2020-02-12, 17:24
Medlem
CaligulasTeachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Är ni alltså jättearga för att SAS påpekar att den svenska köttbullen kommer från Turkiet?

Om du ens följt diskussionerna så hade du sett att det inte alls är det som upprör folk utan att försöker framföra sitt budskap genom att förringa existensen av en väldig fin kultur som vi bör vara rädda om.
Citera
2020-02-12, 17:25
Medlem
För egen del tror jag allt i det här ärendet har gått planenligt för SAS. Reaktionerna liksom dagens uttalande var både väntade och planerade. Men jag är väl knappast den första foliehatten här inne som tror det.

Intressant också med krönikan i Aftonbladet idag, som sa nåt i stil med: ”Allt som sägs i filmen är helt sant, vilket en del till höger har svårt att acceptera”.

Intressant att den uppfattningen finns både lite här och där.
Citera
2020-02-12, 17:25
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
Vi har ju tagit in mest på senare år, så det är på lång sikt från och med nu, on man tvärt stoppar med invandringen. Tar man löpande in mer, förflyttas ju långsiktsperspektivet allteftersom.

På kort sikt belastas systemet och tar man in för mycket och för snabbt, med dålig integration så kan det medföra mycket negativa konsekvenser, såsom alltför mycket missnöje, segration, kriminalitet, och vi har tagit in för mycket på kort tid. Med måtta så är mångkulturen bra.

Vi har väntat på den lyckade pensionsräddningen i över 30 år. Den syns fortfarande inte till.
Citera
2020-02-12, 17:26
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Är ni alltså jättearga för att SAS påpekar att den svenska köttbullen kommer från Turkiet?

Precis. Eller inte...

Om man inte ens förstår frågan, varför kommentera?
Citera
2020-02-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaligulasTeacher
Om du ens följt diskussionerna så hade du sett att det inte alls är det som upprör folk utan att försöker framföra sitt budskap genom att förringa existensen av en väldig fin kultur som vi bör vara rädda om.

Jag känner stolthet över våran kultur och är så pass trygg i dom svenska värderingarna att en liten reklamfilm inte kan ändra på det. Vad har hänt med självförtroendet, varför så ängsliga?
Citera
2020-02-12, 17:27
Medlem
Jag gick in i deras chat och skrev till dem att jag aldrig kommer boka SAS igen.
Ska jag boka SAS igen så får de först göra en reklamfilm som är raka motsatsen till denna, dvs en film där man stolt lyfter fram den nordiska kulturen och dess uppfinningar.

Tänk om man skulle göra en liknande reklamfilm om t.ex. Israel och pissa på och förneka deras kultur och uppfinningar, haha.
Citera
2020-02-12, 17:28
Medlem
[Assman]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Snacka om försök att skifta fokus till SAS försvar. "SAS måste jubla över bråket" ?!? Johanna Cervenka, som skrivit det där, tror nog likväl det vore genialt att en affärsägare begår brott i sin egen butik för att skriverierna skulle locka kunder."come play with SAS. For ever... and ever... and ever..."Nejdå, fortfarande där
https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0

Sorry, Jag menade på deras officiella sastube-konto. Där har den åkt upp och ned två ggr.
Citera
2020-02-12, 17:29
Medlem
Mullrets avatar
Svårt tro att SAS skulle vara bättre än andra flygbolag när man sett denna film. Var är det som man vill se? Att SAS är bättre. Finns inte i filmen.

Nu är det bara utsmetat mumbojumbo.
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Fullständigt vidrig ”reklamfilm”. Man hånar och förnedrar befolkningen på sin hemmamarknad.

Ledningen verkar till på köpet fullständigt omedveten om att det uppfattas så. Är de imbecilla? Ja, jag tror det. Eller fullständigt avskärmade från vanligt folk.

Tar hellre en rejäl pungspark än att förlikas med den där jävla reklamfilmen, fullständig förnedring och spottande i ansiktet på oss Svenskar och Sverige.
SAS är väl under press från regeringen att bidra till att Sverige kommer att bli muslimskt Svergistan istället. Framtidens statssubventionerade flyg för anhöriga till och från Mellanöstern kanske lockar SAS för överlevnad.

Finns bara en enda sak att göra, BOJKOTTA SAS. Ge dom en kännbar medicin som de kommer känna av länge. Nu blir det inte enda SAS flygning mer i mitt liv i alla fall.
Citera
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du glömde att det var en neger som sa "We are no better than our viking ancestors."

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nej, jag glömde inget. Tyckte att det var irellevant bara iom att jag anser att även en "neger" kan vara skandinav.

Då förstod du inte.
Citera
Medlem
Ny version av reklamen ute på deras facebook.

https://www.facebook.com/SAS/videos/194675248283503/

Bla har man tagit bort "Nothing" efter "What is truely scandianavian" .
Citera
Avslutad
Finns inga mer lättlurade idioter än svärjevänner. Det här är precis den reaktion de som gjorde denna reklam förväntade sig och ville ha i från er.

Larvigt att låta sig provoceras av detta. Då spelar man dem bara i händerna.
Senast redigerad av torstenferdinand 2020-02-12 kl. 17:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in