

https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3874490

Kan du hitta två källor till vore det bra.

Forexlive citat;

COMMUNITY GROWTH
There is no final word
We learn as much from readers as they learn from us. The ForexLive community is the most-savvy place for market talk and professional debate. Trading wisdom comes from battle scars and experience and our community has plenty of both to share. It's better that way.

Och Taiwan news är Pan-green, dvs. för taiwanesisk självständighet, anti fastlandskina och återförening. Knappast en objektiv källa.

Du kan ha rätt, dock bra om du någon gång postar objektiva och oberoende källor.
Citera
2020-02-12, 19:02
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Intressant! Jag har under hela coronaperioden undrat hur de som tvingas möta eventuella smittspridare egentligen mår när de jobbar, tydligen inte så ”tiptop”.

Snacka om att vissa borde få risktillägg. Jag hade aldrig tagit den risken med en vanlig lön.
Citera
2020-02-12, 19:04
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Öhh vad?
Äh. Sorry . Var jag som slant när jag tänkte. Vet inte vad jag fick för mig. Öppnade inte ens länken du bifogade. Ber om ursäkt.
Citera
2020-02-12, 19:05
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Snacka om att vissa borde få risktillägg. Jag hade aldrig tagit den risken med en vanlig lön.
Det är sinnessjukt om poliserna fick ta emot Wuhan resenärer utan mask. Hade dem skyddskläder?
Citera
2020-02-12, 19:05
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochro
Äh. Sorry . Var jag som slant när jag tänkte. Vet inte vad jag fick för mig. Öppnade inte ens länken du bifogade. Ber om ursäkt.

accepteras
Citera
2020-02-12, 19:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne

Det intressanta här är att den svenska ordningen och modellen helt plötsligt kan ställa till det.

Kan ju räcka att ett regionalt skyddsombud går in och stoppar arbetet, så hamnar vi i en väldigt ohållbar situation.

Sverige har en inbyggd sårbarhet.
Citera
2020-02-12, 19:15
Medlem
WHO kom med nya instruktioner 31 januari över redovisning av fall.

Case definitions for surveillance
The case definitions are based on the current information available and might be revised as new information accumulates. Countries may need to adapt case definitions depending on their own epidemiologic situation.
Suspect case
A. Patient with severe acute respiratory infection (fever, cough, and requiring admission to hospital), AND with no other etiology that fully explains the clinical presentation AND a history of travel to or residence in China during the 14 days prior to symptom onset,
1 Inconclusive being the result of the test reported by the laboratory.
OR
B. Patient with any acute respiratory illness AND at least one of the following during the 14 days prior to symptom onset:
a) contact with a confirmed or probable case of 2019-nCoV infection, or
b) worked in or attended a health care facility where patients with confirmed or probable 2019-nCoV acute respiratory disease patients were being treated.
Probable case Probable case: A suspect case for whom testing for 2019-nCoV is inconclusive1 or is tested positive using a pan-coronavirus assay and without laboratory evidence of other respiratory pathogens.
Confirmed case A person with laboratory confirmation of 2019-nCoV infection, irrespective of clinical signs and symptoms.

https://www.who.int/publications-detail/global-surveillance-for-human-infection-with-novel-coronavirus-(2019-ncov)
Citera
2020-02-12, 19:16
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det intressanta här är att den svenska ordningen och modellen helt plötsligt kan ställa till det.

Kan ju räcka att ett regionalt skyddsombud går in och stoppar arbetet, så hamnar vi i en väldigt ohållbar situation.

Kommunist-regimen har både gott och ont. Inget land med vanlig demokrati hade varit i närheten av att kunna göra det Kina gör.

Det låter dock som att poliser mottagit dessa från Wuhan utan skyddsutrustning, bara det säger en hel del om hur viktiga beslut hindras pga omständig demokrati.
Citera
2020-02-12, 19:16
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Gör du den tolkningen av vad jag skrev är du mer än lovligt störd i blocket anser jag.

Frågan --------> missvisande siffror. vilket var vad vi diskuterade.

Jag har just nu inte mer att säga om officiella eller påhittade siffror och usla missvisande beräkningar i sig, då jag finner dem just missvisande, de ger noll och nada, åtminstone anser jag att beräkningarna i tråden över lag är tämligen ointressanta som argument för den ena eller andra profetian.

Mitt huvudsakliga intresse är viruset i sig, smittvägar, faktisk smittspridning, forskning och framsteg, och hur smittspridningen hanteras. Jag anser att fakta är relevant.

Klart att fakta är relevant, men hur ska du styrka fakta om faktisk smittspridning? Bilder? Krita på väggen? Spå i kaffesump?

Du måste vl begripa att det mesta handlar om siffror och vill du inte diskutera det som är relevant så förstår jag inte vad du gör här? Du är ju rent faktaresistent, det enda du vill skriva om är att alla har fel och alla siffror var felaktiga och viruset är som en vanlig influensa och bla bla bla. Du och några till har ju gjort er till åtlöje i den här tråden som faktaresistenta förnekare av det uppenbara. Du kan inte vara bortskämd med att ha rätt.

För att visa på skillnaden på ett sätt som du och förnekarna kan ta till sig, viruset är minst 20 gånger värre än influensan, det låter ju inte särdeles mycket kanske. Men om du jämför det med din månadslön och någon som har 20 gånger mer per månad så ser du en viss skillnad, om du inte förstår ännu så tar vi en till jämförelse, din fb-kuk visar sig inte vara så stor, det finns de som har en 20 gånger större drule än dig.
Citera
2020-02-12, 19:19
Medlem
Omtankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
NTD är Falun Gong, eller iaf var vid starten, och man ska inte ta något som Falun Gong påstår om Kina som ens i närheten av en sanning. Falun Gongs outtalade syfte är att störta Partet med stort P, och de verkar inte fly några medel för att nå dit.

Om samma sak beläggs från fler källor, förhoppningsvis utan en regimkritisk koppling, så är det betydligt större chans att det stämmer. Men just nu ser det bara ut som att någon har postat en berättelse som tjänar sitt egna syfte utan att egentligen ge något som kan verifieras.

Finns det några källor i världen som inte är kritiska till Kinas regim förutom Nordkorea? Det med all rätt dessutom. Falungong har högre trovärdighet än kinesisk propaganda alla dagar i veckan.
Citera
2020-02-12, 19:19
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:

Jag är intresserad av hur detta utvecklas eftersom jag tillhör riskgruppen äldre, rökande. Förvisso inte asiat men ändå. Hur kan du som inte tro på detta ha över 800 inlägg? Finns trådar här på Flashback som jag inte tror på och är heller inte intresserad av då har jag inte ett enda inlägg där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in