2020-02-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
I filmen framförs en bild av de skandinaviska länderna som många på den konservativa högerkanten inte gillar, men den är verklig. Det är verkligheten som stör dessa människor, och därför blir de upprörda.
Någon på SAS

Alla kulturer har influerats av andra men det är bara europeisk kultur som framställs som att
den inte har värde och inte är genuin.

Varför får tex judar aldrig kritik för att dom använder fiol i sin folkmusik, den är ju utvecklad
i Italien. Jiddish musiken är ju bara nästan samma musik som den ungerska och rumänska
och inte speciellt judisk.
Dom judiska kläderna är ju bara helt vanliga kläder som var en del av de almänna europeiska modet.

Varför får samerna använda järn dom har ju inte utvecklat järnframställningen.
Den saminska folkdräkten är inte alls traditionell nuförtiden.

Vikingarna tog med sej fermenterad fisk till Canada på vikingatiden och surströmmingen
är troligtvis en flera tusen år gammal maträtt.
Men det är aldrig dom mer gamla svenska traditionerna som visas upp och uppmärksammas.

Alla i baltländerna och Urkraina äter koldolmar och svenskarna har troligtvis fått maträtten därifrån
men vänster akrivister säjer att den är Turkisk.
Kalledussin tog med sej vodkan from Ryssland och koldolmen kommer troligtvis i från också,
i Polen eller Litauen där den är vanligt förekommande.
Senast redigerad av trollmongot 2020-02-12 kl. 17:16.
Citera
2020-02-12, 17:14
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Det här var en riktigt dålig analys

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/analys-det-var-sannolikt-hela-tanken-bakom-kampanjen-1
Snacka om försök att skifta fokus till SAS försvar. "SAS måste jubla över bråket" ?!? Johanna Cervenka, som skrivit det där, tror nog likväl det vore genialt att en affärsägare begår brott i sin egen butik för att skriverierna skulle locka kunder.
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
De två flickorna som talar i kör utgör nog en referens till systrarna Grady i The Shining.
"come play with SAS. For ever... and ever... and ever..."
Citat:
Ursprungligen postat av [Assman]
Borttagen från Youtube... Igen.
Nejdå, fortfarande där
https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0
Citera
2020-02-12, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Jag tycker att det är så hysteriskt kul att media och etablissemanget på fullaste allvar tror att det är ryska trollfabriker som ligger bakom dessa kommentarer och åsikter. Så kul att jag ibland kommenterar med trollkonton som ser ut att vara ryska botar.

De sitter så hårt inne i sin PK-dimma att de på fullaste allvar tror att det måste vara ryssarna och Trump som ligger bakom "hat-attackerna".
Citera
2020-02-12, 17:16
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Vänta lite nu, kanske är vi något nytt på spåret här!

Så här säger en professor som Aftonbladet pratat med:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJrgk/sa-kapade-hogerpopulistiska-natverk-sas-nya-reklamfilm

Så här skriver en användare i tråden som försvarar videon:

Dessa två individer har ju faktiskt helt rätt. Kulturella uttryck kan egentligen ingen göra anspråk på. Men förmågan att transformera kulturella uttryck till något bättre, går faktiskt att göra anspråk på.

Om vi i skandinavien har en bättre förmåga att transformera kulturella uttryck på än andra folkgrupper så finns det något inom oss som är bättre än dem. Uppenbarligen är denna förmåga INTE en del av vår kultur, för den går ju inte göra anspråk på.

Alltså måste det antingen vara något genetiskt (vips så har vi en ny öppning för att skapa hierarkier av folkgrupper) eller något mystiskt som vi ännu inte vet vad det är (ren spekulation).

Finner detta mycket spännande och är rent av benägen att förkasta svensk kultur om vi får detta erkännande istället!
Har själv varit inne på att den svenska nationalkaraktären är tolerans, nyfikenhet och pragmatism. Det är vår essens.

Konsekvensen har tyvärr blivit öppna gränser och de som kommer hit är raka motsatsen till oss - de är traditionsbundna och prioriterar överlevnadsstrategier - dvs de är inte alls intresserade av att låta sig utvecklas genom kulturkontakter.

Tillsammans med nativitetsskillnader innebär det i det långa loppet att vi utplånas. Svensk kultur är alltså självmordsbenägen.
Citera
2020-02-12, 17:17
Medlem
BrunoC-2.0s avatar
Nej, reklamen har inte delats och fått spridning därför att den är fullkomligt absurd eller att den redan efter 10 sekunder konstaterar att det inte finns någonting som helst skandinaviskt.

Det är bara ryska dubbelagenter som sitter på tusentals konton och försöker ge intrycket av att den inte är populär.

Clownvärld.
Citera
2020-02-12, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stroganof
På kort sikt blir det alltid samhällsproblem, men på lite längre sikt blir integrationen bra. Den kortsiktiga belastningen är mindre än de andra fördelarna avseende ekonomisk tillväxt som migrationen tillför.

Det går inte att integrera muslimer i ett icke muslimskt samhälle. Du har tydligen ingen kunskap i historia alls. Med den nuvarande utvecklingen kommer muslimerna att ta över landet och sen finns det inget Sverige mer och då har SAS i alla fall fått rätt.
Citera
2020-02-12, 17:18
Medlem
SAS gör en usel reklamfilm som pissar på sin egna kundgrupp. Vänsterblivna, invandrare och kaosliberaler samt globalister försvarar filmen. Strunta dessa grupper, de gör bara det som förväntas av dem.
De flesta av dem flyger inte heller utom någon form av Tai-resa. Eller om de får bidrag för att åka hem till ”landet” på semester. Men i mitt fall har SAS tappat en kund fram tills de ber om ursäkt.
Citera
2020-02-12, 17:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bum1
Jag tycker att det är så hysteriskt kul att media och etablissemanget på fullaste allvar tror att det är ryska trollfabriker som ligger bakom dessa kommentarer och åsikter. Så kul att jag ibland kommenterar med trollkonton som ser ut att vara ryska botar.

Svetlana72 här... Nej jag skojade bara!

Citat:
Ursprungligen postat av over9k
KONTAKTA SAS! Uttryck ert missnöje!
Facebook: https://www.facebook.com/SAS/
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

BOJKOTTA SAS!

Tack! Här ska uttryckas! Tyvärr kan jag inte bojkotta då jag slutat flyga ändå av miljöskäl, men hade jag flugit så hade jag definitivt bojkottat SAS efter det här!

Citat:
Ursprungligen postat av Soda--Pop
Snacka om försök att skifta fokus till SAS försvar. "SAS måste jubla över bråket" ?!? Johanna Cervenka, som skrivit det där, tror nog likväl det vore genialt att en affärsägare begår brott i sin egen butik för att skriverierna skulle locka kunder."come play with SAS. For ever... and ever... and ever..."Nejdå, fortfarande där
https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0

Ja DET var ju också så otroligt dumt! Många människor är flygrädda, och det sista flygbolag de vill flyga med, är ett som de associerar med kuslighet och onda spöken på den andra sidan. De vill se något som får dem att känna sig glada och trygga och omhändertagna. Det är så många fel på en gång i den här reklamfilmen, att man skulle kunna använda den i undervisningen på en reklamskola: "SÅ ska man inte göra, och SÅ ska man inte göra, och..."
Citera
Medlem
Petermadsens avatar
Var nyss inne på SAS chatten på hemsidan. Skrev ett litet meddelande tid en Peter. Avslutade sedan med ett meddelande till Peter att inte ta mitt tidigare meddelande personligt samt önskade honom en trevlig kväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Det går inte att integrera muslimer i ett icke muslimskt samhälle. Du har tydligen ingen kunskap i historia alls. Med den nuvarande utvecklingen kommer muslimerna att ta över landet och sen finns det inget Sverige mer och då har SAS i alla fall fått rätt.

Deras kultur kommer att urholkas allteftersom, då barnen, barnbarnen blir allt mindre religiösa. Invandrand kultur är starkast i början. Tar man in för mycket på en gång så blir integreringsprocessen och kulturförsvagandet i en långsammare takt dock.
Senast redigerad av stroganof 2020-02-12 kl. 17:26.
Citera
2020-02-12, 17:23
Medlem
Sonny00s avatar
Fullständigt vidrig ”reklamfilm”. Man hånar och förnedrar befolkningen på sin hemmamarknad.

Ledningen verkar till på köpet fullständigt omedveten om att det uppfattas så. Är de imbecilla? Ja, jag tror det. Eller fullständigt avskärmade från vanligt folk.
Citera
2020-02-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Är ni alltså jättearga för att SAS påpekar att den svenska köttbullen kommer från Turkiet?

I alla andra länder jorden runt så slår man sig för ryggen även med nya traditioner och man backar inte baklänges och rabblar: vi är inget värda kom och ta oss för vi finns egentligen inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in