2020-02-12, 13:17
Medlem
BeatriceCencis avatar
Om SAS hade gjort samma reklamfilm och påstått att det inte finns någon turkisk eller somalisk kultur så hade företaget rasiststämplats av vänster-Twitter-drevet samt samtliga MSM-tidningars förstasidor och ledningen för SAS hade fått göra avbön i svensk riksmedia och be om ursäkt för reklambyrån.

OM SAS hade gjort samma reklamfilm om judar och Israel, så hade nyheten hamnat på förstasidorna över hela västvärldens tidningar, samtliga nyhetssändningar och SAS stämplats som rasister och anti-semiter. Drevet hade inte upphört förrän den svenska och danska regeringen personligen framfört ursäkter till Israel och judarna. Ledningen för SAS hade tvingats avgå omedelbart och reklambyrån hade svartlistats och aldrig mer fått ett enda uppdrag.

Det är skillnad på folk och folk. Det är tydligen att spy ut hur mycket som helst mot vita européer och kristna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
Den kommentaren är mitt i prick, det är precis vad reklamen förmedlar. Om det inte var SAS uppsåt har de misslyckats fullständigt.

Hur troll i tråden kan försvara det tänket är för mig obegripligt.

...något säger mig att det aldrig varit en bra taktik att "pinka" på sina kunder. Medelålders vita skandinaviska affärsmän borde ju ha utgjort majoriteten av den lönsamma biljettförsäljningen för SAS. Lägg i o f s till skattebetalda kvinnor inom offentlig sektor som "måste" åka i tjänsten, men ändå... Självdestruktivt sa Bill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Ja, alkholen är ju inte ett svenskt påfund och dåligt förhållande till alkohol är svenskar långt ifrån ensamma om.

Varför står det i svensk lag att bevarandet av samisk, romsk och judisk kultur skall försvaras?
Det finns ju ingen sådan att försvara uppenbarligen...
Citera
2020-02-12, 13:19
Medlem
Roskorss avatar
Alltså en sak vill jag ge alt-högern: det är, medger jag, smått patetiskt att förminska skandinavisk kultur för att på så vis lyfta andra. Det är skandinavernas osjälviska natur som extremhögern ej delar och därför inte kan förstå. En skandinav har överseende med att andra folk inte åtnjutit lika mycket välstånd, och är dessutom okränkbar. Alltså att ni inte fattar att det är erat infantila ego, eran lägre natur som upprörs över det här. Ni vill känna er bra själva, men ni bör bara kunna leva era egna liv utan bekräftelse. Nationalismen kommer inte tillbaka. Acceptera det. Vi rör oss mot en punkt då vi alla inser att vi är människor i första hand, svenskar eller utlänningar i andra hand. Acceptera det bara. Jobba med att bli mindre lättkränkta!
Citera
Medlem
Duerfs avatar
Det här är problemet med bubblor. På reklambyrån sitter bara människor som älskar att godhetssignalera, älskar mångkultur (självspäkning vad gäller den egna kulturella identiteten) och tror att de kommer få beröm om de bara visar på detta. Ingen på reklambyrån har en motsatt åsikt. Ingen under alla möten flaggar för att det här kanske inte kommer landa så bra. Man tuffar på.

Vid lanseringen möts dessa åsikter mot vad människor faktiskt tycker. Vita, sekulära, framstegstroende och i grunden humanistiska skandinaver som är stolta över vad vi åstadkommit här vad gäller välstånd, tolerans och samhällsbygge är inte alls med på att vi saknar kulturell identitet och allt annat är bättre och överlägset.

Kollisionen mellan den urbana hipsterfasaden av mångkultursvurmande och befolkningens syn på sig själva och sina länder är total. Istället för att med svansen mellan benen inse vilket misstag man gjort börjar SAS yra om en attack och konspiration, när de borde be om ursäkt för sin totala tondövhet.

Jag ser det som ett hälsotecken att identitetspolitiken stöter på motstånd oftare och oftare. Kanske vi kan få ett sundare samhällsklimat.

Men vad vet jag, jag är vit och man och per definition förövare. Möjligtvis har jag vikingaförfäder, men efter den här filmen är jag lite osäker på det.
Citera
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
https://www.youtube.com/watch?v=KDHQ1afuFk0
Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän. De förnekar att Skandinaver och dess unika folkgrupper ens existerar, och att allt Skandinaviskt skulle vara stulet från annat håll. Filmsnutten innehåller sjukt många faktafel (såklart) men det är uppenbart att de försöker plocka billiga PK-poäng. Fattar de inte att detta kommer skada dem? Personligen kommer jag aldrig mer flyga med SAS i alla fall.

Kontakta SAS och visa ert missnöje!
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

Denna SAS-video går i Mona Sahlins (S) fotspår, hon som också menade att det inte finns något svensk kultur - däremot kurdisk. Som tur är görs nu kontra-videor av icke-PK. En sådan har jag själv gjort, och precis lagt ut där jag framhåller uppfinningar som gjorts av svenskar https://youtu.be/rMQMHbiIZEQ
Citera
2020-02-12, 13:20
Medlem
Vad kan man göra för att visa sitt missnöje mer än att bojkotta? Finns det någon plats där man kan betygsätta SAS? Har redan kontaktat kundtjänst
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Varför står det i svensk lag att bevarandet av samisk, romsk och judisk kultur skall försvaras?
Det finns ju ingen sådan att försvara uppenbarligen...

Suck, din idiot, vem har påstått att det inte finns någon svensk kultur?
Inte ens reklamen i sig påstår att svensk kultur inte existerar, den menar dock att vår kultur är ihopkok av influenser från alla världens hörn vilket är ett faktum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Jag ogillar allt som är brunt, jag ogillar likväl allt som tillhör extremhögern. Skräp förtjänar skräp, ni förtjänar varandra.

Jo, det är många som älskar reklamen, det är det bästa som har hänt i mångas liv.

Anledningen jag vet att du ljuger är
1. Du har inga vänner.
2. SAS kundsupport ligger inte ens i Skandinavien. Högst osannolikt att du har vänner där de har sitt säte för supporten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.

För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.

Exakt! Så uppfattade jag den också. Tänkte skriva något liknande, men då slapp jag det. Tack.

Bra reklam!
Citera
Medlem
"

När vi tittar på mönstret och antalet reaktioner på vår film finns det anledning att misstänka en attack och att vår kampanj har blivit kidnappad. Vi vill inte riskera att bli en plattform för någon annans värderingar, som vi inte står för. Därför har vi för tillfället tagit ner filmerna från våra kanaler och diskuterar nu nästa steg.”

SAS uppger också att företaget står bakom budskapet i filmen.

”Vi på SAS är stolta över vårt skandinaviska ursprung och de värderingar som präglar våra öppna, jämställda och demokratiska samhällen.”

Enda kidnappningen här är från er äckliga hipster-PR-byrå.
Senast redigerad av Flashbacksuger4 2020-02-12 kl. 13:22.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Gött.
Men kan du inte åka ner till Mellanöstern och ta tag i konflikten där med den inledande frasen:
Det finns ingen arabisk/muslimsk kultur och ej heller någon judisk kultur.

Jag gissar på strålande succé...
Anledningen att jag inte kan det är just därför att dessa kulturer är mer primitiva än svenskens. Svensken ska inte bete sig som en lättkränkt barbar från fjärran land. Svensken är okränkbar. Ni har degenererats och fallit från er höga position p.g.a. ert primitiva ego.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in