2020-02-11, 19:55
Medlem
adddicts avatar
Alltså va i hela helvete var det jag precis såg? Vad vill de ha ut av den där sjuka reklamfilmen? Mer resenärer till och från Skandinavien? Knappast rätt väg att gå i sådana fall. Nä nu bojkottar jag det där skitbolaget framöver och håller tummarna att de konkar rejält. Vilket pissigt jävla företag SAS. Fyfan!

Ni som ogillar detta, kom ihåg att trycka tumme ned på YouTube så att dårarna förstår vafan de just har gjort.
Citera
2020-02-11, 19:56
Medlem
Det var en bra reklamfilm. Jag är svensk. Jag flyger SAS i fortsättningen.
Citera
2020-02-11, 19:57
Bannlyst
Fantastisk fin reklamfilm. Den kunde användas i utbildningssyfte.
Ni som är emot det kan gå ut och slänga i er något äkta svenskt som kebab, kinamat eller pizza.
Citera
2020-02-11, 20:01
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N

Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Fantastisk fin reklamfilm. Den kunde användas i utbildningssyfte.
Ni som är emot det kan gå ut och slänga i er något äkta svenskt som kebab, kinamat eller pizza.

Skillnaden mellan er och mig är att ni väljer det flyget som är billigast, jag väljer det som är bäst.

Med andra ord kommer SAS framöver inte ha varken er eller mig som kund.
Citera
2020-02-11, 20:02
Medlem
Belavias avatar
Frankfurtskolan hade gett den här reklamfilmen högsta betyg!

Har "globalisterna" betalat SAS under bordet månne? För inte kan väl SAS vara så dumma att de använder detta PK-pekoral som officiell reklamfilm efter debaclet med Gillette?

Finns det en hund begraven? Pengar under bordet mot subversiv reklamfilm – det är mitt tips!

Soros sitter och flinar i detta nu när han läser denna tråden i Google translate..
Citera
2020-02-11, 20:02
Medlem
frozens avatar
Det kanske är så att saker och ting är importerat från andra länder ja, men måste man reta upp folk i onödan i ett redan spänt läge som det är just idag?

Förstår poängen med reklamen men detta är det sista jag behöver se just nu!

- sålt A6:an *check*
- bojkottat Gillette och skaffat rakkniv *check*
- ska välja annat flygbolag istället för SAS till Alperna
Citera
2020-02-11, 20:03
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
"I dag lanserar SAS en ny kampanj inom ramen för ”We are travelers”-konceptet. Kampanjfilmen, framtagen av danska NoA-byrån &Co och regisserad av Gustav Johansson, kretsar kring de kulturella erfarenheter vi tar med oss hem och internaliserar efter att ha rest. För att illustrera det lyfter SAS fram vad många tror är typiskt skandinaviska saker – alltifrån smørrebrød till föräldraledighet och lakrits – men som kommer från runtom i världen."
https://www.resume.se/marknadsforing/kampanj/sas-utmanar-vad-som-ar-akta-skandinaviskt/
Ja men precis så jag också uppfattade reklamen. Inget negativt alls.
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
nej den djupare meningen är att urholka, vi ska känna att vi inte har någon identitet, som mona stahlin sa, "det finns ingen svenskhet"
Känner du att din identitet urholkas för att en reklam påvisar att det du trodde var svenskt egentligen är importerat? Då har du en svag identitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Din uppfattade "djupa" mening är i själva verket hur grund som helst men så längde du får känna dig som rena filosofen är du nöjd. Lättlurade jävel.
Vad stämde inte i reklamen?
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Det är du som missar den djupare meningen.

Vad skulle SAS vinna på att förringa den skandinaviska identiteten om det inte vore för att skaffa billiga poäng hos den nu mer allt mer degenererade extrema, hatande vänsterrörelsen?
Tyvärr är det så att Södermalmseliten inte längre är attraktiv hos gemene svensk, eller skandinav för den del, men detta faktum är nu SAS både tvåa och trea om på bollen.

Det är nog dags för SAS att byta marknadsföringsfirma.
Vad stämde inte i reklamen?
Citera
2020-02-11, 20:04
Medlem
Bum1s avatar
Vad fan är det här för skit? Det låter ju som att SAS har blivit kapat av någon terroraktivistorganisation! Kan någon lagkunnig anmäla SAS för hets mot folkgrupp? Är det inte hets mot folkgrupp att förneka hela jävla Skandinaviens kultur!? JAG MÅR ILLA
Citera
2020-02-11, 20:05
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N

Jag antar att du svalde hela reklamens budskap och vill fly det kulturlösa och genomtråkiga kulturtjuvslandet Sverige?
Citera
2020-02-11, 20:06
Avslutad
Oh herregud vilket magplask. Faktiskt ganska magstarkt.

Men ändå är det 1185 personer som likar eller trycker hjärta (nästan bara svenskar), medans blott 112 väljer sur gubbe. Av 400 tusen+ Visningar är det bara ca 350 kommentarer, de flesta arga visserligen, men de är väl de som hörs mest.

Detta faktum är nästan mer skrämmande än själva reklamen i sig och säger en hel del om Sverige som nation och hur totalt jävla slut det är. Det går fort nu.
Citera
2020-02-11, 20:08
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Namn på svinen som drivit produktionen av den här filmen?

Citat:
Arbetsgrupp:
Agency: & Co.

Creative Director: Robert Cerkez

Account Director: Morten Fabricius

Account Manager: Mette Kruse

Head of Brand Activation and Social: Morten Saxnæs

Media Strategist: Rasmus Philip

Art Director: Lea Flodgaard, Katrine Winblad

Copywriter: Mathias Trads, Kristel Krøier, Joachim Juel Ulrich

Agency Producer: Filippa Borg

Graphic Designer: Anders Martin Jensen

Interactive Producer: Palle Aufeldt

Production Company: New Land

Director: Gustav Johansson

Executive Producer: Sara Samsøe

Producer: Adam Holmström

DOP: Jasper Spanning

Focus Puller: Peter Topsøe, Henrik Lyngbo, Stickan Olsson

Editor: Sam Ostrove

Editor Assistant: Martin Zaar

Colourist/Grader: Nicke Johansson

VFX & Online: Kalle Lundberg

VFX Animation: Per Helin

Music Composer: Pierre Riddez

Sound Design: Anton Ahlberg

VO: Elisabeth Garden
https://newland.tv/directors/gustav-johansson

Bojkott av SAS hädanefter.

Vill dom veta vad Skandinaviskt är ? Allt som inte är islam.
Senast redigerad av Amadeuss 2020-02-11 kl. 20:11.
Citera
2020-02-11, 20:10
Medlem
Bum1s avatar
Inte fan skulle väl jag vilja åka till Italien om jag fick höra att all deras kultur är stulen och lånad! Hur kan SAS tro att det här ska funka? Jag förstår verkligen inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in