Citat:
Ursprungligen postat av
Gabriel Knight
Jag tror snarare att det har att göra med att de är medlemmar i Staralliance och vill få mer marknadsandelar men att det hela slog helt fel och exploderade i knät på de ansvariga.
Kolla nu istället i länken nedan så ska ni få se något märkligt. Där finns alla 25 medlemmar i Staralliance uppradade. Fundera nu över de exempel som togs upp i videon och jämför med medlemsländerna.
Ta tex köttbullarna som kom från från Turkiet. Kolla, som av en händelse är Turkish Airlines med i alliansen, likaså hittar vi Austrian Airlines som de också hänvisade till.
Fattar ni vad jag menar?
Kolla igen på videon och på vilka som är medlemmar i Staralliance så ser ni att man hänvisar till de länder de andra medlemmarna kommer i från för att indirekt göra reklam för Staralliance.
https://www.sas.se/flyg-med-oss/star-alliance/#
Om man vill sprida reklam över dom andra medlemmarna så gjorde man verkligen det på fel sätt. Jag trodde det var överdrivet när jag såg tråden men när jag såg videon, så var det en enda stor diss av Sverige.
Det måste ju ändå varit rätt många inblandade i en reklamfilm över sådant stort bolag, jag förstår inte riktigt hur man tänkte och hur kunde man missa en sådan här stor blunder.
Det var ju inte direkt att man tänkte, aha vilken rolig fakta att köttbullar kommer ifrån Turkiet, det visste jag inte.
Jag har fattat det att vänster människor inte tycker Sverige har något att bidra och vi har ingen egen kultur/tradition men som vänstermänniska som är affärsmänniska så finns det inget mer korkat när man dissar på en sådan pass stor del av Sverige som ändå är stolta över vår kultur och traditioner.
Dom kallar ju sig Scandinavia airlines, vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta över deras intelligens.
Vi har ju ca 3 miljoner högermänniskor i Sverige, det är ju ändå rätt stor målgrupp att dissa.
Skippar man KD och M och förutsätter att dom inte bryr sig så har man ändå 1,2 miljoner Sverigedemokrater som skulle kunna konka SAS om alla dom organisera sig.