2020-02-12, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Att västerländska vita pionjärer kunnat tänka ut nya uppfinningar beror dock också på att "lägre stående" fungerat som motor. Så är det i naturen också. Ökar en art i antal måste en annan art öka i antal desto mer, för att fungera som bränsle (mat). Det måste finnas fler växtätande djur än rovdjur. Fler arbetare än tänkare etc. Vi är alla samma, men med olika roller i det kosmiska dramat. VAKNA! DU ÄR HJÄRNTVÄTTAD.

Haha vad pratar du om, hur har fattiga och outvecklade afrikaner någon del i Europas och Sveriges uppfinningar, du presenterar enbart snömos.
Citera
2020-02-12, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag tror snarare att det har att göra med att de är medlemmar i Staralliance och vill få mer marknadsandelar men att det hela slog helt fel och exploderade i knät på de ansvariga.

Kolla nu istället i länken nedan så ska ni få se något märkligt. Där finns alla 25 medlemmar i Staralliance uppradade. Fundera nu över de exempel som togs upp i videon och jämför med medlemsländerna.

Ta tex köttbullarna som kom från från Turkiet. Kolla, som av en händelse är Turkish Airlines med i alliansen, likaså hittar vi Austrian Airlines som de också hänvisade till.

Fattar ni vad jag menar?
Kolla igen på videon och på vilka som är medlemmar i Staralliance så ser ni att man hänvisar till de länder de andra medlemmarna kommer i från för att indirekt göra reklam för Staralliance.
https://www.sas.se/flyg-med-oss/star-alliance/#

Om man vill sprida reklam över dom andra medlemmarna så gjorde man verkligen det på fel sätt. Jag trodde det var överdrivet när jag såg tråden men när jag såg videon, så var det en enda stor diss av Sverige.
Det måste ju ändå varit rätt många inblandade i en reklamfilm över sådant stort bolag, jag förstår inte riktigt hur man tänkte och hur kunde man missa en sådan här stor blunder.

Det var ju inte direkt att man tänkte, aha vilken rolig fakta att köttbullar kommer ifrån Turkiet, det visste jag inte.

Jag har fattat det att vänster människor inte tycker Sverige har något att bidra och vi har ingen egen kultur/tradition men som vänstermänniska som är affärsmänniska så finns det inget mer korkat när man dissar på en sådan pass stor del av Sverige som ändå är stolta över vår kultur och traditioner.

Dom kallar ju sig Scandinavia airlines, vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta över deras intelligens.

Vi har ju ca 3 miljoner högermänniskor i Sverige, det är ju ändå rätt stor målgrupp att dissa.
Skippar man KD och M och förutsätter att dom inte bryr sig så har man ändå 1,2 miljoner Sverigedemokrater som skulle kunna konka SAS om alla dom organisera sig.
Citera
2020-02-12, 03:58
Medlem
GormDenGamles avatar
Fick precis ett reklam-mail från SAS.
"Gjennom alle tider har vi skandinaver vært gode til å dra på oppdagelsesferd for å hente nye ideer, inspirasjon og for å vokse som mennesker. Vi tror at det er det som har skapt det Skandinavia som vi har i dag – hit hele verden valfarter for maten, kulturen, teknikk og design."
Citera
2020-02-12, 04:00
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Haha vad pratar du om, hur har fattiga och outvecklade afrikaner någon del i Europas och Sveriges uppfinningar, du presenterar enbart snömos.

Och vad exakt har du med våra förfäders bedrifter att göra, mer än att du råkar vara född i samma världsdel? Jag har redan förklarat ur ett kosmiskt perspektiv varför det måste finnas "lågt stående" folk som fungerar som motor åt pionjärerna. Det är just därför Afrika och andra delar av världen historiskt sett varit "ociviliserade" som vi i väst kunde utvecklas i så snabb takt för vi har kunnat livnära oss på de lägre stående civilisationerna. Alltså har de bidragit indirekt, men ack lika mycket, som "pionjärerna". Den där dualismen mellan rik och fattig, öst och väst är en illusion, i själva verket är just denna konkurrensmässiga dualism nödvändig för evolutionen.
Citera
2020-02-12, 04:04
Medlem
Roskorss avatar
Citat:

Därför att alla stora civilisationer har varit beroende av en stor massa (en bulk) av "lågt stående" (ociviliserade, oorganiserade, lågutbildade) som utgör motorn och utför de arbeten som pionjärerna inte ska göra, då det skulle innebära att slösa bort kreativitet. Tror du på fullaste allvar att det skulle vara så billigt med frukt, grönsaker, kläder, teknologi, resmål etc om det inte fanns en lägre kropp att äta av? Vakna upp.

Edit: Det gäller förövrigt inte bara Afrika och Asien, utan klasser också. Utan en betydligt större mängd arbetare faller en civilisation. Ett samhälle med för stor andel pionjärer innebär undergång då många arbetare måste arbeta för pionjären. Alla kan inte vara raketforskare eller ministrar. Större delen av mänskligheten måste ta hand om lågstatusyrken. Naturen verkar dock klara denna balans utmärkt själv.

I framtiden kommer detta att förstärkas betydligt mer då pyramiden kommer smalna av på toppen förmodligen. Men "medelklassen" då kommer att vara lika individualiserad som överklassen idag.
Senast redigerad av Roskors 2020-02-12 kl. 04:08.
Citera
2020-02-12, 04:05
Medlem
Citat:
Nej. Du kan vara saklig och sluta förolämpa mig tack. Jag bemöter alla med respekt, även de med "extrema" åsikter.

Vi som art är på väg mot höjder ingen av oss ens kan föreställa oss nu. Gigantiska framsteg kommer att ske när ni förstår att den lilla människan behövs. Att afrikaner, araber etc har sina roller att spela och att om ni kunde se det ur ett kosmiskt perspektiv skulle ni förstå att trots problem på vägen så verkar allt till det goda i slutändan. Men ni kan inte se det. Ni ser på världen ur en falsk synvinkel. Ju fler pionjärer = desto fler "låga" människor som måste agera motor. Det är en naturlag.

Fast afrikaner och araber i Sverige är ju inte en motor utan ett gigantiskt sänke eller förnedringsrån av barn och ungdomar, bombdåd, skjutningar och våldtäkter kanske är en motor för dig? Ingen annan människa lär väl se dessa orcher som någon motor, haha.
Citera
2020-02-12, 04:07
Medlem
Infiltricals avatar
SAS - What is truly Scandinavian
https://www.youtube.com/watch?v=ljtFEMAfQ_E

44 tummen upp - 2156 tummen ned

En av de kopior som finns av SAS youtubefilm, efter att SAS alltså ändrat sin video till "Videon är inte tillgänglig. Det här videoklippet är privat".
Citera
2020-02-12, 04:11
Medlem
kukflashs avatar
Alltså hur kan man göra en reklamfilm där man fullkomligt förnekar den skandinaviska kulturen?! Vad är det för fel på dessa självhatande idioter? I de allra flesta länder så tar man till sitt lands historia, man är stolt över det. Men här i Sverige ska vi ta bort hela den identiteten.

Kul att man pissar i ansiktet på SAS största kundkrets dessutom.
Citera
2020-02-12, 04:11
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Om man vill sprida reklam över dom andra medlemmarna så gjorde man verkligen det på fel sätt. Jag trodde det var överdrivet när jag såg tråden men när jag såg videon, så var det en enda stor diss av Sverige.
Det måste ju ändå varit rätt många inblandade i en reklamfilm över sådant stort bolag, jag förstår inte riktigt hur man tänkte och hur kunde man missa en sådan här stor blunder.

Det var ju inte direkt att man tänkte, aha vilken rolig fakta att köttbullar kommer ifrån Turkiet, det visste jag inte.

Jag har fattat det att vänster människor inte tycker Sverige har något att bidra och vi har ingen egen kultur/tradition men som vänstermänniska som är affärsmänniska så finns det inget mer korkat när man dissar på en sådan pass stor del av Sverige som ändå är stolta över vår kultur och traditioner.

Dom kallar ju sig Scandinavia airlines, vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta över deras intelligens.

Vi har ju ca 3 miljoner högermänniskor i Sverige, det är ju ändå rätt stor målgrupp att dissa.
Skippar man KD och M och förutsätter att dom inte bryr sig så har man ändå 1,2 miljoner Sverigedemokrater som skulle kunna konka SAS om alla dom organisera sig.

Ja självklart gjorde de på fel sätt men som sagt tror jag att de i grunden menade att visa på att de är en del av Staralliance med destinationer till deras länder och kulturer vilka vi har influerats av precis som de har influerats av oss osv.

Men som någon tidgare i tråden har skrivit hade det räckt med lite bilder på flygplanen och från olika destinationer istället för att försöka ta politiska poäng i ett så splittrat land.
Sverige är ett lika och kanske än mer splittrat än USA numera vilket man tydligen inte har förstått på reklambyrån vilket som sagt gjorde att allt gick fel och det hela exploderade i knät på dem.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2020-02-12 kl. 04:18.
Citera
2020-02-12, 04:13
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Fast afrikaner och araber i Sverige är ju inte en motor utan ett gigantiskt sänke eller förnedringsrån av barn och ungdomar, bombdåd, skjutningar och våldtäkter kanske är en motor för dig? Ingen annan människa lär väl se dessa orcher som någon motor, haha.

Nej och givetvis tycker jag inte att Sverige ska ta emot våldtäktsmän, rånare och andra otrevliga typer. Det behövs bättre verktyg för att kontrollera människors status som kommer hit, alltså hälsa, mental status, moralisk förmåga. Dessa är dock, som jag tror, enbart tillfälliga problem. Den våg av återgång till nationalism kanske är till för att åtgärda detta fel. Men problemen som har kommit med mångkultur etc. är liksom ett nödvändigt ont - verkar kanske hemskt att säga det men mänskligheten utvecklas i huvudsak inte genom välstånd, utan genom problem; genom elände och blod. Ungefär som att den dualism som uppstått mellan öst och väst, den civiliserade världen och den ociviliserade, just för att det var helt enkelt nödvändigt att det skulle bli så.

Alltså; den "evolutionära våg" som i slutändan kommer innebära mer världsfred, mer enighet och internationellt samarbete är just den våg som i begynnelse kommer att innebära ofantliga mängder problem.
Citera
2020-02-12, 04:17
Medlem
Citat:
Därför att alla stora civilisationer har varit beroende av en stor massa (en bulk) av "lågt stående" (ociviliserade, oorganiserade, lågutbildade) som utgör motorn och utför de arbeten som pionjärerna inte ska göra, då det skulle innebära att slösa bort kreativitet. Tror du på fullaste allvar att det skulle vara så billigt med frukt, grönsaker, kläder, teknologi, resmål etc om det inte fanns en lägre kropp att äta av? Vakna upp.

Edit: Det gäller förövrigt inte bara Afrika och Asien, utan klasser också. Utan en betydligt större mängd arbetare faller en civilisation. Ett samhälle med för stor andel pionjärer innebär undergång då många arbetare måste arbeta för pionjären. Alla kan inte vara raketforskare eller ministrar. Större delen av mänskligheten måste ta hand om lågstatusyrken. Naturen verkar dock klara denna balans utmärkt själv.

I framtiden kommer detta att förstärkas betydligt mer då pyramiden kommer smalna av på toppen förmodligen. Men "medelklassen" då kommer att vara lika individualiserad som överklassen idag.

Jag tycker att Roskors ska sluta dra fåniga new age-argument ur röven. Gå och lägg dig istället. Kom ihåg att släcka jointen innan du somnar, så det inte börjar brinna i sängen.

För att återknyta till ämnet; SAS har skitit i det blå skåpet i och med denna förfärliga reklamfilm. Jag har en flygning bokad med dem inom kort och jag lovar att göra personalen medvetna om vad jag anser om detta tilltag.
Citera
2020-02-12, 04:18
Medlem
henrikos avatar
Jag släppte allt på jobbet när jag hörde om detta, för att hinna hem och ladda ner innan klippet skulle försvinna.

Nu börjar jag snart arbeta igen, men är för upprörd för att sova.

Förövrigt får firman boka något annat hädanefter. Jag tänker vägra åka med SAS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in