2020-02-11, 18:03
Medlem
5549s avatar
Det behövs nog lite ny info om fallet, tråden håller på att stagnera totalt.
Citera
2020-02-11, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
CÖ kanske handlar med stulna bilar.

BO kanske såg när de bytte till falska skyltar.. bara spekulationer.

Nej den tror jag inte på. Det är inte lätt å hålla på med sånt, du kommer bli avslöjad rätt fort.
Tror inte heller BO var inne i deras bilhall.
Citera
2020-02-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vad får dig att tro att flera är inblandade?
Mkt enkelt. Era DonCorleone.typer har helt enkelt inte tillräckligt mycket våldskapital för att klara dessa gärningar. Säkert var dom insyltade, att de åkte dit först berodde på att de var superenkla att leta på.

Hoppas nu bara, att inte snutarna går All In för att nita bara dessa. Utan letar på de GM som har lett det hela.
Annars slutar rättsfallet i ett moras.....
Citera
2020-02-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Hemnet för den som är intresserad:

https://www.hemnet.se/salda/gard-7rum-sursta-vallentuna-kommun-sursta-5-7-1030119

och Booli:

https://www.booli.se/annons/3444023
Intressant att se att byggnaden var byggd 1917.Ganska gammal kan man säga. Var nog ett spännande hus.
Citera
2020-02-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Mkt enkelt. Era DonCorleone.typer har helt enkelt inte tillräckligt mycket våldskapital för att klara dessa gärningar. Säkert var dom insyltade, att de åkte dit först berodde på att de var superenkla att leta på.

Hoppas nu bara, att inte snutarna går All In för att nita bara dessa. Utan letar på de GM som har lett det hela.

Snutarna letar nog vidare. Hoppas dom hittar dom andra med.
Det behövs lite annabola och klarar dessa killar det med.
Dom känner sig jättestarka och hjärnan skriker.
Tror dom sitter för polisen lyssnat av dom.
Citera
2020-02-11, 18:41
Medlem
Citat:
Snutarna letar nog vidare. Hoppas dom hittar dom andra med.
Det behövs lite annabola och klarar dessa killar det med.
Dom känner sig jättestarka och hjärnan skriker.
Tror dom sitter för polisen lyssnat av dom.

Nu är det inte alls säkert att det finns medgärningsmän till de här två nybörjarna. Ärligt talat anser jag det för otroligt. Men vi får ju se.
Citera
2020-02-11, 18:46
Medlem
5549s avatar
Citat:

Men kan du testa att skriva ett sammanhängande inlägg någon gång? Höj nivån.
Citera
2020-02-11, 19:19
Medlem
Citat:

Går givetvis inte att utesluta att ytterligare någon/några är inblandade. Men att 2 st. vältränade killar i deras ålder med ett skjutvapen med sig inte har det våldskapital som krävs är nog en felaktig slutsats.
Citera
2020-02-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Men kan du testa att skriva ett sammanhängande inlägg någon gång? Höj nivån.
Med en rad illustra utläggningar, betr. Vad för sorts personer kommande mt gm 3 och 4 u.s.w. skulle kunna vara ?? Så f.n heller - Det är andra så otroligt bra på , samtidigt som de råkar hänga ut en rad icke-relaterade figurer. I sanning en "hög nivå" ;-)
Citera
2020-02-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nu är det inte alls säkert att det finns medgärningsmän till de här två nybörjarna. Ärligt talat anser jag det för otroligt. Men vi får ju se.

Ja, troligtvis har polisen lyssnat av deras samtal har dom ringt till nån annan borde det komma fram.

Jag blir inte riktigt klok på varför de skulle köra iväg med BO bil till Norrtälje.
Citera
2020-02-11, 20:03
Medlem
Citat:
Ja, troligtvis har polisen lyssnat av deras samtal har dom ringt till nån annan borde det komma fram.

Jag blir inte riktigt klok på varför de skulle köra iväg med BO bil till Norrtälje.

Finns nog bara en förklaring, villospår. De bor ju i närheten av offren.
Citera
2020-02-11, 20:06
Medlem
Min killgissning är inte lika komplicerad som vissa teorier här. Glöm inte att det florerar myyycket puder i Tuna. Många rastlösa själar som sålt sina själar till tyngre snubbar än dessa två. Så det kan ligga osynliga skulder bakom.

Dem har hört om BO från någon bekant kanske styvpappan/pappan eller annan. Typ "den småle fan har sålt allt och tjänat ditten och datten " . Svenska avundsjukan bygger upp planeringen för ett rån. Kanske betalar BO någon svart och dem får för sig att det finns cash i hemmet.
Vallentuna är litet ,är man uppvuxen här känner man de flesta.
Vittnen har sett 2 personer vid gångtunneln vid rosa hatten dagiset . Därifrån är det gångbana hela vägen fram till BO.

Dem cyklar dit, och givetvis tar genvägen genom skogsdungen. Skulle jag också gjort om man ska ta sig dit.
Jag tror att dem tvingar sig in med kanske kniv eller liknande, det blir bråk och Lars blir skjuten med sitt egna vapen. Varje gång jag sett honom går han med sin bössa ,så den har nog varit lätt tillgänglig.
Kvinnan blir högljudd och dem vill tysta henne innan grannar hör. Tar första bästa som ligger framme, visar sig vara plastfolie .

De tar deras bil till Norrtälje antingen för att avleda eller som jag tror mer på, för att man är van att åka den sträckan . Där känner de sig bekväma i en stressad situation. Gm verkar ha haft släkt i nårtan så kan hända att han varit där mycket. Gm kusin hämtar upp grabbarna och drar ut och rastar snoken på lanterna för en fet festkväll med dem få tusenlapparna de fick med sig .

Så min slutsats är : rån i hemmet som gått knas, desperata killar som inte är några proffs därför dem sitter där dem sitter. Troligtvis pga påtryckningar i form av osynliga skulder till icke så trevliga individer. Folk har försvunnit från Tuna förr och dessa 2 kanske kände att någon utav dem stod på tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in