2020-02-12, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
Det är inte pistolattrapp det är en tårgaspistol som är rätt så dödlig under 1 m fri att handla i EU sedan finns det moderna grejor som tyst förblindar omedelbart angripare - men är man feg och vågar inte skada brottslingen då finns det nog ingen hjälp

För det första. Det är OT. Sen rättar jag ett sakfel; självfallet är en tårgaspistol inte legal i Sverige och den är inte heller legal att sälja ifrån ett annat land till Sverige.

Det är ett solklart brott mot vapenlagen.
Citera
2020-02-12, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemesis556
du har rätt - men jag fattar inte varför svenska ungdomar hellre låter sig rånas och förnedras istället att riskera nån månad villkorligt för en sådan liten skydd leksak https://www.me-sportwaffen.de/dispitem_092.php?item_no=192101

Fattar du själv hur jävla ostigt det framstår att gå runt med en jävla leksak? Är du 12 eller? Av alla töntiga råd som folk kommer med i en tråd som denna måste ju ditt råd vara ett av de töntigaste.
Citera
2020-02-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Denna typ av brott bland barnen dök upp max 15 år sedan. När mina barn gick i skolan fanns det inte på kartan att det fanns gäng som bötade andra barn. Det är inte något typiskt svenskt brott som funnits här sen urminnes tider.

Oavsett om det är barn eller vuxna dom utövar dessa gangstermetoder så är det ett vidrigt beteende.

Här finns en lite äldre artikel om ämnet.
https://www.gp.se/debatt/b%C3%B6tning-ink%C3%B6rsport-till-g%C3%A4ngkriminalitet-1.1186930

Nej, det har hållit på längre än så i Sverige. Definitivt sedan mitten av 1990-talet i alla fall. Det som hände i början av 2000-talet var att mångkulturen och blatteriet då hade uppnått en såpass stor kritisk massa, en såpass stor andel av befolkningen i städer som Malmö, att fenomenet med "barn som begår brott mot barn" började bli så vanligt att det började bubbla upp till ytan i det allmänna medvetandet.

Petra Åkessons "Vi krigar mot svenskarna" kom 2005 och byggde då på flera års erfarenheter.

http://www.bgf.nu/kriget/svenskmesar.html
Citera
2020-02-12, 16:34
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Jag kommer nu att ställa en seriös fråga.

Hur kommer det sig att ingen av er, en enda etnisk svensk, har för en gångs skull vågat ta saken i egna händer och av ren hat och ilska klippt nån av de utländska gm vid liknande fall?

Alltså jag menar, nu har dessa saker pågått i över 10års tid, där etniskt svenska blir bokstavligt rövknullade av babben. Men ingen, inte en enda av er har vågat göra något av ren hämnd eller frustration.

Varför?

Jag förstår faktiskt inte. Jag menar inte att vara tyken eller att provocera, jag undrar bara hur ni kan med att i ett helt årtionde sitta här på fb anonymt och skälla/gnälla utan att ha gjort nåt själva för att skipa rättvisa?
Man tänker att av x antal miljoner svenska män, borde iaf finnas 1 eller 2 som ställer sig upp, letar upp nån av dessa småblattar och när ingen ser, hämnas.

Men inte en enda, alltså ingen! Har gjort det hittills 🤷🏽‍♂️ hur kommer det sig?
Och kom inte nu med att "de får skylla sig själva för att de har samröre med babbar" för det är bara gojja.

Det kanske inte är så konstigt att det ser ut som det gör? Jag menar, nu är inte jag mena-snubbe, men jag känner en del och jag förstår deras mentalitet. De respekterar endast rädsla, tro mig. Endast rädsla.

Hur länge har ni tänkt knyta näven i fickan?

Det har väl hänt, typ Anton Lundin var väl en Flashbackkrigare som tog saken i egna händer. Oklart om det var tillräckligt politiskt motiverat, men tycker man kan räkna in honom. Peter Mangs också kanske? Du har dock rätt i sak, det sker alldeles för sällan.

Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Varför skulle man stå upp för random svenskar som ändå skiter totalt i sitt eget folk och massimporterar folk hit? Det finns ingen kamratskap mellan svenskar (förutom ett fåtal nationalister)...hade man skyddat en svensk så hade man åkt in på kåken, dömd av andra svenskar, och fått dubbelt så långt straff som en invandrare endast för man är svensk.

Vad har du själv för nationalitet, ditt lilla avskum?

Detta är ju så klart ett förberett motargument från en offerkofta, nej, om du hade "skyddat en svensk" så är det inte säkert att du hade åkt in på kåken och fått dubbelt så långt straff enbart för att du är svensk. Detta är strunt som jag inte tror att du har belägg för. Men det är så mycket enklare att säga "äh om jag gör det där så kommer *orealistiskt scenario* inträffa, så jag skriver av mig på Flashback istället"

Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Ptjaa... att slå tillbaka är ingen liten beställning om man riskerar att få livet förstört av en medial och politisk konsensus.
Svenskar är ett mycket splittrat folk..
För varje svensk som fortfarande besitter någon form av ryggrad eller kärlek till nationen så finns det i bakgrunden en familj, vänner och arbete som står på spel.
En enkel risk / vinst beräkning av situationen och svensken fortsätter knyta näven i fickan...

Mera struntprat. Det verkar som att ni med förberedda offerargument bara klumpar ihop alla scenarion till en och samma. Som om du får samma straff/råkar ut för samma sociala stigma om du gör en Breivik eller om du försvarar dig när du blir attackerad. Det stämmer inte och det är detta konstanta jävla offertänk som satt svensken i dennes sits idag. "Nä inte kan jag slå tillbaka, då kommer mamma bli arg och chefen ge mig avsked" hahhaha
Citera
2020-02-12, 16:48
Medlem
DvaergensHaemnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingela52
Ja precis så ska du uppfatta det jag säger, se på USA, i media visas afroamerikaner i brottsliga situationer, det resulterar i att helt oskyldiga afroamerikaner skjuts bara för att de har hoodie.
Vi som jobbar i media vet hur lättpåverkade människor är, skriver vi att en viss handtvål är bäst att använda till att tvätta bort virus på händerna så tar den tvålen slut nästa dag, skriver vi att gurkmeja lindrar ledsmärta så säljs det 10, 20, 30 ggr mer gurkmeja efter det, skriver vi att Thailand är bästa resmålet så blir det svenskens dröm att åka till osv.

Du är uppenbarligen gravt skadad av den PK-aktivism som är förhärskande bland mediafolk.

Vi kan hantera information utan att media behöver förvränga eller skyla över. Vi är självständigt tänkande vuxna. Är du?

Rånarna är vidriga människor och har ingen plats i svenska samhället nu eller i framtiden. Du får gärna göra dem sällskap tillbaka till det afrikanska land de och deras likar hör hemma i.
Citera
2020-02-12, 16:57
Medlem
Det här är bara ett exempel på hur månkulturen drabbar enskilda svenskar i vardagen. Sedan undrar MSM varför SD växer trots all anti SD-propaganda som dem sprider...
Citera
2020-02-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ornu
Det der er desverre hva du kommer til å få med tiden når etablissementet tyster ned og nekter å ta fatt i slike saker. Hvis vanlige folk må velge mellom å bli pisset på av negre eller å utrydde negre, så velger de det siste. Det at slike ideer er på fremmarsj er 100% venstresiden og kulturelitens skyld.

Det finns inget "desverre" med det. Det är bara naturligt. Det är oundvikligt.

Negrer, araber, pakis m.fl. är som de är. De kan inte bli eller vara på något annat sätt än de är. Sån är deras natur bara helt enkelt.

Problemet för oss vita människor, svenskar, norrmän, tyskar, fransmän, amerikaner och andra är att "vänstern" (dvs judarna) har dominerat hela västvärlden efter 1945. Denna dominans över media, politik, ekonomi, Hollywood m.m. har de använt för att hjärntvätta vita människor med självhat, feminism och allmän kulturmarxism. Samtidigt så har man fyllt våra länder med icke-vita från tredje världen. De som har makten över västvärlden vill utrota jordens vita folk och de använder icke-vita som ett biologiskt vapen mot oss. Massinvandringen har från första början varit högst medveten krigföring mot vita folk.

Att kaos, otrygghet, misär och våldsam brottslighet exploderar i tidigare trygga och välmående länder som Sverige är helt förutsägbart och naturligt. Fyller man ett bra land med skräpmänniskor från jordens kloaker och soptippar så förvandlas landet snabbt till skit. Sverige är ett av de tydligaste exemplen på detta.

Att vita människor till sist reagerar mot att deras samhällen och liv förstörs av massinvandringen av orcher är också helt förutsägbart och naturligt. Det är pga denna begynnande motreaktion från vita som censuren av internet och sociala medier har ökat så kraftigt i hela västvärlden de senaste 2 - 3 åren.

De som styr vet precis vad de håller på med och de vet hur vita människor till sist kommer att reagera. Det är därför de vidtar förebyggande åtgärder i form av ökad censur, övervakning och repression.
Citera
2020-02-12, 17:06
Medlem
Ornus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det finns inget "desverre" med det. Det är bara naturligt. Det är oundvikligt.

Negrer, araber, pakis m.fl. är som de är. De kan inte bli eller vara på något annat sätt än de är. Sån är deras natur bara helt enkelt.

Problemet för oss vita människor, svenskar, norrmän, tyskar, fransmän, amerikaner och andra är att "vänstern" (dvs judarna) har dominerat hela västvärlden efter 1945. Denna dominans över media, politik, ekonomi, Hollywood m.m. har de använt för att hjärntvätta vita människor med självhat, feminism och allmän kulturmarxism. Samtidigt så har man fyllt våra länder med icke-vita från tredje världen. De som har makten över västvärlden vill utrota jordens vita folk och de använder icke-vita som ett biologiskt vapen mot oss. Massinvandringen har från första början varit högst medveten krigföring mot vita folk.

Att kaos, otrygghet, misär och våldsam brottslighet exploderar i tidigare trygga och välmående länder som Sverige är helt förutsägbart och naturligt. Fyller man ett bra land med skräpmänniskor från jordens kloaker och soptippar så förvandlas landet snabbt till skit. Sverige är ett av de tydligaste exemplen på detta.

Att vita människor till sist reagerar mot att deras samhällen och liv förstörs av massinvandringen av orcher är också helt förutsägbart och naturligt. Det är pga denna begynnande motreaktion från vita som censuren av internet och sociala medier har ökat så kraftigt i hela västvärlden de senaste 2 - 3 åren.

De som styr vet precis vad de håller på med och de vet hur vita människor till sist kommer att reagera. Det är därför de vidtar förebyggande åtgärder i form av ökad censur, övervakning och repression.
Tja, veldig svart-hvitt generaliseringer blir vel aldri helt korrekt. Kanskje noe i det du sier på gruppenivå, men er da ålreite individer i alle raser. Det sagt så hvis jeg må velge mellom venstre-utopia hvor jeg blir pisset på av negere eller ditt pseudo-religiøse nazi-system så velger jeg jo det siste. Inget vanskelig valg i det hele tatt om man skal velge hva man vil leve under.
Citera
2020-02-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av setterwalls04
Det såg ut som en riktigt feg liten svennebanan. Han öppnade t.om. munnen när de urinerade på honom! WTF? Herregud. Han förtjänade det säkert också. Pundar svenne!
Han förtjänar inte att bli behandlad på detta vidriga sätt
absolut ej. ( här skriver jag vad sådana som gör sådana vidriga saker behöver ha för straff ) Ja ni kan inte läsa det Men med hänsyn taget till myndigheter och alla andra så har jag ej skrivit ut vad jag tycker om sådana xxxxxx och xxxxxx .
Citera
2020-02-12, 18:10
Medlem
Stones avatar
Studio Ett just nu. Damberg, Kristersson och programledare. Ingen säger att det handlar om rasism. Det är helt sjukt att rasism inte kan diskuteras. Äckelpolitiker. Sluta rösta säger jag.

Edit: Allt säger att 90% av personrånen begås av invandrarkillar. Sist i inslaget presenterar de en journalist som gör intervjuer av två mammor till barn som rånat och blivit rånad. Såklart är rånarens mamma helsvensk. Slår vad om att den rånade killens mamma är utländsk.
Senast redigerad av Stone 2020-02-12 kl. 18:20.
Citera
2020-02-12, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersimalmo
Uppenbarligen har du ingen som helst vetskap om handling och konsekvens

Av ditt resonemang att döma lär ditt IQ ligga i paritet med MENA/Afghanistan befolkningen på sin höjd !

Alternativt är du mellan 10 och 12 år gammal !
Handling och konsekvens?? När jag var ung då skulle dessa vidriga invandrar brottslingar gripas och nästan torteras till döds på polisstationen sedan skulle det blir många år i arbetsläger men ni humanisterna kan inte tänka er att slå sönder och samman svart brottsling när han är yngre än 18! Jag har ingen empati med de och gör vad som helst om jag skulle bli vittne till en sådant brott
Citera
2020-02-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
För det första. Det är OT. Sen rättar jag ett sakfel; självfallet är en tårgaspistol inte legal i Sverige och den är inte heller legal att sälja ifrån ett annat land till Sverige.

Det är ett solklart brott mot vapenlagen.
Vem bryr sig om vapenlagen när det gäller egen säkerhet och staten inte skyddar etniska svenskar??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in