2020-02-11, 20:10
Medlem
Lalandes avatar
Kan någon förklara hur det var med BO och att han skulle hyrt ut någon fastighet och hämtat in hyran kontant. Är det en trådsanning eller ligger det något i det?

Är det konstaterat att han ägde Sursta 5-7? Att det är 14-miljonersgården som han sålde enligt media? Är det den fastigheten som han isåfall hyrt ut innan försäljning?

Har han någon koppling till Sursta 22?

Tänker att GM måste ha haft god tid på sig inne i huset om de hunnit rota fram plastfolie i köket. Knappast att de tagit med sig den till brottsplatsen. Jag undrar om det vansinniga våldet var planerat i förväg? De måste ju ha förväntat sig att offren var hemma och bundit dem direkt för att ha möjlighet att strosa runt fritt och leta efter det dom var ute efter, kontanter. De borde ha slagit till ganska sent på kvällen också, för att utesluta oväntat besök mitt i dådet.

Hur som helst, att vara länge inne i huset kräver en vakt på utsidan. Och alternativa flyktmedel (cyklarna).
Senast redigerad av Lalande 2020-02-11 kl. 20:22.
Citera
2020-02-11, 20:26
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Varje gång jag sett honom går han med sin bössa ,så den har nog varit lätt tillgänglig.

Det här var intressant. BO har alltså vapen hemma? Bössan tar han väl bara fram under jaktsäsong, kan du utveckla lite mer vad du sett?
Citera
2020-02-11, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns nog bara en förklaring, villospår. De bor ju i närheten av offren.

Ja kan vara.
Eller åkte En av GM iväg till en bankomat med BO bil för att plocka ut pengar med BO kort.
Under tiden som dom/den andre stannade kvar för å se till att dom uppgivit rätt kod.

Motivet har inte kommit fram ännu.
Citera
2020-02-11, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Det här var intressant. BO har alltså vapen hemma? Bössan tar han väl bara fram under jaktsäsong, kan du utveckla lite mer vad du sett?

Ja BO var jägare . Han jagade nog ganska mycket för många gånger när jag kört förbi med bilen så har han gått längs med vägen med bössa på ryggen. Troligen för att ta sig över vägen och ner till åteln som ligger på andra sidan åkern.
Citera
2020-02-11, 20:34
Medlem
Citat:

Låter som dynga inte går någon runt med bössa för jämnan.
Citera
2020-02-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Låter som dynga inte går någon runt med bössa för jämnan.

Säger inte att den suttit klistrad i ryggen på gubben 24/7 utan bara att jag noterat det flertalet gånger .
Citera
2020-02-11, 20:41
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ja kan vara.
Eller åkte En av GM iväg till en bankomat med BO bil för att plocka ut pengar med BO kort.
Under tiden som dom/den andre stannade kvar för å se till att dom uppgivit rätt kod.

Motivet har inte kommit fram ännu.

Jag tänker att GM var ute efter betydligt mer cash än de 15 000 man max kan ta ut i en bankomat. Bankomatrån känns mer som att smågangsters på stan sysslar med en lördagkväll.
Citera
2020-02-11, 20:45
Medlem
Citat:
Kan någon förklara hur det var med BO och att han skulle hyrt ut någon fastighet och hämtat in hyran kontant. Är det en trådsanning eller ligger det något i det?

Är det konstaterat att han ägde Sursta 5-7? Att det är 14-miljonersgården som han sålde enligt media? Är det den fastigheten som han isåfall hyrt ut innan försäljning?

Har han någon koppling till Sursta 22?

Tänker att GM måste ha haft god tid på sig inne i huset om de hunnit rota fram plastfolie i köket. Knappast att de tagit med sig den till brottsplatsen. Jag undrar om det vansinniga våldet var planerat i förväg? De måste ju ha förväntat sig att offren var hemma och bundit dem direkt för att ha möjlighet att strosa runt fritt och leta efter det dom var ute efter, kontanter. De borde ha slagit till ganska sent på kvällen också, för att utesluta oväntat besök mitt i dådet.

Hur som helst, att vara länge inne i huset kräver en vakt på utsidan. Och alternativa flyktmedel (cyklarna).

Ja det var BO som ägde och sålde fastigheten för dryga 14 milj.

Om våldet var planerat beror ju på motivet. Var motivet rån och de låter BO leva kommer ju GM mycket troligt åka ditt för dom kommer bli identifierade av BO .

Så ja våldet borde varit planerat.
Citera
2020-02-11, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenkarlsson67
Säger inte att den suttit klistrad i ryggen på gubben 24/7 utan bara att jag noterat det flertalet gånger .

Så han går med geväret runt på bygden menar du. Hur kan du sett det var långt till närmaste granne😌

Kom igen.
Citera
2020-02-11, 20:50
Medlem
Citat:
Så han går med geväret runt på bygden menar du. Hur kan du sett det var långt till närmaste granne😌

Kom igen.

Hör att du inte är bekant med närområdet. Man ser alltså deras hus från stora väsbyvägen. BO var ute mycket och gick runt sina marker. Långt till närmsta granne? Inte direkt. Är ju inte jätte konstigt att knalla med bössa om man jagar på sin egen mark.
Citera
2020-02-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Finns nog bara en förklaring, villospår. De bor ju i närheten av offren.

Eller nån från öst som skulle hem
Citera
2020-02-11, 20:58
Medlem
Citat:
Jag tänker att GM var ute efter betydligt mer cash än de 15 000 man max kan ta ut i en bankomat. Bankomatrån känns mer som att smågangsters på stan sysslar med en lördagkväll.

Det kanske var det enda man fick + om man hitta nåt i hemmet.

Man använde både mannen å kvinnans kort= 30t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in