2020-02-12, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
den var inte speciellt uppseendeväckande stor hittade den bara av en slump
Det var högst upp på löpet på Expressen tidigare idag, blev väl ingen klickfest så det droppade ner i rullistan allt eftersom dagen gick.
Citera
2020-02-12, 03:53
Medlem
Citat:
stämmer ju inte det här svaret ska komma onsdag...nederst står ju datum när det skrevs 11/2
Under tisdagen har ännu en person i Region Kronoberg testats för coronavirus. Provsvaret väntades vara färdigt under morgondagen men redan på tisdagskvällen meddelade regionen att det inte handlade om coronavirus, skriver Smålandsposten. – Det var negativt, säger smittskyddsläkaren Christian Blomkvist
Citera
2020-02-12, 03:55
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Som du säkert vet är vaccin inte hundraprocentigt och äldre samt sjuka minskas risken att drabbas om alla vaccinerade sig.
Företag arbetet även med att minska personalens sjukdagar och därför erbjuds många bl.a. vaccinering just för att folk ska vara friskare. Även en stor kostnad för samhället med massa sjuka som kunde minskas om folk skyddar sig.

Här känns det som du är lite motsägelsefull.

Gamla blir sällan sjuka efterssom dom genom hela livet har byggt upp sitt passiva immunförsvar genom att utsättas av de flesta förkylningsvirus redan, så att deras kroppar identifierar och utrotar dessa innan symptom. Dessa behöver du inte oroa dig över, men efterssom du verkar så orolig över samhällets bästa ur ett ekonomiskt perspektiv så vore det väl bättre om de dog av sig, då slipper ju staten betala ut pensioner.

Ditt argument om att folk ska jobba mer, inte vara sjuka tyder på att du tänker som en arbetsgivare. Det är nämligen det enda rimliga argumentet som vaccinförespråkare egentligen har, men bara ur en kortsiktig arbetsgivares synvinkel. Det dessa arbetsgivare och ministrar inte tänker på, är att kroppen blir starkare när den får jobba. Det som gäller för musklerna, gäller även för immunförsvaret. Att bli sjuk lite då och då är bara nyttigt, då är kroppen redo när det kommer något nytt, som ju detta Coronavirus är t.ex. Det blir oxå billigare i längden för arbetsgivarna, som får arbetare som blir mindre sjuka långsiktigt. Äldre personer blir mindre ofta sjuka än yngre.

Jag skulle vilja påstå att de som kommer stryka med först här är de som går och knaprar allehanda piller och vaccinerar sig mot allt de kan komma på: deras immunförsvar kommer vara betydligt sämre rustat här än de som väljer "Vikingametoden".
Citera
2020-02-12, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Under tisdagen har ännu en person i Region Kronoberg testats för coronavirus. Provsvaret väntades vara färdigt under morgondagen men redan på tisdagskvällen meddelade regionen att det inte handlade om coronavirus, skriver Smålandsposten. – Det var negativt, säger smittskyddsläkaren Christian Blomkvist
Men det kanske är en till person som testats??I Växjö
Citera
2020-02-12, 04:00
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Corona har funnits länge. Bara det faktum att du inte vet det visar att du är full av bs.

2019-nCoV är däremot nytt.

Förlåt, jag trodde att du åtminstone skulle vara smart nog att lista ut vilket coronavirus jag syftade på, men tydligen inte. Det är nu tillrättat. Så om du läser om vad jag skrev nu undrar jag om du har någon mer relevant invändning, eller är du mer intresserad av hårklyverier?
Citera
2020-02-12, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Förlåt, jag trodde att du åtminstone skulle vara smart nog att lista ut vilket coronavirus jag syftade på, men tydligen inte. Det är nu tillrättat. Så om du läser om vad jag skrev nu undrar jag om du har någon mer relevant invändning, eller är du mer intresserad av hårklyverier?
Det är inga hårklyverier, det är fakta. Och du är fortfarande full av bs.

EDIT: Här har du en länk så att du kan lära dig litet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Coronavirus
Senast redigerad av NurseRatched 2020-02-12 kl. 04:05.
Citera
2020-02-12, 04:04
Medlem
Citat:
Men det kanske är en till person som testats??I Växjö
Så du vill fortsätta spinna på detta, absolut,knock yourself out!
Citera
2020-02-12, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så du vill fortsätta spinna på detta, absolut,knock yourself out!
Nej, det kanske kommer in på morgontimmarna i expressen, så får vi svaret.
Citera
2020-02-12, 04:13
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Det är inga hårklyverier, det är fakta. Och du är fortfarande full av bs.

EDIT: Här har du en länk så att du kan lära dig litet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Coronavirus

Vad är det som är fakta? Att du är för dum att förstå vilket coronavirus jag syftade på, bara för att jag sa "coronaviruset" istället för "2019-nCov" i en tråd som handlar om just 2019-nCov?

Och att du t.om är så dum så du tror att jag inte känner till att det finns andra coronavirus, som SARS och MERS t.ex, bara för att jag skriver "Coronaviruset"?

Och att du är mer intresserad av att diskutera dessa hårklyverier så till den grad att du spinner vidare på detta spår, trots att det är tillrättat i ursprungsinlägget för flera inlägg sedan?

Ja detta är fakta.

Men det kan ju oxå vara så att du kännde dej totalt ägd och inte har några relevanta invändningar i övrigt. Det är därför du håller på såhär. Det skulle åtminstone förklara saken bättre, för så dum kan ingen vara.
Citera
2020-02-12, 04:17
Medlem
Dont worry be happy. Får man viruset, så får man det. att Gå runt och oroa sig gör kvalitén på livet sämre.
Citera
2020-02-12, 04:25
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Dont worry be happy. Får man viruset, så får man det. att Gå runt och oroa sig gör kvalitén på livet sämre.

Men att inte vidta åtgärder och bete sig som Kina i begynnelsen gör istället döden mer sannolik.

Jag vet inte vad du föredrar, att oroa dig lite nu och öka sannolikheten att överleva, eller att chansa och visla vidare som en idiot som sedan kanske ångrar sig när det är för sent.

Själv gillar jag inte att ta risker när det gäller liv och död. Men du kanske kör mot röd gubbe oxå?
Citera
2020-02-12, 04:28
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Invändningarna har jag redan postat. Har du redan glömt det?

Jag ser inga invändningar på detta inlägg.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (2019-nCoV, COVID-19)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in