2020-02-11, 20:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
På vilket sätt är corona värre än en vanlig influensa, som dödar massor av äldre och svaga varje år?

Betydligt smittsammare, betydligt dödligare.

Ungefär i paritet med Spanska sjukan. (men osäkerheten är stor)

Det finns ingen medicin, det finns inget vaccin.

Kroppen saknar försvar / antikroppar.

Så här borde det set ut:

”Detta försvar i människokroppen sköts av B- och T-lymfocyterna. Dessa är vita blodkroppar som har specialfunktioner för att kunna bemöta angrepp av virus på ett effektivt sätt. ... Inom loppet av dygn finns en mängd lymfocyter som alla har förmåga att binda och producera antikroppar mot det främmande antigenet.”

Men det gör det alltså inte ...
Citera
2020-02-11, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Läste du ens artikeln? Det står att Kinas siffror följer en förprogrammerad linje som inte skiljer sig med ens 0,1% från algoritmen. Kina matar inte ens in dödstalen, de har ett script som matar ut förprogrammerade antal.
Ser inte behovet av nått program överhuvudtaget, känns påhittat av samma anledning jag nämnde innan.
Citera
2020-02-11, 20:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Den genomsnittliga tiden mellan smitta och symptom är 3 dagar.... Jisses denna tråd är komisk.
Va, var har du fått 3 dagar ifrån? Den är väl 14 dagar enligt WHO?
Citera
2020-02-11, 20:28
Medlem
Mr.Sounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Well, det säger forskningen iaf.

Och den har du givetvis?
Citera
2020-02-11, 20:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Betydligt smittsammare, betydligt dödligare.

Ungefär i paritet med Spanska sjukan. (men osäkerheten är stor)

Det finns ingen medicin, det finns inget vaccin.

Kroppen saknar försvar / antikroppar.

Så här borde det set ut:

”Detta försvar i människokroppen sköts av B- och T-lymfocyterna. Dessa är vita blodkroppar som har specialfunktioner för att kunna bemöta angrepp av virus på ett effektivt sätt. ... Inom loppet av dygn finns en mängd lymfocyter som alla har förmåga att binda och producera antikroppar mot det främmande antigenet.”

Men det gör det alltså inte ...

Vad är det för ett påstående, var kan vi läsa om att kroppen inte bildar antikroppar mot det här viruset?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sound
Jo, som vanligt kommer biverkningar fram i argumentet. Tyvärr, finns inte på kartan.

Räcker att läsa denna så förstår man att de som läser läkarlinjen inget vet om c-vitamin. Men det kanske har ändrats.
http://www.ortomolekylar.se/wp-content/uploads/2012/01/C-vitamin_for_prevention_CvitaminBoJ.pdf

Biverkningarna har givetvis med den cocktail jag pratar om att göra, inget med askorbinsyra att göra. Snälla, sluta länka obskyra små föreningar och deras hokus pokus.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Tydligen två nya fall i Bayern, sammanlänkade med övriga fall där. Mer info imorgon.

Här finns övrigt en intressant tidslinje över alla smittade i Bayern i Tyskland för den som är intresserad och kan tyska. Antar att man kan gissa sig till vad som står utan att kunna tyska också.

https://gfx.sueddeutsche.de/apps/e401243/www/_image_mobilew1060q70.png
Citera
2020-02-11, 20:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
6 månader var en spekulativ siffra.
Kina är stängt.
Alla produkter vi nyttjar är antingen tillverkade i Kina eller så är delar/råvaror därifrån.
Företag efter företag kommer kursa vilket kommer leda till mass-arbetslöshet och inga pengar i fickan.
Den värsta tänkbara lågkonjunkturen du kan tänka dig med andra ord.
Resten hoppas jag att du kan räkna ut själv.
Låter obehagligt. Men ärligt talat, har du några källor på detta? Sist var det någon i tråden som sa, utan källa, att merparten av vår matimport kommer från Kina, vilket är fullständigt bananas. Det är Holland och Spanien vi köper in det mesta ifrån.
Citera
2020-02-11, 20:33
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ett gott tips till svenska folket är att sälja sina belånade hus Nu, om 6 månader är det för sent. Efter det är det miljonskulder till banken för resten av livet som gäller.
Alla spekulationer om bostadsbubblor och annat mumbo jumbo är på god väg att infrias.

Men svenne förstår såklart inte allvaret och lyckas inte med bedriften att använda matematiska termen ett plus ett är lika med noll i det här fallet.

Skjut mig i tråden, men kom ihåg var ni läste det först.

Du har skrivit samlat tidigare gällande problemen med leveranser m.m. Vad nytt har framkommit som gör dig säker på totalkrasch?
Citera
2020-02-11, 20:35
Medlem
-YOLO-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Jo men hur kan jag som radhusägare med 20% belåning bli skyldig banken miljoner och förlora allt?

🤦‍♀️
Citera
2020-02-11, 20:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Så en omvänd konspirationsteori, ja varför inte, gäller det i princip allt eller, vad mer undanhålls vi?

Nej, det är ingen konspirationsteori, alldeles uppenbart att man inte bedriver forskning på sådant man inte kan tjäna pengar på, logik.

Skolmedicinen handlar om piller och vacciner som någon har ett patent på, ingen hemlighet.

Viruset skall bekämpas med vaccin, det är vad som gäller, nytänkande finns inte, varför skulle det?

Hjälper inte en antiviral så testar vi ett annat, och hjälper inte det så blandar vi, och blandar in några till, och några till, lite medicin mot en helt annan åkomma, och en till. Ärligt talat, jag tror inte de vet vad de håller på med, det säger något om skolmedicinen.

Jag är inte motståndare, dock väldigt vaksam.
Citera
2020-02-11, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Låter obehagligt. Men ärligt talat, har du några källor på detta? Sist var det någon i tråden som sa, utan källa, att merparten av vår matimport kommer från Kina, vilket är fullständigt bananas. Det är Holland och Spanien vi köper in det mesta ifrån.

Matförsörjning är en annan femma, den är vi beroende till stor del av Europa sedan senaste årtionden av demontering.
Jag kan bara spekulera i produktionen och försörjningen av elartiklar, vardagsprodukter, etc.
Gå in på Ica och kika på förpackningarna och fundera över hur stor del av allt vi använder antingen produceras i Kina, eller i bättre fall monteras och packas i Europa men med råvaror från Kina.
Potatis och mjölk kan vi säkert lösa på hemmaplan. Stål och trä har vi också gott om.
Men resten?
Jag jobbar med Kina och jag kan bara säga dig att läget ser ganska mörkt ut.
Men hoppas får vi fortsätta göra.
Senast redigerad av eyecreate 2020-02-11 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in