2020-02-12, 11:10
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Är SAS verkligen så korkade att de tror att kampanjen blev utsatt för en attack?

Det är förstås idioterna på marknadsavdelningen som fått för sig det, fasta i sin egen förvrängda världsbild, och övertygat ledningen.
Citera
2020-02-12, 11:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Bara de som gått i spinn skriver. Vi andra bryr oss inte.
Du verkar bry dig väldigt mycket med tanke på ditt postande i tråden.
Citera
2020-02-12, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Jag minns rondellhunden, pepparkaksgubbar, Tin-Tin, svenska flaggan, kina-puffar. Om nån blev kränkt så var det säkert du ditt jubel.

Man vinner inte diskussioner genom att påstå att någon är "kränkt", man gör det genom att ha argumenten på sin sida.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Är syftet med all den här propagandan att bryta ner stoltheten hos det skandinaviska folket? Det fungerar nog för jag känner mig allt mer trött och matt. Jag är inte ensam om att känna såhär antar jag?

Snälla någon skänk mig hopp.

Ska göra mitt yttersta för att undvika SAS iaf.

Börja lyfta vikter!
Börja äta riktig mat ( kött/ägg/mjölk etc )!
Sluta kolla porr!

Detta kommer både stärka dig fysiskt och mentalt och ge dig hopp på nytt broder!
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Här tar du bort ditt ev. Konto hos SAS samt begär av dem, med stöd av GDPR, att få alla dina uppgifter de innehar om dig raderade:

https://www.sas.se/privacy/excerpts/rightToForget

Gjorde själv detta i morse. Det kändes helt rätt!

Tack för tips!

Tömde mitt EuroBonus-saldo.. köpte trisslotter för alltihop. Sen avslutade jag allt.
Klipper kortet.
Raderat appen.
Gav en stjärna i betyg på appstore med hänvisning till reklamfilmen.

Aldrig ALDRIG mer SAS. Där fick ni en trogen guldkund sedan många år mindre.. hoppas som sagt någon får sparken för detta.
Citera
Medlem
Bum1s avatar
Var det någon som hann spara ner filmen och kan lägga upp den igen? Det här ska de inte komma undan med!
Citera
2020-02-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Förstår vad du menar, men har förhoppningar om att människor har tillräckligt med hjärnkapacitet för att förstå kontexten av vad reklamen handlar om.

Det är allt annat än en diss kring oss skandinavier, snarare en hyllning att vi har har lyckats ta efter alltifrån kultur, seder, demokrati och diverse influenser och gjort det till vårt alldeles egna och att detta har ägt rum för att vi har kunnat se omvärlden.

Jag har så svårt att förstå varför folk blir så upprörda, antingen så förstår man bara inte vad reklamen faktiskt handlar om eller så är man faktiskt bara en kränkt jättebebis.

Man kan förstå reklamen, men tycka den är fel ute trots det....

Att det inte finns något unikt är fel och ja - man kan anse kränkande.

Midsommarstång, dansk pölse, surströmming, swedish meatballs ÄR unika saker.
Att peka på att det funnits på andra ställen, eller att nån tagit inspiration är skitsamma.
Det är kränkande synsätt att vi inte klarar av att hitta på nåt själv.

Varför ta upp gem? och inte ta upp en enda sak vi var först med?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Bara de som gått i spinn skriver. Vi andra bryr oss inte.

Hur vet du det? Du har förmodligen lärt dig att man ska dra ner byxorna och ta emot allt så länge man använder kondom.
Citera
Medlem
Gyrks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
En ganska väntad reaktion från dessa verklighetsfrånvända aktörer. Effekten blir bara att de strör mer salt i såret på de som är genuint upprörda och känner sig pissade på.
I meddelandet från SAS står det tydligen ingenting om nazister, SD eller Nordfront men DN tvekar inte en sekund att hugga på det.

Tyvärr låst artikel: https://www.dn.se/ekonomi/sas-tar-tillbaka-reklamfilm-efter-kritik/
Citat:
SAS har tagit bort sin nya reklamfilm efter kritik från bland annat SD:s partisekreterare Richard Jomshof och nazistiska Nordfront. Bolaget misstänker att kampanjen kan vara utsatt för en attack och stoppar den därför tillfälligt.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Är SAS verkligen så korkade att de tror att kampanjen blev utsatt för en attack?
Sannolikt inte. Dom bara försöker hitta på något sätt att rädda sitt eget skinn & sedvanligt skylla på "ryska troll".
Givetvis skrattretande.
Citera
Medlem
Ja, vidrigt är bara förnamnet på denna sjuka reklam!
Kräks!
Senast redigerad av SuperAnton80 2020-02-12 kl. 11:18.
Citera
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Det var vi nog tidiga med, våra förfäder i form av vikingarna var ju ökända för att vara väldigt mån om sin heder och drog sig inte för att våldta och döda i sin erövringar.

Och enligt SAS är vi inte bättre nu än vad de var då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in