2020-02-12, 11:11
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Bra att du kom upp med detta!
Jag har misstänkt att de som säger att de kände henne inte gör det... eftersom mycket inte stämmer in.

Men jag tror att du kände henne!!

Så känner inte jag.
Vet inte riktigt vad du menar?
Citera
2020-02-12, 11:15
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordnatkaos
SD hade andra åtaganden än sitt ordinarie arbete. Hon hade uteblivit från den aktiviteten på tisdagen varpå hennes arbetsplats informerats om detta.
Ok, då måste min vän ha missuppfattat den hon pratade med på arbetsplatsen eller om den personen uttryckte sig otydligt. Min vän var ju väldigt uppskakad när hon ringde det där samtalet så hon kan ju mycket väl ha missuppfattat. Hon uppfattade det som att S hade uteblivit från ett arbetspass.
Citera
2020-02-12, 11:18
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Vännen som ringde jobbet visste inget om något försvinnande förrän hon fick besök av polisen på onsdagkvällen. Polisen var hemma hos henne när hon ringde till jobbet.
Jag förstår inte riktigt, vännen ringde jobbet pga att polisen besökte henne i detta ärende?
Citera
2020-02-12, 11:23
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag förstår inte riktigt, vännen ringde jobbet pga att polisen besökte henne i detta ärende?
Hon bor i den lägenhet i Uppsala som S stod skriven på. De bodde där tillsammans innan S träffade och sedermera flyttade till L.

På onsdagkväll började någon ringa vilt på hennes dörr och skrika i brevinkastet "Öppna, S.. D... Det är polisen! Hon släppte in dem och de gick runt i lägenheten och letade efter S. (Detta faktum att de hade letat efter henne gjorde ju att vi i flera timmar under natten hade förhoppningar om att hon fanns i livet någonstans. Varför skulle de leta efter henne om hon redan var död? Det är en fråga som vi inte har fått någon klarhet i ännu.) Medan de var kvar hos henne så ringde hon till S. arbetsplats för att kolla om hon var där. Hon fick det svar som jag tidigare har sagt här: Att S skulle ha jobbat tidigare i veckan men hade uteblivit samt att hon nu var långledig.
Citera
2020-02-12, 11:26
Medlem
Citat:
Hon bor i den lägenhet i Uppsala som S stod skriven på. De bodde där tillsammans innan S träffade och sedermera flyttade till L.

På onsdagkväll började någon ringa vilt på hennes dörr och skrika i brevinkastet "Öppna, S.. D... Det är polisen! Hon släppte in dem och de gick runt i lägenheten och letade efter S. (Detta faktum att de hade letat efter henne gjorde ju att vi i flera timmar under natten hade förhoppningar om att hon fanns i livet någonstans. Varför skulle de leta efter henne om hon redan var död? Det är en fråga som vi inte har fått någon klarhet i ännu.) Medan de var kvar hos henne så ringde hon till S. arbetsplats för att kolla om hon var där. Hon fick det svar som jag tidigare har sagt här: Att S skulle ha jobbat tidigare i veckan men hade uteblivit samt att hon nu var långledig.

Fullt förståeligt att hon var skärrad i en sådan situation. Fy fan!
Citera
2020-02-12, 11:32
Medlem
Citat:

Du snackar skit!!
Tennishallen ringde polisen och uppgav adressen Sursta.
Polisen åkte direkt till Sursta 26, Adressen till Suzanne!!
Citera
2020-02-12, 11:32
Medlem
5549s avatar
Citat:

Okej då förstår jag. Hon var väl fortfarande skriven i den lägenheten vilket innebar att det var en av dom första platserna som man letade efter henne på. En annan patrull kanske var i färd med att leta efter henne vid Sursta samtidigt.
Citera
2020-02-12, 11:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Ok. Då har jag 'Sett fel" hus med avspärrning och teknikerbuss utanför.

Trolla vidare.

Om man tittat på Google maps, kan man se att det är ett grannhus som syns från vägen. Vi har redan tidigare i tråden konstaterat att man har spärrat av även där och att det på bilder i media har synts poliser jobba däromkring. Det är en röd byggnad med två svarta portar.

Det kan inte vara denna byggnad du sett?

https://www.google.com/maps/@59.5425158,18.0228999,3a,48.6y,8.36h,88.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOSNmPHA305z-ijqw7L2f5A!2e0!7i16384!8i8192

https://www.google.com/maps/@59.5425158,18.0228999,3a,15y,24.79h,92.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOSNmPHA305z-ijqw7L2f5A!2e0!7i16384!8i8192

Nu är bilderna på google maps från april så att träd och annat skymmer kanske något mer än nu. Man kan ju ana att BO hus skymtar mellan träden från vägen:

https://www.google.com/maps/@59.5425161,18.022178,3a,15y,15.6h,96.04t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHVQ2RusGwAWz60OtLMNlCQ!2e0!7i1 6384!8i8192

https://www.google.com/maps/place/SURSTA+26,+186+92+Vallentuna/@59.5416115,18.0227515,170a,35y,44.97t/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x465f9773849a643d:0x6435a 36dfe5f24de!8m2!3d59.543972!4d18.0230559
Citera
2020-02-12, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Paolo är iallafall vän med A*dam D*ali och även flera med efternamnet Ö*hman på facebook. Vet inte om det betyder något i sammanhanget

Det skulle ju vara bra att få veta vilka alla dessa Öhmans är. Släkt och hur?
Citera
2020-02-12, 11:37
Medlem
Citat:
Du snackar skit!!

Enda som snackar skit är du. Du säger att det tar 15min med bil från ormsta till sursta. Stämmer inte. 7min
Det är ca 5,5km mellan som du antyder man inte direkt knallar. Du lär vara pygmé isåfall.

Du säger att man inte ser huset , vilket man visst gör. Du får inte denna tråd att komma framåt.
Citera
2020-02-12, 11:38
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordnatkaos
Fullt förståeligt att hon var skärrad i en sådan situation. Fy fan!
Ja, hon ringde mig efter att de hade åkt därifrån. Det var vid midnatt. Hon var säker på att något förfärligt hade hänt men jag försökte lugna ner det hela med att det nog inte var så farligt ändå och som sagt, att de letade ju efter henne. Vi satt sedan hela natten och följde nyhetsrapporteringen (Polisen yppade ju inte ett ljud om vad som hade hänt). Från början stod det bara "grovt brott i Vallentuna men efter en timme eller två så stod det plötsligt "Två döda hittade i villa i Vallentuna".

Vi visste redan att det var deras villa som var avspärrad då min väninna känner grannarna där.

Jag kommer aldrig att glömma den känslan när jag läste den rubriken. Hjärtat nästan stannade av chock.
Citera
2020-02-12, 11:39
Medlem
Citat:
Du snackar skit!!
Du ska ta och lugna ner dig. Du är inte trovärdig nånstans - det har du klart visat historiskt i dina inlägg. Till skillnad från dig känner användaren, du angriper, Suz*nne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in