2020-02-12, 10:46
Medlem
5549s avatar
Är Paolo ens eftersökt fortfarande, eftersom länken på polisens hemsida inte fungerar längre?
Citera
2020-02-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Nej det tror jag inte.
Citat:
Ha träffade sin fru hemma hos oss

Hur tolkar du det??
Aha, DEN meningen. Då förstår jag vad du menar. Många som har partners sedan många år, blir make/maka både för sig själva och omgivningen. Det betyder inte att de måste vara gifta. Men juridiskt gifta var de ju inte.
Citera
2020-02-12, 10:49
Medlem
På flera ställen i den här tråden så hävdas det att SD ska ha uteblivit från sin arbetsplats under den aktuella veckan. Det stämmer inte då hon jobbade skift och ibland var långledig. Hennes första arbetspass var helgen (17-19/1) efter kropparna hittas.
Senast redigerad av Ordnatkaos 2020-02-12 kl. 10:52.
Citera
2020-02-12, 10:49
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Nej det tror jag inte.
Citat:
Ha träffade sin fru hemma hos oss

Hur tolkar du det??
Det är nog bara ett sätt att uttrycka sig. Eventuellt kan det vara en felcitering av journalisten. Tro mig, hade det varit bröllop på gång så skulle jag och andra med mig veta om det!
Citera
2020-02-12, 10:53
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordnatkaos
På flera ställen i den här tråden så hävda det att SD skulle ha uteblivit från sin arbetsplats under den aktuella veckan. Det stämmer inte då hon jobbade skift och ibland var långledig. Hennes första arbetspass var helgen (17-19/1) efter kropparna hittas.
En vän till mig ringde arbetsplatsen och frågade efter henne på onsdag kväll/natt 15/1. De svarade då att hon var ledig men att hon inte hade dykt upp tidigare i veckan då hon skulle ha jobbat. Menar du att den personen alltså lämnade fel uppgifter?
Citera
2020-02-12, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordnatkaos
På flera ställen i den här tråden så hävdas det att SD ska ha uteblivit från sin arbetsplats under den aktuella veckan. Det stämmer inte då hon jobbade skift och ibland var långledig. Hennes första arbetspass var helgen (17-19/1) efter kropparna hittas.

Bra att du kom upp med detta!
Jag har misstänkt att de som säger att de kände henne inte gör det... eftersom mycket inte stämmer in.

Men jag tror att du kände henne!!
Citera
2020-02-12, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Ok. Då har jag 'Sett fel" hus med avspärrning och teknikerbuss utanför.

Trolla vidare.

Jag tror att du tog fågelvägen.. du kan du se hans hus!
Citera
2020-02-12, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
En vän till mig ringde arbetsplatsen och frågade efter henne på onsdag kväll/natt 15/1. De svarade då att hon var ledig men att hon inte hade dykt upp tidigare i veckan då hon skulle ha jobbat. Menar du att den personen alltså lämnade fel uppgifter?

Precis, det var väl måndagen eller tisdagen hon skulle jobbat? Det var när vännen förstod att hon uteblev från jobbet också plus att hon inte kunde nås på telefon (plus ingen kontakt när de åkte till huset) som polis larmades?
Citera
2020-02-12, 11:03
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Bra att du kom upp med detta!
Jag har misstänkt att de som säger att de kände henne inte gör det... eftersom mycket inte stämmer in.

Men jag tror att du kände henne!!
Ursäkta, men vad fan menar du med det? Tror du på fullt allvar att någon skulle sitta här och låtsas känna offret? Det var bland det jävligaste jag har hört!

Och det kommer dessutom från en person som ideligen med tvärsäkerhet har slängt ur sig namn och annat i tråden som har visat sig inte stämma alls!
Citera
2020-02-12, 11:07
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Precis, det var väl måndagen eller tisdagen hon skulle jobbat? Det var när vännen förstod att hon uteblev från jobbet också plus att hon inte kunde nås på telefon (plus ingen kontakt när de åkte till huset) som polis larmades?
Vännen som ringde jobbet visste inget om något försvinnande förrän hon fick besök av polisen på onsdagkvällen. Polisen var hemma hos henne när hon ringde till jobbet.

Det var tennispartnern (som fick det märkliga sms:et och som också var den som tillsammans med sin man gick runt huset på tisdagen) som ringde till polisen. Vet inte om hon visste något om frånvaron från arbetet.
Citera
2020-02-12, 11:10
Medlem
Citat:
Vännen som ringde jobbet visste inget om något försvinnande förrän hon fick besök av polisen på onsdagkvällen. Polisen var hemma hos henne när hon ringde till jobbet.

Det var tennispartnern (som fick det märkliga sms:et och som också var den som tillsammans med sin man gick runt huset på tisdagen) som ringde till polisen. Vet inte om hon visste något om frånvaron från arbetet.

Okej tack för klargörandet.

(Tror inte vi ska lägga energi på trollen i tråden)
Citera
2020-02-12, 11:10
Medlem
Citat:

SD hade andra åtaganden än sitt ordinarie arbete. Hon hade uteblivit från den aktiviteten på tisdagen varpå hennes arbetsplats informerats om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in