2020-02-11, 23:26
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
"Absolut ingenting är skandinavist" var deras påstående. Detta är inte sant. Tillfälligt uttryck eller ej, skandinavisk kultur existerar.

"What is truly Scandinavian?" var deras fråga. Varför gå i spinn över egna förvrängningar?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Facebook-inlägget nu också bortplockat. Episkt totalt självmål av SAS.

Huvuden måste falla inom bolaget. Detta lär vara ett av de internationellt största varumärkeskstastroferna någonsin.

Man drev med och hånade sin kärngrupp medvetet!
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Jag tror att många missar den djupare meningen med reklamen. Allt det som nämndes var ju faktiskt importerat. Dom menar väl på att resa betyder utveckling, för det är när vi möter andra kulturer som vi utvecklar vår egen. Dvs, res mer och hämta hem inspiration till nya saker till Norden.

För allt det dom tog upp var ju, hur man än vrider på det, importerat. Demokratinn ifrån grekerna, kvinnorättsrörelsen ifrån Usa osv... Jag tror ni ser på reklamen med fel ögon. Ni ser den som något negativt,. Jag såg det som att svenskens äventyrslust och nyfikenhet på omvärlden har gjort att kulturen har berikats med så mycket. Tack vare all resande. Så res mer. Typ så uppfattade jag reklamen.

Absolut men det gjordes på ett vidrigt sätt, som att vi inte hade någon kultur eller något som var svenskt utan att allt som var svenskt egentligen var skapat i något annat land.

Varför tog de inte upp Snus? Bastu som är finskt? Kalles Kaviar? Smörgåsbord? Dynamiten? Alfred Nobel? Är allt detta importerat? Finns det ingenting som är "Svenskt"?

Vad skulle en Japan säga om det kom en reklam som sa att de inte hade någon kultur och all kultur de hade var någon annans?
Senast redigerad av Haddock93 2020-02-11 kl. 23:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Ang inaktivering av kommentatorsfält:

Det går även att rapportera en video för t.ex. kränkande / stötande innehåll. Denna folkmördarpropaganda kvalar ju onekligen in i den kategorin...

"Folkmördarpropaganda"? Really?
Citera
Medlem
Paulabrauns avatar
Lyckats ladda ner filmen, någon som vet vart man kan ladda upp längre filmklipp där klippen ej riskerar tas ner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Hur många nedröstningar blev det innan de plockade bort den?
13000
Trettontusen...
Citera
2020-02-11, 23:27
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Det gjorde den

Vilket misslyckande, ansvarig för marknadsföring lär åka med huvudet före.
Sitter väl nån 20-årig osnuten blondin på den posten, allt för PK-poäng.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
"What is truly Scandinavian" var deras påstående. Varför gå i spinn över egna förvrängningar?

"What is truly Scandinavian?" var frågan. "Absolutely nothing" var deras svar. Påståendet blir således "Absolutely nothing is truly Scandinavian".
Citera
Medlem
Artikel om kampanjen

https://www.resume.se/marknadsforing/kampanj/sas-utmanar-vad-som-ar-akta-skandinaviskt/
Citera
2020-02-11, 23:28
Medlem
Jag hann spara den i sista sekund. Ingen perfekt version men om ingen annan laddar upp den igen kan jag kanske fixa det.
Citera
Medlem
Citat:
– När de åker utomlands vill de flesta resenärer få med sig inspiration. De vill ta med sig något hem, oavsett om det är minnen eller kunskap. Det är det som rör samhället framåt. Om vi inte hade varit så nyfikna på vår omvärld hade Skandinavien inte sett ut som det gör, säger Martin Adonis, brand campaign manager på SAS, i ett pressmeddelande.

Tycker att det låter ganska vettigt ändå.
Citera
Medlem
Kommentar under inlägget på Facebook - innan det försvann alldeles nyss:
Citat:
We use to be proud of SAS, no reason to anymore - they didn't invent flying..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in