2020-02-11, 21:10
Medlem
DoungAs avatar
Har kontaktad dem. Åker ungefär 4 gånger i månaden med SAS i tjänsten och ca 1-2 gånger privat.
Kan utan problem lägga om dem reserna till andra flygbolag. Mest gillat servicen hos SAS. Men vissa jävla grundprinciper har jag. Dessutom jobbar jag i en bransch som har ganska många kunder inom turistsektorn....
Citera
2020-02-11, 21:12
Medlem
Exempel på ett par uppfinningar från Skandinavien då i alla fall.

Sverige
- kullagret
- skiftnyckeln
- ångturbinen
- dynamit
- blixtlås
- pacemaker
- tetra pak
- lättbetong

Norge
- osthyveln

Danmark
- långjohn budcykeln
- roterstellet
- skrivkulan
Citera
2020-02-11, 21:13
Medlem
Menar SAS att afrikaner är kopior av apor?

Och varför bygger inte apor några flygplan i så fall?
Citera
2020-02-11, 21:14
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag orkar inte. Du får googla själv. Det har inget med saken att göra ändå när det gäller samernas ursprung. Som sagt, för 10-tusen år sen så vandrade dom in här oavsett definitionen på landområdet. Det är alltså debunkat med samerna. Håll topic i tråden och kom istället med nästa "faktafel" så jag kan debunka det också.

Det jag vill säga är att tråden bygger på påhittade/vinklade påståenden och därför så faller topic.

Du orkar inte eftersom du inser att du har fel, klassiskt exempel.

SAS har faktafel när de använder sig av begreppet ”Skandinaver”, det är så enkelt att argumentera emot detta.
Citera
2020-02-11, 21:14
Medlem
islamcultofdeaths avatar
De som reklamen riktar sig mot är tydligt. Vänstern är de enda som gillar det här. Samma vänster som hittat på ordet flygskam och säger sig slutat flyga av miljöskäl.

Öhh. Hur tänker SAS nu? Jag hade sparkat hela gänget som låg bakom skiten. Vilken jävla totalmiss.

Idag är dagen då jag slutar flyga med SAS. Hoppas fler gör samma sak och att SAS snart går i konkurs.
Citera
2020-02-11, 21:16
Medlem
När kommer reklamfilmen om att det inte finns något skandinaviskt med SAS heller?
Citera
2020-02-11, 21:16
Medlem
Libertarismuss avatar
Ganska tramsigt att dra det så långt som SAS har gjort. Om man ska vara pedantisk finns ju ingen kultur idag, eftersom allting på ett eller annat sätt härstammar från någon urkultur för 100 000 år sedan när vi levde på savannen. Och den kulturen beror i sin tur på våra förfäder som levde för 10 miljoner år sedan och klättrade i träd.

Så i slutändan kan man säga att det inte finns någon svensk, japansk eller grekisk kultur, eftersom den faktiskt kommer från förhistoriska molekyler och celler för 3 miljarder år sedan. Jösses.
Senast redigerad av Libertarismus 2020-02-11 kl. 21:22.
Citera
2020-02-11, 21:17
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Du orkar inte eftersom du inser att du har fel, klassiskt exempel.

Nej då missförstod du mina enkla ord. Jag tänkte det skulle vara lätt att förstå. Men ack, inte för alla visade det sig.

Jag orkade inte eftersom det inte har med saken att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
SAS har faktafel när de använder sig av begreppet ”Skandinaver”, det är så enkelt att argumentera emot detta.

Argumentera för det då. Låt höra!
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
https://www.youtube.com/watch?v=ShfsBPrNcTI

Detta är bland de vidrigaste reklamfilmer jag sett. Denna mångkulturella smörja attackerar inte bara Svenskar som folkgrupp, utan även Danskar och Norrmän. De förnekar att Skandinaver och dess unika folkgrupper ens existerar, och att allt Skandinaviskt skulle vara stulet från annat håll. Filmsnutten innehåller sjukt många faktafel (såklart) men det är uppenbart att de försöker plocka billiga PK-poäng. Fattar de inte att detta kommer skada dem? Personligen kommer jag aldrig mer flyga med SAS i alla fall.

Kontakta SAS och visa ert missnöje!
Formulär: https://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/ (Other> General views > Advertising > Complaint)
Telefon eller chat: https://www.sas.se/kundservice/kontakt/#

Jag flyger iofs inte med SAS så det blir ingen skillnad, men rent spontant kan man undra vad de ska tjäna på att såga av grenen dom sitter på? Kan dom inte få gå i konkurs nån gång snart? Det har ju varit på gång så länge jag kan minnas.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over9k
Detta tycks spridas världen över just nu!

Deras Facebooksida får ta emot mycket kritik nu, härligt att se! https://www.facebook.com/pg/SAS/

Såhär svarade SAS ett inlägg på Facebook:
"Hej Dan, tack för ditt inlägg!

Vi vill inspirera nyfikenhet och spänning till vårt stolta skandinaviska arv, mängden skandinaviska idéer, traditioner, uppfinningar etc. som fördes till vår region från hela världen.
Vi vill hylla ett modernt, inkluderande och progressivt Skandinavien, som fortsätter sin långa historia med att söka inspiration över hela världen.

Hälsningar, Alice"

De förnekar sig inte!
Rena politiska kampanjen. Hejdå, SAS!
Citera
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Vad stämde inte i reklamen?

Påståendet om att det inte finns något unikt som uppkommit i Skandinavien.
Citera
2020-02-11, 21:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
När kommer reklamfilmen om att det inte finns något skandinaviskt med SAS heller?
Varför byter de inte namn till GAS (Global Airlines System)? Passar ju bättre också, när vi vet att SAS sprider ur sig en massa skit, både i luften och numera även verbalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in